В Україні
Як реагувати на випадки порушення банками прав споживачів?
Національний банк надав роз’яснення щодо реагування на випадки порушення прав споживачів.
Для початку потрібно звернутися безпосередньо до банку, адже деякі питання чи випадки порушення прав можна легко вирішити на цьому рівні. Якщо банк не реагує навіть після оскарження, варто звертатися до Національного банку.
У сьогоднішній ситуації поширення коронавірусу в Україні найбезпечніше та найзручніше звертатися до Національного банку за допомогою дистанційних каналів:
- надішліть звернення на електронну пошту [email protected], використовуючи спеціальну форму. Найближчим часом з’явиться можливість подати звернення відразу на веб-сайті НБУ;
- зателефонуйте за номером 0 800 505 240, дзвінки безкоштовні. Якщо ви телефонуєте в неробочий час або всі оператори зайняті, залиште ваш номер телефону на автовідповідач, щоб фахівець Національного банку міг з вами зв’язатися пізніше;
- надішліть лист разом із документами на адресу: 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9.
У зверненні вкажіть ваше прізвище, ім’я та по батькові, місце проживання та електронну пошту. Розкажіть суть порушеного питання, вашої пропозиції чи скарги. Інформації має бути достатньо для обґрунтованого рішення НБУ.
Національний банк не розглядає анонімні зверненням без імені автора та зазначення місця його проживання. Питання поза компетенцією НБУ пересилаються до відповідального державного органу з обов’язковим повідомленням про це. Якщо громадянин не вказав достатньо інформації, звернення повертається з проханням уточнити дані.
Також не розглядається повторне звернення з того ж питання, якщо перше звернення було вирішено.
Відповідь на письмове звернення надається не пізніше 30 днів. Але, якщо звернення не потребує додаткового вивчення та перевірки, то відповідь надається впродовж 15 днів.
У іншому разі НБУ може продовжити строк розгляду, обов’язково повідомивши про це скаржника. Загальний строк вирішення питань не може перевищувати 45 днів.