Connect with us

Юридична практика

Купили турпутівку, але подорож співпала з карантином. Як повернути гроші?

Опубліковано

Андрій ГУК, партнер юридичної фірми «Анте»,
експерт з авіаційного права

Туристам і агентам, яких туроператори шлють у непереборні обставини. Як апелювати туроператорам у відповідь?

У такому разі керуємося Законом України №324/95-ВР від 15 вересня 1995 року. Відповідно до ч. 7 ст. 20 вказаного закону, до початку туристичної подорожі кожна зі сторін договору на туристичне обслуговування може вимагати внесення змін до цього договору або його розірвання у зв’язку зі зміною його істотних умов та обставин, якими вони керувалися під час укладення договору, зокрема, в разі погіршення умов туристичної подорожі, зміни її строків.

Відповідно до ч. 8 ст. 20 закону, туроператор (турагент) зобов’язаний повідомити туриста про таку зміну обставин не пізніше як через один день з дня, коли йому стало відомо про зміну обставин, якими сторони керувалися під час укладення договору на туристичне обслуговування, та не пізніше як за три дні до початку туристичної подорожі.

У такому разі в туриста є можливість відмовитися від виконання договору без відшкодування шкоди туроператору (турагенту) або внести зміни до договору, змінивши ціну туристичного обслуговування. Оскільки строки туристичної подорожі змінилися, тобто змінилися істотні умови договору, відповідно до ч. 8 ст. 20 закону, туроператор (турагент) зобов’язаний надати туристу можливість відмовитися від договору без відшкодування шкоди туроператору (турагенту).

Турист жодним чином не є стороною, на яку покладаються наслідки неспроможності туроператора повернути кошти, які ним сплачено третім особам. Тривалі обставини непереборної сили — підстава для розірвання договорів майже у всіх правових системах світу (навіть десь на Мальдівах).

Тому туроператор має можливість:

— і розірвати договори з третіми особами і, зрештою, повернути свої кошти;

— чи скористатися чудовою опцією та перенести дати, які продали іншим туристам;

— вчинити інші дії, але: не за рахунок коштів туристів та не покладаючи на них ці витрати.

Тому просимо відповідно до ч. 8 ст. 20 Закону України «Про туризм» розірвати договір без відшкодування шкоди туроператору (турагенту) та повністю повернути всі кошти за ненадану послугу.

Джерело: Юридичний вісник України

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.