Connect with us

В Україні

Тюрма чи пробація? Понад 65 тисяч правопорушників отримали шанс змінити себе без ізоляції від суспільства.

Через систему пробації з початку 2019 року пройшло понад 96 тисяч правопорушників. Про це повідомляють у Державній установі «Центр пробації». Пробація — одна з прогресивних реформ системи кримінальної юстиції в Україні. Інститут пробації представляє собою систему наглядових та соціально-виховних заходів, що застосовуються за рішенням суду до засуджених, виконання певних видів кримінальних покарань, не пов’язаних із позбавленням волі, та забезпечення суду інформацією, що характеризує обвинуваченого. Сьогодні на обліку в пробації перебуває понад 65 тисяч осіб (щороку по обліку проходить у середньому до 150 тис. осіб). Таким чином, дві третини усіх засуджених потрапляють до органів пробації, а лише третина — до виправних установ закритого типу. Більшу частину підоблікових пробації становлять особи, звільнені від відбування покарання з випробовуванням — понад 50 тисяч осіб.

Загалом клієнтами пробації є: обвинувачені, стосовно яких органом пробації готується досудова доповідь; особи, засуджені до покарання у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, громадських робіт, виправних робіт; особи, яким покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк замінено покаранням у виді громадських робіт або виправних робіт; особи, звільнені від відбування покарання з випробуванням; особи, які відбувають покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, стосовно яких вживаються заходи з підготовки їх до звільнення.

Створення умов для виправлення правопорушників без ізоляції від самої громади дозволяє наблизити систему виконання покарань і пробацію до стандартів ООН та Ради Європи. Пробація — це не уникнення відповідальності за правопорушення, а можливість для правопорушника, який представляє небезпеки для життя і здоров’я інших людей, виправити свої проблеми без ізоляції від суспільства, не втративши те корисне, що є на волі, під контролем та за допомогою працівників пробації.

Робота з правопорушником проводиться не навмання, а базується на проведенні науково розробленого дослідження його кримінальної історії, особистості й способу його життя (оцінка ризиків та потреб). Виявляються проблемні аспекти, що в комплексі ймовірно зумовили вчинення ним злочину (приміром, відсутність освіти, роботи та законних джерел доходів, складна ситуація та сварки в родині, вплив оточення, різного роду залежності, спосіб мислення та інші психологічні особливості тощо).

У рамках пробації впроваджено новацію судового процесу — складення та подання персоналом пробації досудової доповіді щодо обвинувачених. Досудова доповідь потрібна суду для того, аби суддя мав можливість винести справедливий вирок, отримавши інформацію не лише про неправомірний вчинок, але й повну інформацію про особу, яка підозрюється в його вчиненні, дізнатися про обставини її життя, які могли стати причиною злочину, а також про заходи, які пропонує орган пробації для усунення таких обставин. Досудова доповідь обов’язково береться судом до уваги. Цей документ не може використовуватися як доказ винуватості (або невинуватості) у вчиненні злочину, але якщо в суді буде доведено вину обвинуваченого, досудова доповідь допоможе суду прийняти справедливе рішення щодо міри покарання: позбавлення волі чи пробація.

Із початку 2019 року на виконання уповноваженим органам з питань пробації надійшло 21,3 тисяч ухвал, складено 19 тисяч досудових доповідей і сьогодні майже всі суди запрошують цей документ. У майже 90% випадків думка персоналу пробації збігається з рішенням суду щодо доцільності застосування альтернативних видів покарань. Такі показники свідчать про сприйняття служби пробації як повноцінного гравця кримінального процесу.

Нагадаємо, що пробація — найпотужніший блок в кримінально-виконавчій системі. Кількість клієнтів пробації за чисельністю значно перевищує кількість осіб, які відбувають покарання у місцях позбавлення волі. Пробація державі обходиться в 10–12 разів дешевше, ніж ув’язнення.

Підготував Ілля МОРОЗ,
спеціально для ЮВУ

Джерело: Юридичний вісник України

В Україні

Безробітним – до 90 000 грн на створення власного бізнесу

Державна служба зайнятості виплачуватиме одноразову допомогу по безробіттю для започаткування підприємницької діяльності зареєстрованим у службі зайнятості безробітним.

Максимальний розмір такої фінансової допомоги у 2020 р. може сягати 90 000 гривень (за умови призначення допомоги по безробіттю у максимальному розмірі). Середній розмір такої допомоги у 2020 році – 46 000 гривень. У проекті бюджету Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття на 2020 р. на цю програму підтримки безробітних передбачені кошти в сумі 386 млн грн.

Участь у програмі із започаткування власного бізнесу можуть брати безробітні з 18-річного віку, зареєстровані у державній службі зайнятості, не уклали новий трудовий договір протягом одного місяця після реєстрації службі зайнятості та спільно з кар’єрним радником склали план дій для започаткування власного бізнесу.

Не отримають такої допомоги безробітні, які протягом останніх 24 місяців перед реєстрацією працювали як фізична особа-підприємець, попри те, що підприємницька діяльність була припинена, а також особи, які вже отримували фінансову підтримку від служби зайнятості на відкриття власної справи, але не здійснювали підприємницьку діяльність або припинили її упродовж двох років, починаючи з дня  державної реєстрації.

Кошти, виплачені безробітному одноразово для організації підприємницької діяльності, повертати не потрібно.

Докладніше ознайомитись з програмою розвитку підприємництва можна за цим посиланням.

Читати далі

В Україні

Скарг у сфері державної реєстрації поменшало майже втричі

Мін’юст повідомляє про істотне скорочення кількості випадків реалізації рейдерських схем .

За словами заступниці Міністра юстиції Ольги Оніщук, попри те, що в перші місяці роботи довелося працювати в умовах кадрового дефіциту, дії Мін’юсту призвели до зменшення кількості скарг у сфері державної реєстрації більш як утричі – з 320 скарг у жовтні до 99 у грудні 2019 р.

Для подолання наслідків рейдерських дій Міністерством створено спеціальну Колегію з розгляду скарг у цій сфері, а в разі встановлення очевидних порушень закону в рішеннях, діях або бездіяльності державного реєстратора, розгляд такої скарги здійснюється одноособово Міністром юстиції невідкладно. Крім того, кадровий склад Департаменту державної реєстрації зазнав чи не найбільших змін серед усіх структурних підрозділів міністерства. Все це дає підстави говорити про повне перезавантаження цього напрямку роботи.

Мін’юст також встановлює більш жорсткий контроль за діяльністю реєстраторів, зокрема підвищення кваліфікаційних вимог до таких фахівців – необхідність мати повну вищу юридичну освіту і стаж роботи в сфері права не менше трьох років.

Також Міністерство проводить спеціальні перевірки діяльності державних реєстраторів, щоб надати доступ до державних реєстрів тільки тим, хто гідно працював, і чиї дії не несуть небезпеки для громадян та бізнесу. Для перевірки реєстраторів розроблено близько 12 критеріїв. Серед іншого передбачається проведення моніторингу ЗМІ, Єдиного державного реєстру судових рішень, кримінальних проваджень щодо незаконних дій того чи іншого реєстратора, скарг в сфері державної реєстрації тощо.

Крім того, щодо кожного реєстратора чи нотаріуса, в роботі якого виявляються очевидні порушення закону, котрі призводять до рейдерського захоплення майна чи бізнесу, до правоохоронних органів подається заява про вчинення злочину.

Читати далі

В Україні

Доступ до обмежених природних ресурсів можна буде оформити онлайн

Мінекоенерго розробило проект Єдиної екологічної платформи. «ECO Platform» – електронна комунікаційна система взаємодії суспільства та органів виконавчої влади для оперативного реагування на запити суспільства щодо використання природних ресурсів.

Система дозволить суб’єктам господарювання в режимі 24/7 ознайомлюватися з інформацією про спільні обмежені ресурси та їх використання; через «єдиний  кабінет» обирати на публічній електронній карті об’єкт та одразу подати заявку на оформлення дозвільних документів або проведення аукціону; брати участь в аукціоні за право доступу до природного ресурсу; відстежувати етапи отримання права на користування природним ресурсом; отримувати дані екологічного моніторингу; надавати відповіді на запити, отримувати, обробляти, використовувати і зберігати інформацію, надану громадянам; передавати інформацію до природоохоронних органів; надавати інформацію про легальність використання природних ресурсів тощо.

Ознайомитись з презентацією «ECO Platform» можна за цим посиланням.

Концепція державної політики щодо створення управління природними ресурсами Eco Platform.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.