Connect with us

В Україні

Використання персонажів без згоди автора стає гострою темою, особливо якщо це відбувається в Інтернеті

Опубліковано

Юристка Анна Гриців, розповіла про те, як рекламна кампанія в Інтернеті може стати об’єктом судового позову на прикладі виграної справи про захист авторських прав персонажів мультиплікаційних творів із серії «Як козаки…».

ТОВ “Лайм Кепітел”, небанківська фінансова установа, з 1 жовтня до 27 жовтня 2021 року організувала акцію “Козацький куш” на власних ресурсах для клієнтів. На веб-сайті https://vashagotivochka.ua/ та у соцмережах (Facebook, Instagram), компанія оприлюднила інформацію про проведення рекламної кампанії. Персонажі мультиплікаційних творів із серії «Як козаки…» – троє запорізьких козаків: Грай, Тур та Око у вищевказаний період були розміщені на головній сторінці веб-сайту та у публікаціях в соціальних мережах.

За допомогою відеозапису візуального матеріалу, розміщеного на їхніх ресурсах, а також інших доказів, було зафіксовано порушення. Також було підтверджено через суд, що саме ТОВ “Лайм Кепітел” є власником вказаного веб-сайту.

Судовий розгляд справи тривав 2 роки й навіть був тимчасово зупинений до винесення рішення по іншій справі. Представники ТОВ “Лайм Кепітел” не заперечували під час розгляду справи факт використання персонажів у власній рекламній кампанії, але стверджували, що права на використання персонажів не належать позивачу. Однак судом встановлено факт порушення ТОВ “Лайм Кепітел” авторських прав позивача та задоволено вимоги стосовно виплати компенсації за вказане порушення.

Анна Гриців зазначає:

“Справи стосовно порушення авторських прав в Інтернеті, особливо якщо позивач бажає отримати компенсацію за таке порушення, вимагають ретельної підготовки та побудови ефективної стратегії захисту:

По-перше, потрібно зафіксувати порушення. Найчастіше фіксація порушення здійснюється шляхом контрольної закупки контрафактної продукції, якщо твір без дозволу суб’єкта авторського права розміщено на продукції (її пакуванні або супровідних матеріалах до неї), якщо ж твір використано у рекламній кампанії в мережі Інтернет, як у цьому випадку, то фіксацію порушення авторських прав проводимо за допомогою роздруківок веб-сторінок, які повинні бути відповідним чином засвідченими, а також необхідно здійснити відеофіксацію процесу доступу до веб-сайту, на якому було використано відповідний твір.

По-друге, необхідно встановити власника веб-сайта (реєстранта доменного імені та отримувача послуг хостингу) з метою визначення належного відповідача у справі, що також здійснюється у судовому порядку, оскільки Інтернет-провайдери не розголошують дану інформацію третім особам.

По-третє, потрібно обґрунтувати розмір компенсації.       

Однак це не вичерпний перелік питань, з якими можна зіштовхуватися у процесі доведення вчинення порушення авторських прав у мережі Інтернет. Відповідачі зазвичай намагаються знайти спосіб затягнути судовий розгляд справи. Не зважаючи на всі труднощі, вважаю, що ефективний захист авторських прав у судовому порядку в Україні все ж таки можливий, як і отримання заявленої компенсації за порушення вказаних прав, а це означає, що повага до авторських прав в мережі Інтернет завдяки таким судовим рішенням буде зростати, принаймні у бізнес спільності.”

Довідка про фахівця:

Анна Гриців —  юристка, спеціалістка з права інтелектуальної власності. Випускниця Національного університету “Києво-Могилянська академія” (спеціальність: право). Має 10-річний досвід роботи в сфері господарського, податкового права та права інтелектуальної власності. Спеціалізується на договірній, претензійно-позовній роботі. Працює у компанії Art Nation Group з 2017 року.

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.