Connect with us

В Україні

«Туманність андромеди», або Чому реформи в Україні малоефективні?

Кілька днів тому Кабмін вирішив реорганізувати Міністерство енергетики і захисту довкілля на два відомства, як і було раніше — Міненергетики та Міністерство захисту довкілля і природних ресурсів. Аналогічні рішення в сенсі розукрупнення очікуються й щодо Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, Міністерства освіти і науки. У «Слуг народу» це вважається, певне, реформою, такою, як її зрозуміли журналісти УНІАНу: «Купив козу, продав козу…».

А ще, як відомо, не так давно тому було ліквідовано Державну архітектурно-будівельну інспекцію (ДАБІ) та утворено новий центральний орган виконавчої влади — Державну сервісну службу містобудування України, а також утворено два інших центральних органи — Державну інспекцію містобудування України та Державне агентство з технічного регулювання в містобудуванні України.

Як бачимо, уряд піклується про чиновницький люд, створюючи для них все більше робочих місць у складі нових центральних органів виконавчої влади. Й дійсно це було б правильним кроком у справі зміцнення державного управління територіями та галузями, як би не одне «але» — ми цю «стратегію» укрупнення та функціонально-цільового розукрупнення проходили вже не раз. А от із результатом були проблеми…

Раніше відомчі органи утворювалися під егідою загальної стратегії оптимізації управлінської діяльності. Зараз це відбувається хаотично, без будь-яких концептуальних напрацювань, так би мовити, з сьогодні на сьогодні. До того ж, ці плани впроваджують, як правило, виконувачі обов’язків або новоспечені міністри й члени урядової команди. Чого варті пропозиції голови комітету парламенту з питань екологічної політики Олега Бондаренка приєднати «енергетичну частину» Мінекоенрго до Мінвугілля (яке ще не ліквідоване), а Мінзахисту довкілля залишити в міністерстві, що існує. Депутат аргументував свою позицію занадто великими строками для формування Міністерства захисту довкілля — шістьма місяцями. «У нас колосальна криза в енергетиці… І ми не маємо шес ти місяців на створення нового міністерства, тому йдемо таким шляхом», — сказав він.

Сумнівні аргументи, погодьмося. Замість логіки кризового менеджменту за ними криється логіка тимчасового утриманства, що є найбільш дорогим і найменш ефективним шляхом. А от що випливає з такої логіки, дозволю собі поміркувати на цю тему. Скоріше за все, виною всьому є зовнішнє чи олігархічне управління, що мало чим відрізняється одне від одного. Обидва ці шляхи можливі за умови слабкої центральної влади і є наслідком її діяльності. Тож ситуацію треба якнайшвидше міняти за рахунок реального посилення державної влади, її відповідності національним інтересам країни. А що таке сильна державна влада — це влада, яка спирається на свій народ. Не на його прошарки і не на бюрократичний апарат, а саме на народ. Бо за підтримки олігархів або зовнішніх партнерів влада здатна лише посилювати свій ситуативний вплив, але не реальну силу. Як кажуть у юристів, це «влада за довіреністю». А олігархам і зовнішнім світовим гравцям українська державна влада потрібна тільки слабкою. Свідченням цього є продовжувана гра в перетасування держорганів, їх функціональна невизначеність. Відданістю стилю урядування чинної влади можна пояснити початок роботи із перейменування «Національної ради реформ» в «Офіс простих рішень і результатів». Тобто якщо є намір щось ліквідувати, те, з чим ніхто не погоджується, то спочатку його перейменовують. Україна третій місяць живе без очільника культурного відомства, що є безпрецедентним випадком у сучасній історії. Ба більше — це симптом системної кризи, що поглинула гуманітарну сферу держави, перетворивши її в каламуть, де легко займатися корупційними махінаціями.

Відсутність належної державницької політики та уваги, зокрема, до культурної сфери, накладається на проблему деконструкції всіх культурних інститутів. В останні роки на наших очах це досягло свого апогею у вигляді розпродажу земель заповідників, розкрадання музеїв, ліквідації мистецьких шкіл та бібліотек, руйнації культурних пам’яток. Що лишиться нащадкам після подібних перетворень? І чи не перетворимося ми на безпам’ятне й злиденне населення, що шукає кращої долі в інших державах.

Нинішня соціальна динаміка вимагає від влади зовсім іншого. Бо нам з вами державна влада потрібна не тільки сильною, а й мудрою. Українська влада зараз перебуває в точці, коли ще є шанс щось змінити в цьому сенсі. Потрібні лише твердість та послідовність позиції, рішучість дій та, як мінімум, ідеологія здорового глузду! Саме вона вимагає від нас стати повноцінним культурним суспільством, а від країни — здобути перемогу у війні з Росією, здолати всі економічні негаразди й наблизити величне майбутнє України.

Віктор КОВАЛЬСЬКИЙ

Джерело: Юридичний вісник України

В Україні

В Україні створять реєстр громадян, які безоплатно отримали по 2 гектари землі

У Держгеокадастрі взялися за створення реєстру громадян, які реалізували своє право на отримання земель сільськогосподарського призначення.

«До сьогодні в нашій державі, роздаючи сотні тисяч гектарів землі шляхом безоплатної приватизації, держава не має офіційного єдиного реєстру громадян України, які отримали безоплатно 2 гектари. Наразі триває процес створення такого реєстру», – зауважив Голова Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру Роман Лещенко.

Уже на старті створення цього реєстру виявлені численні порушення такої приватизації, зокрема, реалізація безоплатного права на 2 га землі одними і тими ж людьми кілька разів у різних регіонах. Найближчим часом інформацію про цих осіб буде опубліковано.

Читати далі

В Україні

Збільшився мінімальний гарантований розмір аліментів

За повідомлення прес-служби Мін’юсту, з 1 липня змінився розмір виплат аліментів за рахунок збільшення прожиткового мінімуму.

Для дітей віком до 6 років прожитковий мінімум відтепер становить 1859 грн, а для дітей віком від 6 до 18 років – 2318 грн.

Таким чином, мінімальний гарантований розмір аліментів становитиме для дітей:

  • до 6 років – 929,5 грн;
  • віком від 6 до 18 років – 1159 грн.

Ці показники слід враховувати, якщо із зарплати працівників потрібно утримувати аліменти не у твердій грошовій сумі, а в прив’язці до прожиткового мінімуму на дитину відповідного віку.

Зміна сум відрахувань відбувається автоматично, без звернень до органів державної виконавчої служби.

Читати далі

В Україні

Як отримати компенсацію втраченого заробітку за час ізоляції?

У період карантину крім звичних виплат Фонд соціального страхування України надає допомогу за додатковими страховими випадками, зокрема, у разі ізоляції від COVID-19. Право на отримання цієї виплати мають усі застраховані особи, тобто кожен працюючий, за якого сплачено єдиний соціальний внесок.

За роз´ясненням Фонду, така допомога фінансується ним у разі самоізоляції під медичним наглядом або перебування в спеціалізованих закладах охорони здоров’я у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення коронавірусної хвороби, а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій.

Виключною підставою для її нарахування є виданий у встановленому порядку лікарняний листок із зазначенням причини непрацездатності «ізоляція від COVID-19–11».

У тих випадках, коли особа зверталась до сімейного лікаря і отримала довідку у зв’язку із самоізоляцією, МОЗ рекомендує закладам охорони здоров’я здійснити заміну таких попередньо виданих довідок на листки непрацездатності.

Строк видачі таких листків непрацездатності відповідно до діючих нормативно-правових актів і галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я складає 14 днів. Як і в загальних випадках, лікарняний спочатку видається на п’ять днів з наступним продовженням.

Розмір допомоги від Фонду за такими лікарняними листками складає 50% середньої заробітної плати та не залежить від тривалості страхового стажу працівника. Фонд здійснює фінансування, починаючи з шостого дня, перші п’ять днів оплачуються роботодавцем. Однак, для медичних працівників компенсація втраченого заробітку за час ізоляції від COVID-19 здійснюється Фондом у розмірі 100% середнього доходу і також не залежить від тривалості страхового стажу.

Щоб отримати від Фонду допомогу, необхідно передати отриманий листок непрацездатності, у якому зазначено причини непрацездатності «ізоляція від COVID-19 – 11», своєму роботодавцю. У свою чергу роботодавець на підставі отриманого від працівника лікарняного листка оформлює заяву-розрахунок, у якій вказує причину непрацездатності – 11, тобто ізоляція від COVID-19, та передає її до Фонду на фінансування. Зробити це можна дистанційно.

Так, у разі подання працівниками лікарняних листків із зазначенням причини непрацездатності «ізоляція від COVID-19 – 11», на їх підставі формується окрема заява-розрахунок, до якої необхідно включати лише зазначені листки непрацездатності. При формуванні такої заяви-розрахунку роботодавець у Додатку 1.1 у колонці 10 вказує причину непрацездатності – 11, тобто ізоляція від COVID-19, до яких не включаються лікарняні листки з інших причин непрацездатності.

За лікарняними листками, виданими з інших причин, формується заява-розрахунок на загальних підставах.

Читати далі

В тренді