Юридична практика
Як встановлюватимуть інвалідність після ліквідації МСЕК? (Роз’яснення МОЗ)
Це робитимуть медики з експертної команди, які отримуватимуть доступ до розкладу та даних пацієнта лише в день оцінювання.
Як відомо, з 1 січня 2025 року в Україні почне діяти оновлена система для встановлення інвалідності, яка замінить МСЕК. У Міністерстві охорони здоров’я пояснили, як зміниться процедура.
Читайте також: Замість МСЕК з 2025 р. – оцінювання функціонування особи
Перший етап – підготовка справи. Особистий лікар разом із пацієнтом обирає зручний заклад, де відбудеться оцінювання. В електронній системі фахівець заповнює направлення та прикріплює скановані документи, підписує їх електронним підписом та направляє в обрану лікарню. Для скерування пацієнта на оцінювання більше не треба засідання та рішення лікарсько-консультативної комісії (ЛКК).
Адміністратор команд лікарні перевіряє повноту інформації в документах. Профіль справи та потрібної для оцінки команди визначається автоматично. Після перевірки система ставить справу в електронну чергу на найближчий доступний час у профільної команди. При тому, ні адміністратор та лікарі не знають, коли саме і до яких фахівців потрапить даний пацієнт.
Особистий лікар отримує сповіщення в системі, а пацієнт – електронний лист. Їм повідомлять лише дату, час, місце проведення та тип засідання, але не склад лікарів. Самі ж медики з експертної команди отримають доступ до розкладу та даних пацієнта лише в день оцінювання. За необхідності вони можуть направити людину на додаткові обстеження, але лише один раз і з чітко зазначеними причинами.
Читайте також: Набрали чинності закони про е-посвідчення ветерана та удосконалення МСЕК
Як зазначається, усі матеріали – справа, протокол, рішення, рекомендації ведуться та зберігаються в електронному вигляді. Щодо пунктів рішення, то фіксується позиція кожного лікаря та спільний висновок. Документи підписують члени команди електронними підписами. Крім того, пацієнт зможе вести аудіо чи відеозапис оцінювання, а також залучити довірену особу, прикріпивши відповідне звернення до справи. Витяг із рішенням пацієнт отримує на електронну пошту або рекомендованим листом. Лікар теж матиме доступ до документів в електронній системі. Інформація щодо рішення про статус інвалідності також автоматично передаватиметься до соціальної сфери.
Підготувала Дар’я Кардасевич,
спеціально для ЮВУ
Джерело: Юридичний вісник України