Connect with us

В Україні

Зниження портових зборів дасть змогу інвестувати щороку близько 1,5 млрд в модернізацію портів

Опубліковано

Експерти Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації звернулися до Прем’єр-міністра України з проханням ініціювати внесення необхідних змін для зниження ставок портових зборів з 2021 р. та зменшення відрахування дивідендів АМПУ до державного бюджету.

Логістична спільнота Європейської Бізнес Асоціації занепокоєна спадом бізнес-активності та скороченням виробництва в Україні та, відповідно, стрімким зменшенням доходу, що створює необхідність вжиття додаткових заходів для утримання експортного потенціалу та забезпечення конкурентоспроможності українських підприємств в умовах кризи.

Одним зі стимулюючих заходів, на думку бізнесу, могло б стати зменшення портових зборів, яке Асоціація послідовно підтримує протягом останніх років. За розрахунками компаній-членів Комітету з логістики Асоціації, навіть від зниження портових зборів на 20% можна очікувати, що Україна збереже свої основні експортоорієнтовані галузі та, в перспективі, збільшить річний вантажообіг в морських портах до 190 млн тонн в 2021-2025 роках.

«Недосконала тарифна політика у сфері транспорту призводить до зниження ефективності використання пропускної спроможності України. Відповідно, це є однією з причин зменшення транзитних перевезень через Україну, кількості заходів суден в її порти, неспроможності надавати якісні транспортні послуги під час експортних перевезень, що має негативний вплив на конкурентоспроможність та ефективність національної економіки», – зауважила менеджер Комітету з логістики Асоціації Дар’я Січкар.

За оцінками фахівців Світового банку потенціал зниження портових зборів в Україні становить 63%, що матиме серйозний економічний ефект за рахунок залучення вантажопотоків в українські порти. Для прикладу, зниження портових зборів з 1 січня 2018 р. на 20% дало змогу збільшити вантажообіг в українських портах на 21% та досягнути рівня в 160 млн тонн в 2019 р. Наразі потенціал зниження портових зборів залишається на рівні 40%-50% для підвищення конкурентоспроможності вітчизняних портів.

Більше того, як зазначають представники бізнесу, доходи Адміністрації морських портів України від портових зборів здебільшого не використовуються на розвиток і модернізацію інфраструктури. Технічна відсталість портів стримує розвиток експортних галузей та економіки України. Тож зниження норми відрахувань чистих доходів АМПУ в державний бюджет до 30% при одночасному зниженні портових зборів на 20%, дозволить АМПУ інвестувати близько 1,5 млрд грн/рік в модернізацію портової інфраструктури України.

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.