В Україні
Скарг у сфері державної реєстрації поменшало майже втричі
Мін’юст повідомляє про істотне скорочення кількості випадків реалізації рейдерських схем .
За словами заступниці Міністра юстиції Ольги Оніщук, попри те, що в перші місяці роботи довелося працювати в умовах кадрового дефіциту, дії Мін’юсту призвели до зменшення кількості скарг у сфері державної реєстрації більш як утричі – з 320 скарг у жовтні до 99 у грудні 2019 р.
Для подолання наслідків рейдерських дій Міністерством створено спеціальну Колегію з розгляду скарг у цій сфері, а в разі встановлення очевидних порушень закону в рішеннях, діях або бездіяльності державного реєстратора, розгляд такої скарги здійснюється одноособово Міністром юстиції невідкладно. Крім того, кадровий склад Департаменту державної реєстрації зазнав чи не найбільших змін серед усіх структурних підрозділів міністерства. Все це дає підстави говорити про повне перезавантаження цього напрямку роботи.
Мін’юст також встановлює більш жорсткий контроль за діяльністю реєстраторів, зокрема підвищення кваліфікаційних вимог до таких фахівців – необхідність мати повну вищу юридичну освіту і стаж роботи в сфері права не менше трьох років.
Також Міністерство проводить спеціальні перевірки діяльності державних реєстраторів, щоб надати доступ до державних реєстрів тільки тим, хто гідно працював, і чиї дії не несуть небезпеки для громадян та бізнесу. Для перевірки реєстраторів розроблено близько 12 критеріїв. Серед іншого передбачається проведення моніторингу ЗМІ, Єдиного державного реєстру судових рішень, кримінальних проваджень щодо незаконних дій того чи іншого реєстратора, скарг в сфері державної реєстрації тощо.
Крім того, щодо кожного реєстратора чи нотаріуса, в роботі якого виявляються очевидні порушення закону, котрі призводять до рейдерського захоплення майна чи бізнесу, до правоохоронних органів подається заява про вчинення злочину.