Connect with us

В Україні

Оновлення ВРП: погляд Венеційської комісії

Дата публікації:

У Венеційській комісії стверджують, що міжнародні експерти обов’язково повинні брати участь у відборі членів Вищої ради правосуддя, а під час ухвалення рішення щодо призначення його мають підтримати щонайменше двоє з цих експертів.

Як вказується у висновку Венеційської комісії, «рішення Етичної ради слід вважати прийнятими, якщо чотири члени проголосували «за» і серед цих чотирьох членів щонайменше два — міжнародні експерти; у разі роздільного голосування його слід повторити, якщо знову виникла така ситуація, то вирішальним є голосування, що включає щонайменше двох міжнародних експертів».

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

Загалом у комісії надали 11 рекомендацій щодо законопроекту Президента України № 5068 з цього приводу. Останнім пропонується створити Етичну раду, члени якої встановлюватимуть відповідність кандидата на посаду члена ВРП критеріям професійної етики та доброчесності. Згідно законопроекту, до цієї ради входитимуть три особи з числа суддів або суддів у відставці, визначені Радою суддів України, та три особи, яких оберуть міжнародні організації. У свою чергу «Венеційка» наголосила, що в законі мають бути викладені критерії професійної етики та доброчесності. Окрім того, мандат міжнародних експертів повинен діяти шість років.

Також вказується, що закон має надавати Етичній раді слідчі повноваження щодо його роботи. Під час відбору членів ВРП можна застосувати правила, за якими обирали суддів Вищого антикорупційного суду. При тому комісія назвала нереалістичним термін у три місяці, за який Етична рада повинна перевірити чинних членів Вищої ради правосуддя. До того ж «Венеційка» рекомендує наділити Етичну раду повноваженнями укладати перелік кандидатів на посади членів ВРП, а не як у законопроекті, коли це має робити комітет Верховної Ради з питань правосуддя.

Підписуйтесь на LexInform в Telegram. Найважливіші юридичні новини

Комісія також рекомендує, щоб Етична рада надавала висновки про невідповідність на посаді НАЗК та НАБУ для подальших дій. Водночас Венеціанська комісія підтримала законопроект Зеленського про відповідальність чиновників за брехню в деклараціях, що добре. Хоча б тому, що посилення покарання за неправдиве декларування є умовою для продовження співпраці України з МВФ.

При тому комісія назвала «прикрим» застосування нових посилених санкцій лише до наступного періоду подання декларацій. Водночас експерти запропонували спосіб, в який справедливе та пропорційне покарання за недекларування може бути застосоване до раніше поданих декларацій за 2020 рік: «… принцип заборони зворотної дії закону в часі не перешкоджає законодавцю вимагати подання додаткової декларації за новими правилами пізніше (або підтвердження дійсності вже поданої декларації). Нові положення Кримінального кодексу зможуть бути застосовані до цих «додаткових» декларацій».

Також комісія підтримала всі зміни, які початково були запропоновані в поданому Президентом законопроекті, включно з відновленням ув’язнення як покарання за умисне неподання декларацій або неправдиві відомості від 4,5 млн гривень. «Венеційська комісія не вбачає в посиленні санкцій та поверненні санкції на ув’язнення будь-яких суперечностей сумнозвісному рішенню КСУ. Схвалення отримали й наслідки від посилення покарання — збільшення строків давності за цими правопорушення до 3 років», — сказано в повідомленні. Крім того, експерти підтримали включення недекларування до переліку корупційних правопорушень, що не дозволить звільняти посадовців від відповідальності, покарання або застосовувати м’якіші санкції, ніж передбачені.

Нагадаємо, в жовтні минулого року Конституційний Суд України оприлюднив рішення, яким визнав неконституційними ряд положень Закону України «Про запобігання корупції» та кримінальну відповідальність за декларування недостовірної інформації. В Європейському Союзі тоді заявили, що стурбовані цим рішеннями КСУ про діяльність антикорупційних органів, і вони можуть стати підставою для тимчасового припинення безвізового режиму. Зокрема, суд скасував ст. 366-1 КК України, яка передбачала позбавлення волі терміном до двох років за брехню в деклараціях.

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

У відповідь Президент доручив зареєструвати в Раді законопроект, який передбачає «відновлення доброчесності конституційного судочинства в Україні». Крім того, уряд зобов’язав НАЗК відновити доступ до реєстру електронних декларацій. А 4 грудня парламент ухвалив «компромісний законопроект» про відновлення відповідальності за недостовірне декларування й неподання декларації. Ним встановлювалася відповідальність у вигляді штрафів, громадських робіт й обмеження (не позбавлення) волі.

У НАЗК тоді назвали умови, створені цим законопроектом, «санаторними» для корупціонерів. «Тобто максимальне покарання — перебування корупціонера у виправному центрі, де він зможе вільно користуватися засобами зв’язку (телефоном, інтернетом) та залишати центр з дозволу його керівництва. Також через 6 місяців може бути розглянута можливість щодо взяття цієї особи на реєстрацію і їй більше не потрібно буде перебувати в центрі, а лише час від часу приходити до нього», — пояснили в НАЗК.

Наразі законопроект готується до розгляду в другому читанні: спочатку його має розглянути комітет ВРУ з питань правоохоронної діяльності а після цього — депутати на пленарному засіданні Ради. Додамо, що посилення покарання за неправдиве декларування давно вимагає й українська громадськість.

Федір ІЛЛЮК,
Головний редактор ЮВУ

Джерело: Юридичний вісник України

В Україні

4-й етап вакцинації проти COVID-19 розпочато

Опубліковано

on

Міністерство охорони здоров’я України інформує, що стартував 4-й етап вакцинації від COVID-19, на якому щеплять людей старше 60 років, а також людей віком 18-59, які мають супутні захворювання, ув’язнених та персонал закладів позбавлення волі та слідчих ізоляторів.

Одночасно продовжується щеплення пріоритетних груп з попередніх етапів, а на підконтрольній Уряду території щеплюють громадян, які проживають на тимчасово окупованих територіях.

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

Нагадаємо, розпочалася вакцинація організованих колективів, які мають у своєму штаті понад 50 осіб, охочих щепитися.

Читати далі

В Україні

У Раді зареєстровано ініціативи з розвитку індустріальних парків

Опубліковано

on

У Парламенті зареєстровано законопроекти зі змінами до Податкового та Митного кодексів, що містять фіскальні стимули для індустріальних парків. Співавторами стали 29 народних депутатів різних фракцій. Ці ініціативи отримали реєстраційні номери 5688 і 5689.

Законопроекти передбачають можливість для учасників індустріальних парків отримати звільнення від сплати ввізного мита на обладнання, імпортного ПДВ на обладнання і від податку на прибуток на 10 років. Також пропонується надати місцевим владам право встановлювати пільги щодо місцевих податків для індустріальних парків та їх резидентів.

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

При цьому до одержувачів стимулів будуть встановлені вимоги з метою уникнути зловживань при використанні особливого податкового режиму. Так, учасником індустріального парку зможе бути окрема юрособа з видами діяльності, що відносяться до переробної промисловості і науково-технічну діяльність. Ввезене в пільговому режимі обладнання повинно протягом 5 років працювати виключно в межах індустріального парку – без права здачі в оренду, лізинг або передачу в користування третім особам.

Для отримання стимула з податку на прибуток учасник індустріального парку повинен знаходитися там не менше 10 років, і не повинен нараховувати та виплачувати дивіденди.

Підписуйтесь на LexInform в Telegram. Найважливіші юридичні новини

Разом з уже в процесі розгляду Парламентом законопроектом 4416-1 два нові законопроекти складають пакет ініціатив, покликаних запустити механізм індустріальних парків в Україні.

За словами одного з авторів законопроектів, заступника голови комітету ВР з питань економічного розвитку Дмитра Кисилевського, пропонований набір податкових і митних стимулів для резидентів індустріальних парків дозволить Україні конкурувати за інвестиції з сусідніми країнами.

“Без податкових, митних та фінансових стимулів індустріальні парки ніде не працюють. Є зрозумілий набір інструментів, випробуваний багатьма країнами, в тому числі нашими сусідами. Тому не треба винаходити велосипед. Треба просто дотримуватися того, що вони самі робили, щоб стати успішними”, – підкреслив заступник голови комітету ВР з економрозвитку.

Як приклад він навів Угорщину, де в 210 індустріальних парках створюється близько 30% національного ВВП.

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

При цьому в Угорщині під час заходу в індустріальний парк інвесторам пропонують податкову знижку до 80% на 5 років (за умови інвестицій понад € 350 тис.), А також 50% знижки на оплату соціальних внесків і державні субсидії в розмірі € 1300 за кожне робоче місце .

Кисилевський зазначив, що надання індустріальним паркам різних стимулів вигідно для держави – оскільки кожен $ 1 державних вкладень в парк дозволяє залучити $ 5-6 інвестицій. Крім того, один гектар площі індустріального парку створює за експертними оцінками близько 50 робочих місць.

Індустріальний парк – це ділянка землі промислового призначення, куди підведені інженерні мережі і дороги, можуть бути готові промислові корпуси. Інвестору достатньо встановити обладнання на почати працювати. У міжнародній практиці на території індустріальних парків діють спеціальні податкові режими, інвесторам надаються ряд компенсацій. Індустріальні парки є поширеним інструментом промислового розвитку, що спрямований на подолання сировинної структури економіки.

Читати далі

В Україні

Україна припинила співробітництво з РФ у галузі туризму

Опубліковано

on

Кабінет Міністрів прийняв постанову, відповідно до якої Україна денонсувала Угоду про співробітництво в галузі туризму. Також Уряд підтвердив намір не ставати учасником Угоди про Раду з туризму держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав.

Повідомляється, що однією зі сторін цих Угод виступає Уряд Російської Федерації. У зв’язку зі збройною агресією Російської Федерації проти України фактичне співробітництво з Росією припинене, а перспективи налагодження такої співпраці, у тому числі в рамках згаданих Угод, надалі відсутні.

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

За результатами аналізу чинних міжнародних договорів в рамках СНД щодо їх відповідності національним інтересам Уряд вважає недоцільною подальшу участь України в Угоді про співробітництво в галузі туризму, вчиненій 23 грудня 1993 р. в м. Ашгабаті, та Угоді про Раду з туризму держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав, вчиненій 30 травня 2012 р. в м. Ашгабаті.

Співробітництво з усіма іншими країнами-сторонами цих Угод забезпечується в рамках двосторонніх договорів.

Підписуйтесь на LexInform в Telegram. Найважливіші юридичні новини
Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2021
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram