В Україні
За нові дороги держава платитиме в розстрочку протягом 20-30 років
Кабінет Міністрів схвалив проект Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо врегулювання бюджетних відносин під час реалізації договорів, укладених в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійних договорів», який законодавчо врегульовує питання впровадження довгострокових бюджетних зобов’язань у рамках здійснення ДПП.
«Впровадження перспективних проектів державно-приватного партнерства у дорожній галузі – один із головних пріоритетів для нашого Міністерства на цей рік. Ми хочемо залучити приватних інвесторів на ринок українських автошляхів. Для цього вже розроблена Перша програма ДПП у дорожній галузі, в рамках якої на першому етапі ми відновимо 6 потенційних пілотних ділянок доріг загальною протяжністю 1400 км. Проте для її реалізації вкрай необхідне прийняття законопроекту щодо врегулювання умов та особливостей взяття довгострокових бюджетних зобов’язань у рамках здійснення державно-приватного партнерства», – повідомив Міністр інфраструктури Владислав Криклій.
За його словами, проект передбачає можливість сплачувати за збудовану за рахунок приватних інвестицій інфраструктуру в розстрочку. При цьому оплата здійснюватиметься після завершення будівництва чи реконструкції автошляху та залежатиме від його подальшого якісного утримання.
Дороги не будуть платними для громадян. За інфраструктуру платитиме держава, але в розстрочку протягом 20-30 років. Якщо дорога не утримуватиметься відповідно до встановлених стандартів, платіж інвестору з боку держави зменшується на відповідний розмір штрафів, що визначається договором.