В Україні
Покупцям з України варто бути обережнішими з вживаними авто з Литви, Польщі та Швеції

Автомобіль рідко проводить весь час в одній країні. Переважно після кількох років служби транспортні засоби продають та експортують в інші країни, де вони знаходять нових власників.
В Україні тенденція лишається незмінною вже багато років — більшість вживаних автомобілів надходить зі США та Польщі. Однак дослідження, проведене компанією carVertical, яка займається аналітикою автомобільних даних, показує, що транспортні засоби з інших країн мають махінації з одометром чи приховані дефекти.
Українські покупці віддають перевагу автомобілям зі США та Європи
Більшість транспортних засобів імпортується в Україну з Північної Америки та Європи. З усіх імпортованих автомобілів, перевірених carVertical у 2024 році, 18,8 % були ввезені зі США, 15,7 % — з Польщі, 13,7 % — з Німеччини, 7,8 % — з Франції та 5,9 % — з Литви.
«Значні обсяги американського імпорту потрапляють в Україну завдяки своїй доступності — попри факт, що майже всі транспортні засоби побували в ДТП до експорту. США залишаються провідним джерелом надійних уживаних автомобілів, оскільки багатьох покупців приваблює більший вибір і краще оснащені моделі порівняно з європейськими альтернативами. Крім того, ця тенденція свідчить, що українці досліджують стан імпортованих автомобілів перед покупкою», — пояснив Матас Бузеліс, експерт авторинку carVertical.
Імпорт з Польщі й Німеччини також популярний, бо ці країни є ключовими центрами реекспорту вживаних транспортних засобів у Східній Європі. До того ж автомобілі з Литви та Чехії приваблюють конкурентною ціною, але вони часто мають приховані проблеми чи скручений пробіг.
Імпортовані автомобілі — не завжди кращий вибір. Багато з них мають скручений одометр
Попри те, що багато покупців уживаних транспортних засобів в Україні віддають перевагу імпорту, пан Бузеліс попереджає, що поспішати з купівлею без належної перевірки не варто. Чимало імпортних автомобілів мають скручений пробіг чи приховані дефекти. Багато автомобілів після ДТП ремонтують з використанням дешевих неоригінальних деталей, що може призвести до проблем із надійністю.
Згідно з дослідженням carVertical, автомобілі, імпортовані з Литви в Україну, мали вищий ризик махінацій з одометром: у 19,1 % перевірених транспортних засобів виявлено розбіжності. Далі йде Польща (13,6 %), Швеція (11,4 %), Чехія (11,4 %) та США (10,7 %).
Відстеження махінацій з одометром — непроста справа. Автомобілі часто прибувають з-за кордону з певним пробігом, але місцеві продавці маніпулюють показниками одометра, щоб завищити вартість.
«Оскільки різні країни не завжди обмінюються даними про історію транспортних засобів, цим користуються нечесні продавці. Для більшої прозорості ринку вкрай важливо, щоб провайдери даних і підприємства обмінювалися автомобільними даними. У деяких випадках покупці навіть не здогадуються, що їхній автомобіль імпортований. Це дозволяє приховати такі серйозні проблеми, як попередні ДТП, фактичний пробіг чи навіть дані про крадіжку», — попереджає пан Бузеліс.
Покупцям рекомендується не лише перевірити історію автомобіля та підтвердити його походження, але й відвезти його на професійний техогляд, щоб оцінити реальний стан.
Методологія
У цьому дослідженні компанія carVertical проаналізувала звіти про історію транспортних засобів, придбаних клієнтами компанії з 1 січня 2024 р. по 31 грудня 2024 р. Імпортовані автомобілі підрахували за країною походження, вирахували відсоток і відповідно ранжували. Країни-імпортери, найбільш схильні до афер з одометром, були визначені шляхом вибору десяти найбільших ринків імпорту в кожній країні та ранжування їх за відсотком транспортних засобів зі скрученими одометрами.
Працюючи в 30 країнах, carVertical використовує дані з понад 900 міжнародних баз даних — зокрема, дані правоохоронних органів, національних і державних реєстрів, фінансових установ і порталів оголошень. Опрацьовуючи мільйони звітів про історію автомобілів щороку, компанія надає інформацію, прогнози та унікальні тенденції на ринку вживаних автомобілів.