Реформа прокуратури: чому зміни потрібно захистити? - LexInform: Правові та юридичні новини, юридична практика, коментарі
Connect with us

В Україні

Реформа прокуратури: чому зміни потрібно захистити?

Дата публікації:

Людмила ЄВСЄЄНКО, директор Фонду інновацій та розвитку — Україна

Реформа Державної фіскальної служби України просто «пішла лісом»: замість ліквідації податкової міліції, що обіцяв Президент В. Зеленський, Верховна Рада, навпаки, подвоїла її фінансування.

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

Далі — медична реформа Супрун  починає «дихати на ладан», судячи з  постанови, якою повертаються старі принципи фінансування медзакладів. Хоча профільний міністр Денис  Степанов і стверджує, що реформу не  згортатимуть.

Так само нині під великим питанням і реформа прокуратури, судячи  з останніх призначень Генеральним прокурором І. Венедіктовою своїми  радниками прокурорів, які не пройшли атестацію. Занепокоєння викликає і її нещодавній наказ, яким  із  процесу  очищення  ГПУ  було  викинуто представників міжнародних партнерів та громадськість. У  результаті  прокурорів  фактично  призначатимуть прокурори, а глава  Офісу Генпрокурора, як і міністр  МОЗ Д. Степанов, стверджуватимуть,  що реформи продовжуються.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

Чергова  реформа,  яку  очікує  шторм, — публічні закупівлі через  «Прозорро».  Там  жодних  більшменш  конкретних  претензій,  просто  міністр  Петрашко  назвав її «дивною».  Цей дивний вислів вкотре підтвердив  дивні речі, що відбуваються сьогодні в країні з низкою реформ. А все разом нагадує анекдот про пораненого  їжачка, якого хлопчик знайшов у лісі,  цілу зиму лікував, поїв молочком, годував горішками, а на весні їжачок  заліз на вікно, розправив крила і полетів. Хлопчик подивився йому вслід  і сказав: «Незрозумілість це якась, а  не їжачок!»

Реформа прокуратури

Як відомо, головною метою реформи прокуратури заявлялася докорінна зміна стандартів діяльності  органів прокуратури. Планувалося  зробити прокуратуру ефективною та  такою, яку б поважало суспільство в незалежності від політичної ситуації в країні та від очільника головного офісу на Різницькій. Щоб  дії та рішення Генерального прокурора не підлягали сумніву, а із  жодним прокурором в країні не  можна було «домовитися». Саме  тому під час атестації регіональних  прокурорів наш Фонд інновацій  та розвитку, який я очолюю, ініціював всеукраїнську громадську  кампанію зі збору інформації щодо  доброчесності, професіоналізму та  етики кандидатів на посади регіональних прокурорів. Ми вважаємо,  що  громадськість,  активісти,  журналісти-розслідувачі мають бути  максимально залучені до реформи  прокуратури, оскільки саме вони мають ту неоціненну масу інформації  щодо кожного кандидата в регіональні прокурори, що може бути корисною Офісу Генерального прокурора,  а саме робочим та кадровим комісіям,  що безпосередньо оцінюють кандидатів. Особливо цікава інформація до  нас надходить із регіонів, де всі знають про кожного багато, знають, як  живуть прокурори, на яких автівках  їздять, який спосіб життя ведуть.

Скажімо, ми хочемо, щоб кадрові  комісії, які проводитимуть співбесіди з кандидатами в прокурори регіональних прокуратур, запитали в  одного прокурора, яким чином він отримав від батька в подарунок двокімнатну квартиру в Рівному, яка коштує всього лише 50 тис. гривень. А в іншого прокурора запитали, яким чином у його декларації за 2017 рік з’явилися чотири елітні авто, право користування двома квартирами та подарунок у майже півмільйона гривень. Так само було б цікаво поставити ще одному претенденту питання, хто ж він — прокурор чи бізнесмен?

Усю отриману інформацію від громадськості ми, звісно, передамо в Офіс Генерального прокурора, сподіваючись, що на всі ці запитання таки прозвучать відповіді, а кадрові комісії зроблять відповідну оцінку. Лише тоді ми зможемо констатувати, що реформа не лише номінальна, але й правдива.

При цьому ми вже маємо попередні аналітичні результати, що свідчать про те, що кандидати в прокурори регіональних прокуратур, які мають так звані «фактори ризику» — чи то велику кількість нерухомості, чи велику кількість автівок, чи були фігурантами великих корупційних скандалів — навіть не подавали свої документи на проходження атестації, що вже добре. Це надзвичайно гарний показник, який означає, що прокурори бачили заздалегідь, що вони під час співбесід не змогли б пояснити кадровим комісіям походження своїх статків. Саме це й було закладено в реформу, і дуже б хотілося, щоб так було й надалі. Це ті принципи, з яких нам не можна звернути, в іншому випадку будь-яка реформа перетвориться на профанацію і все залишиться без змін.

Сподіваюся, що шторм, який накрив нині низку реформ в Україні, не означатиме відкат, інакше громадськість не мовчатиме. І, повірте, їй є що сказати й що зробити. Я це точно знаю.

Джерело: Юридичний вісник України

В Україні

Міжнародні форми будівельних контрактів можна використовувати

Опубліковано

on

Кабінет Міністрів вніс зміни до вимог щодо проведення контролю якості робіт нового будівництва, реконструкції та капітального ремонту автомобільних доріг загального користування, надавши можливість використання міжнародно визнаних форм договорів при наданні інженерно-консультаційних послуг.

«Цим рішенням дозволяється використовувати міжнародні форми будівельних контрактів у договірній практиці в Україні та врегулювати питання щодо участі інженера-консультанта у реалізації будівельних проектів. А також визначити його роль і місце в системі договірних відносин у будівництві. Це стимулюватиме розвиток галузі будівництва», – прокоментувала заступниця Міністра розвитку громад та територій Наталія Козловська.

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

Нагадаємо, органи місцевого самоврядування і надалі здійснюватимуть архітектурно-будівельний контроль.

Читати далі

В Україні

Розмитнити онлайн можна буде легкові автомобілі, мотоцикли, скутери

Опубліковано

on

От

Мінцифри запускає експериментальний проект розмитнення транспортних засобів за кілька кліків через «Дію».

Читайте також: Розмитнити авто можна буде в «Дії»

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

Відповідно можна буде:

– здійснити митне оформлення шляхом подання попередньої митної декларації, загальної декларації прибуття в усній формі;

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

– подати документи в електронній формі в «Дії»;

– сплатити митні платежі в «Дії» протягом 10 днів;

– завершити митне оформлення автоматично.

Читайте також: Водійське посвідчення доставлятимуть поштою або кур’єром

Для впровадження проекту була вибрана одна з найпоширеніших категорій транспортних засобів, які найчастіше ввозяться на митну територію України, – 8703 – легкові автомобілі, мотоцикли, скутери тощо.

В рамках експериментального проекту буде внесено відповідні зміни до Митного та Податкового кодексів України, що дасть змогу розмитнювати через «Дію» й інші види транспорту.

Нагадаємо, Кабінет Міністрів дав старт реалізації відповідному експериментального проекту

Читати далі

В Україні

Новий порядок організації інклюзивного навчання в школах з 2022 р.

Опубліковано

on

От

Кабінет Міністрів затвердив новий Порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти, який набере чинності з 1 січня 2022 р.

«Для забезпечення рівного доступу до якісної освіти за найкращими світовими стандартами  у школах почнуть впроваджуватися рівні підтримки відповідно до індивідуальних потреб та можливостей учнів з особливими освітніми потребами. Такий диференційований підхід змінює філософію надання освітніх послуг дітям з ООП на індивідуальну модель підтримки, командне визначення освітньої траєкторії, тісну взаємодію з сервісами інклюзивно-ресурсних центрів, а згодом і фінансування за принципом «за реальною потребою». Це позитивно вплине на підвищення якості інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти та допоможе школам покращити процес організації та якість такого навчання», – прокоментував Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

Читайте також: МОН підключило Систему автоматизації інклюзивно-ресурсних центрів

За його словами, умови для здобуття освіти на рівні з іншими здобувачами освіти створюють органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти шляхом:

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram
  • належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного, методичного забезпечення закладів освіти;
  • підвезення учнів до закладів освіти і у зворотному напрямку;
  • забезпечення доступності території закладів освіти, будівель, споруд та приміщень для учнів, а також універсального дизайну закладів освіти;
  • забезпечення необхідними допоміжними засобами для навчання, що дають змогу опанувати освітню програму;
  • облаштування та обладнання ресурсної кімнати та медіатеки;
  • залучення фахівців (з-поміж працівників закладу освіти та/або додатково залучених фахівців) для надання корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних послуг (допомоги) відповідно до потреб учнів;
  • забезпечення доступу учнів до інтернету, а також за потреби до термінального та спеціального допоміжного обладнання.

Читайте також: Залишки субвенції 2019 р. на кабінети інклюзивно-ресурсних центрів можна використати у 2021 р.

Порядком передбачено, що за наявності в закладі освіти кількох класів із здобувачами освіти одного року навчання учні розподіляються пропорційно між такими класами з урахуванням обсягу тимчасової або постійної підтримки учнів з ООП (усі рівні підтримки):

  • не більше одного учня, який потребує четвертого чи п’ятого рівня підтримки;
  • не більше двох учнів, які потребують третього рівня підтримки;
  • не більше трьох учнів, які потребують другого рівня підтримки.

Якщо в учнів виникають незначні, поодинокі труднощі, які можна подолати зусиллями закладу освіти, їм може надаватися підтримка першого рівня, а якщо зусиль закладу освіти буде недостатньо, батькам буде рекомендовано звернутися до інклюзивно-ресурсного центру для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи з метою визначення її особливих освітніх потреб.

Центр визначатиме, підтримки якого рівня під час освітнього процесу може бути надано такому учню. Зокрема другий рівень надається учням, які мають труднощі ІІ ступеня прояву (труднощі легкого ступеня прояву), третій – надається учням, які мають труднощі ІІІ ступеня прояву (труднощі помірного ступеня прояву). Відповідно, четвертий – особам з ООП, які мають труднощі тяжкого ступеня прояву, а учням із найважчими ступенями прояву надається п’ятий рівень.

Учні, які потребують першого рівня підтримки, розподіляються між класами без урахування кількості таких осіб.

До з’єднаного класу (класу-комплекту) учні зараховуються без урахування кількості таких осіб.

За наявності в населеному пункті одного закладу освіти учні розподіляються між класами такого закладу освіти без урахування кількості таких осіб.

Нагадаємо, надбавки не менше 25% встановлені педагогам інклюзивно-ресурсних центрів.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2021
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Вже йдете? Перш ніж Ви підете ...

Запрошуємо до нашого каналу Telegram

Не варто пропускати жодної актуальної новини ;)
close-link