Connect with us

В Україні

Як отримати компенсацію втраченого заробітку за час ізоляції?

У період карантину крім звичних виплат Фонд соціального страхування України надає допомогу за додатковими страховими випадками, зокрема, у разі ізоляції від COVID-19. Право на отримання цієї виплати мають усі застраховані особи, тобто кожен працюючий, за якого сплачено єдиний соціальний внесок.

За роз´ясненням Фонду, така допомога фінансується ним у разі самоізоляції під медичним наглядом або перебування в спеціалізованих закладах охорони здоров’я у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення коронавірусної хвороби, а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій.

Виключною підставою для її нарахування є виданий у встановленому порядку лікарняний листок із зазначенням причини непрацездатності «ізоляція від COVID-19–11».

У тих випадках, коли особа зверталась до сімейного лікаря і отримала довідку у зв’язку із самоізоляцією, МОЗ рекомендує закладам охорони здоров’я здійснити заміну таких попередньо виданих довідок на листки непрацездатності.

Строк видачі таких листків непрацездатності відповідно до діючих нормативно-правових актів і галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я складає 14 днів. Як і в загальних випадках, лікарняний спочатку видається на п’ять днів з наступним продовженням.

Розмір допомоги від Фонду за такими лікарняними листками складає 50% середньої заробітної плати та не залежить від тривалості страхового стажу працівника. Фонд здійснює фінансування, починаючи з шостого дня, перші п’ять днів оплачуються роботодавцем. Однак, для медичних працівників компенсація втраченого заробітку за час ізоляції від COVID-19 здійснюється Фондом у розмірі 100% середнього доходу і також не залежить від тривалості страхового стажу.

Щоб отримати від Фонду допомогу, необхідно передати отриманий листок непрацездатності, у якому зазначено причини непрацездатності «ізоляція від COVID-19 – 11», своєму роботодавцю. У свою чергу роботодавець на підставі отриманого від працівника лікарняного листка оформлює заяву-розрахунок, у якій вказує причину непрацездатності – 11, тобто ізоляція від COVID-19, та передає її до Фонду на фінансування. Зробити це можна дистанційно.

Так, у разі подання працівниками лікарняних листків із зазначенням причини непрацездатності «ізоляція від COVID-19 – 11», на їх підставі формується окрема заява-розрахунок, до якої необхідно включати лише зазначені листки непрацездатності. При формуванні такої заяви-розрахунку роботодавець у Додатку 1.1 у колонці 10 вказує причину непрацездатності – 11, тобто ізоляція від COVID-19, до яких не включаються лікарняні листки з інших причин непрацездатності.

За лікарняними листками, виданими з інших причин, формується заява-розрахунок на загальних підставах.

В Україні

Наглядати за небанківськими фінансовими установами буде новий комітет

У Національному банку України створено Комітет з питань нагляду та регулювання діяльності небанківських фінансових послуг – спеціальний колегіальний орган, якому Правління Національного банку делегувало окремі повноваження зі здійснення нагляду та регулювання діяльності небанківських фінансових установ.

Донині в Національному банку працював Комітет з питань нагляду та регулювання діяльності банків, нагляду (оверсайту) платіжних систем. З огляду на суттєві відмінності між банківськими та небанківськими складовими фінансового ринку регулятор розділив наглядові функції. Відтепер основні наглядові повноваження щодо небанківських фінансових установ буде реалізовувати новостворений Комітет з питань нагляду та регулювання діяльності небанківських фінансових послуг.

Основними завданнями Комітету є:

  • вирішення питань нагляду та регулювання;
  • забезпечення реєстрації та ліцензування учасників ринку;
  • застосування заходів впливу та штрафних санкцій до фінансових установ за порушення;
  • забезпечення захисту прав споживачів небанківських фінансових послуг;
  • координація роботи підрозділів з нагляду;
  • визначення тенденцій розвитку ринків та надання відповідних пропозицій Правлінню;
  • сприяння вдосконаленню законодавчої бази для здійснення нагляду та регулювання;
  • забезпечення стабільності ринків.

Комітет має право приймати рішення щодо:

  • ліцензування та реєстрації фінансових установ та інших учасників небанківського фінансового ринку;
  • погодження або відмови в набутті істотної участі в фінансових установах, ідентифікації та визнання небанківських фінансових груп;
  • застосування заходів впливу за порушення у сфері захисту прав споживачів та порушення законодавства з питань фінансового моніторингу, інші порушення;
  • інші наглядові питання.

Читати далі

В Україні

За недостовірні дані про місця зберігання цигарок ДФС пропонує позбавляти ліцензій

Державна фіскальна служба України надіслала лист до Міністерства фінансів з пропозицією внесення змін до ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» від 19 грудня 1995 р. № 481/95-ВР, доповнивши її додатковою підставою для анулювання ліцензії у разі отримання від ДФС інформації, що свідчить про надання недостовірних даних стосовно місць зберігання тютюнових виробів, відомості про місцезнаходження яких внесені до Єдиного державного реєстру місць зберігання.

Зараз деякі виробники та дистриб’ютори тютюнових виробів шляхом маніпулювання звітністю, здійснюють документальне оформлення безтоварних операцій на адресу «транзитних» підприємств, які отримують ліцензії на оптову торгівлю тютюновими виробами. Однак, по факту, вони не мають належних основних засобів та декларують недостовірні відомості щодо місць зберігання тютюнових виробів.

В подальшому, в ході досудових розслідувань у кримінальних провадженнях, податковою міліцією встановлюються факти відсутності тютюнових виробів і підприємств за місцями їх зберігання, відомості про які містяться в Єдиному державному реєстрі місць зберігання.

«В ході відпрацювання нетипового «нарощування» об’ємів цигарок виїжджаємо за адресами місць їх зберігання, зазначених у Єдиному державному реєстрі. Що ж ми бачимо? Як приклад: підприємство, в залишках якого обліковується тютюнових виробів на суму понад 1 млрд гривень, зберігає їх у напіврозібраному «сараї» замість великого складу, який повинен відповідати вимогам, визначеним Положенням КМУ від 31 березня 1999 р. № 500», – зауважив в. о. Голови Державної фіскальної служби України Сергій Солодченко.

Читати далі

В Україні

Слідкувати за покращенням безпеки дорожнього руху можна онлайн

На сервісі відкритих даних транспортної галузі з’явився новий розділ, який містить актуальну інформацію щодо покращення безпеки дорожнього руху у різних областях України.

«Щоб кожен міг слідкувати за покращенням безпеки дорожнього руху у своєму регіоні, ми запустили окремий розділ на сервісі відкритих даних транспортної галузі. І будемо надалі працювати над максимальною прозорістю і відкриттям даних в галузі», – повідомив Міністр інфраструктури України Владислав Криклій.

У новому розділі «Покращення безпеки дорожнього руху» міститься інтерактивна мапа України з позначенням всіх об’єктів інфраструктури, які запроваджені для підвищення безпеки дорожнього руху. Це будівництво сучасних та безпечних пішохідних переходів і кільцевих розв’язок, встановлення автономного освітлення для покращення видимості у вечірній час, облаштування острівців безпеки, світлофорів, автоматичних комплексів габаритно-вагового контролю «Зважування у русі», закупівля аварійно-рятувальних машин ДСНС для виїзду на місце ДТП тощо.

Крім цього, є дані про виконавців та статус цих об’єктів.

Читати далі

В тренді

Telegram