В Україні
Визначено напрями розвитку інклюзивної освіти до 2030 р.
Міністерство освіти і науки направило на погодження до Уповноваженого Президента України з прав людей з інвалідністю, Мінсоцполітики, МінТОТ, Мінфіну, МеРТ, Національної асамблеї людей з інвалідністю проект Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти на 2020-2030 роки та план заходів з її реалізації.
Розроблена Національна стратегія має на меті вирішити такі завдання:
- виявити та якісно оцінити особливі освітні потреби (ООП) у здобувачів освіти;
- створити умови для навчання у районах або об’єднаних громадах кожній особі відповідно до її ООП;
- підвищити рівень підготовленості педагогічних працівників для задоволення потреб кожного здобувача освіти;
- удосконалити механізми фінансування освіти осіб з ООП;
- забезпечити в закладах освіти умови для здобуття якісної освіти особами з ООП.
Реалізація визначених проектом цілей і завдань буде здійснюватися у два етапи. На I етапі (2020-2028 роки), зокрема, передбачено:
- створення цілісної законодавчої бази у сфері інклюзивної та спеціальної освіти;
- забезпечення підготовки педагогічних працівників та засобів для навчання здобувачів освіти з ООП;
- систематичне забезпечення архітектурної доступності;
- створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища тощо.
II етап (2029-2030 роки), з-поміж іншого, передбачає:
- аналіз результатів реалізації Національної стратегії;
- визначення стратегічних напрямів подальшого розвитку інклюзивної освіти на 2030-2040 роки.
Продовжити читання →