490 млн грн на придбання шкільних автобусів | LexInform: Правові та юридичні новини, юридична практика, коментарі
Connect with us

Законодавство

490 млн грн на придбання шкільних автобусів

Дата публікації:

Набрало чинності розпорядження Кабінету Міністрів України «Про розподіл резерву коштів освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам у 2020 році та перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству освіти і науки на 2020 рік» від 16 грудня 2020 р. № 1570-р.

Уряд спрямував місцевим бюджетам 490 млн грн на придбання шкільних автобусів у 2021 р.

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

Кошти на придбання автобусів спрямовано, зокрема, за рахунок розподілу 161,9 млн грн резерву освітньої субвенції та перерозподілу залишків за окремими бюджетними програмами МОН у сумі 328,1 млн грн.

Використання субвенції здійснюється на засадах співфінансування за рахунок коштів місцевих бюджетів:

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

– не менш як 30% – для закладів, що фінансуються з обласних бюджетів та бюджетів міських територіальних громад, чисельність населення яких станом на 1 січня 2020 р. становила понад 40 тис. осіб;

– не менш як 10% – для закладів, що фінансуються з бюджетів міських територіальних громад, чисельність населення яких станом на 1 січня 2020 р. становила менш як 40 тис. осіб, селищних територіальних громад, сільських територіальних громад;

– не менш як 5% – для закладів, розташованих у селах (селищах), що мають статус гірських населених пунктів, та населених пунктах, розташованих на лінії зіткнення.

Придбання шкільних автобусів, у тому числі обладнаних місцями для дітей з особливими освітніми потребами, здійснюється для комунальних закладів загальної середньої освіти у такій черговості:

– опорні заклади загальної середньої освіти з кількістю здобувачів освіти (без урахування їх кількості у філіях) не менш як 200 осіб, які будуть утворені протягом 2021 р.;

– інші опорні заклади загальної середньої освіти з кількістю здобувачів освіти (без урахування їх кількості у філіях) не менш як 200 осіб;

– інші заклади загальної середньої освіти з кількістю учнів 100 та більше, які оптимізовані/об’єднані/реорганізовані або будуть оптимізовані/об’єднані/реорганізовані протягом 2021 р. та мають здобувачів освіти, які відповідно до законодавства потребують підвезення.

Законодавство

Прописка в «Дії» – діджиталізація, але не реформа

Опубліковано

on

От

Тетяна ПЕЧОНЧИК,
голова Центру прав людини ZMINA

Як відомо, Верховна Рада проголосувала в першому читанні законопроект № 5463 про оцифрування послуги реєстрації місця проживання. Планується, що «прописку» можна буде змінювати через додаток «Дія». 

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

Безумовно, цифровізація адмінпослуг — це важливо, однак прийняття цього закону не забезпечить реформування системи реєстрації місця проживання. По суті це переведення в онлайн-формат старої й незручної системи прописки, успадкованої з радянських часів.

Читайте також: Зміну місця реєстрації особи переведуть в онлайн

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

Ця історія почалася в 2019 році, коли Президент Володимир Зеленський видав указ № 647/2019 «Про деякі заходи із забезпечення надання якісних публічних послуг», де доручив опрацювати «питання щодо запровадження реєстрації місця проживання за декларативним принципом».

Законопроект і справді було розроблено Мінцифри і Державною міграційною службою (ДМС), він був зареєстрований у парламенті групою народних депутатів. Утім, всупереч указу Володимира Зеленського і публічним заявам міністра цифрової трансформації Михайла Федорова, він не запроваджує декларативну (повідомну) модель реєстрації місця проживання, коли для реєстрації досить повідомлення особи, а зберігає чинну дозвільну систему — коли людина може зареєструвати місце проживання в житлі тільки з дозволу власника.

Соціологічне дослідження, проведене в 2018 році, засвідчило, що в Україні близько семи мільйонів людей живуть не за місцем реєстрації. Більшість із них і далі не матимуть змоги зареєструвати своє фактичне місце мешкання, бо часто вони живуть в орендованому житлі, а власники, з багатьох причин, їм це не дозволяють. При цьому багато років буйним цвітом квітне ринок, на якому безліч фірм продають «прописку» за гроші громадянам, які не мають у власності житла чи змушені мешкати в іншому місті.

На жаль, після запуску онлайн-прописки всі ці проблеми залишаться. Адже якщо ви реєструєте місце проживання навіть онлайн, вам все одно треба буде дозвіл власника житла. При цьому згідно зі згаданим дослідженням, на запитання: «Чи прописали б ви квартиронаймачів, якби здавали власну квартиру в оренду?» — 95% опитаних громадян відповіли негативно. Іншими словами, навіть якщо перевести прописку в «Дію», мільйони громадян в Україні і далі не зможуть зареєструвати своє фактичне місце проживання.

Така система не зручна нікому — ні органам місцевого самоврядування, які не знають, скільки населення фактично проживає у тих чи інших громадах, а відтак не можуть точно розрахувати бюджети (не кажучи вже про перекоси в сплаті певних видів податків, які прив’язані до місця реєстрації), ні самим людям, які не можуть реалізувати ряд своїх прав за місцем фактичного мешкання.

Зазначимо також, що вже 30 років поспіль ніхто не наважився докорінно реформувати систему реєстрації місця проживання. Натомість, оскільки прописка давно вже мало про що свідчить, морально застаріла й не дає уявлення про мобільність населення, від неї намагаються повідв’язувати все, що можна — отримання медичної допомоги (для укладання декларації з лікарем реєстрація не потрібна), голосування на місцевих виборах тощо.

До речі, подібна декларативній моделі реєстрації в Україні запроваджена система обліку переселенців із Криму і Донбасу. Ця система, що існує з 2014 року, передбачає, що внутрішньо переміщена особа (ВПО) береться на облік за адресою проживання, яку особа повідомляє до Управління праці та соціального захисту населення без надання жодних підтверджуючих документів. В подальшому за цією адресою ВПО може мати доступ до всього переліку послуг (від школи до реєстрації ФОП).

Хочеться вірити, що ця історія не закінчиться діджиталізацією існуючої неефективної системи прописки, а наступним кроком стане справжня реформа за повідомним принципом. Коли кожна людина зможе легко і просто повідомляти державі фактичне місце проживання й отримувати поблизу необхідні послуги, а з іншого боку — будуть усунуті всі ризики для власників житла (зокрема, буде відв’язана прописка від комунальних послуг, а власники житла зможуть легко знімати з реєстрації тих, хто в їх нерухомості не мешкає, — без необхідності йти до суду тощо).

Для цього важливо, щоб ті, хто ухвалює закони, зрозуміли, що прописка — це не стільки про адміністративну послугу, скільки про свободу пересування й вільний вибір місця проживання. І про всі інші права, які пов’язані з цим вибором.

Джерело: Юридичний вісник України

Читати далі

Законодавство

Проти непритаманних повноважень виступив і сам АМКУ

Опубліковано

on

От

Ми вже писали, що проти надання АМКУ надмірних повноважень виступає бізнес.

Тепер і Антимонопольний комітет України звернувся до авторів проекту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення діяльності Антимонопольного комітету України» № 5431 з проханням розглянути для подальшого внесення на розгляд парламенту підготовлені Комітетом пропозиції, а саме:

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

  • виключити з тексту положення, що наділяють Антимонопольний комітет повноваженнями на проведення за рішенням суду перевірок у місцях проживання та інших володіннях фізичних осіб;
  • виключити нові положення щодо викликів для надання пояснень та відповідальності за неявку на виклик для надання пояснень;
  • чітко визначити час, протягом якого дозволяється здійснювати перевірки, заборонити проведення перевірок у нічний час (22.00 – до 6.00);

Читайте також: Рекомендації АМКУ у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції не підлягають судовому оскарженню

– доопрацьовати положення щодо права Комітету не розпочинати розгляд справ за заявами, якщо зазначені у ній ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції не відповідають пріоритетам його діяльності;

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

– вдосконалити норми щодо контролю за концентраціями, доповнити положеннями щодо ненадання дозволів на узгоджені дії, у разі якщо до заявника застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції);

– доповнити нормами, що передбачають механізм вдосконалення порядку примусового стягнення штрафів;

– доопрацювати норми щодо солідарної відповідальності, солідарного понесення субсидіарної відповідальності  щодо сплати накладеного органами Комітету штрафу;

– вдосконалити порядок проведення перевірок, визначити основні процесуальні права й обов’язки сторін, порядок опечатування приміщень, інших володінь, накладення арешту та вилучення майна під час проведення перевірок, визначення доказів (речових, електронних, письмових) та інші положення.

Читайте також: «Поліпшення» Закону про АМКУ можуть сприяти корупції в публічних закупівлях

«Антимонопольний комітет безумовно підтримує реформу конкурентного законодавства, та законопроект № 5431, як її перший етап. Але для надзвичайно важливо, щоб ці процеси відбувалися у відповідності до кращих світових стандартів. Потрібно враховувати думку спільноти та у жодному випадку не порушувати нічиїх прав. Тому ми долучилися до аналізу законопроекту нарівні з іншими зацікавленими сторонами, зокрема – бізнес асоціаціями та міжнародними експертами, з якими у нас вийшов досить продуктивний діалог та обмін думками. Сподіваюся, що розробляючи другий етап реформи конкурентного законодавства, законотворці залучатимуть усі зацікавлені сторони уже на початкових етапах процесу», – зауважила Голова АМКУ Ольга Піщанська.

Читайте також: Господарські суди обмежують надання доказів у справах про оскарження рішень АМКУ

Читати далі

Законодавство

Гарантія в електронному вигляді надається за можливості реєстрації товару на сайті виробника

Опубліковано

on

От

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до статті 7 Закону України «Про захист прав споживачів» щодо гарантійних зобов’язань в електронному вигляді» від 1 липня 2021 р. № 1603-IX.

Читайте також: Всеукраїнська інформаційна кампанія із захисту прав споживачів фінпослуг

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

Новими ч.ч. 10 – 12 ст. 7 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено, що суб’єкт господарювання може надавати споживачеві доступ до експлуатаційних документів на технічно складні побутові товари (паспорта або будь-якого іншого документа, що додається до товару) в електронному вигляді на офіційному веб-сайті виробника.

У разі надання гарантійних зобов’язань в електронному вигляді виробник забезпечує можливість реєстрації придбаного товару на офіційному веб-сайті виробника в установленому ним порядку.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

На прохання споживача реєстрація технічно складних побутових товарів на офіційному веб-сайті виробника та оформлення гарантійних зобов’язань в електронному вигляді здійснюються продавцем під час продажу таких товарів.

Читайте також: Судовий збір у справах захисту прав споживачів

На вимогу споживача продавець повинен надати експлуатаційні документи на технічно складні побутові товари (паспорт або будь-який інший документ, що додається до товару) в паперовому вигляді.

Нагадаємо, України вийшла з Угоди держав – учасниць СНД в галузі захисту прав споживачів.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

В тренді

Про розподіл резерву коштів освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам у 2020 році та перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству освіти і науки на 2020 рік
||
№ Документа: 1570-р
Дата прийняття: 16.12.2020
Дата набрання чинності: 16.12.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2021
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Вже йдете? Перш ніж Ви підете ...

Запрошуємо до нашого каналу Telegram

Не варто пропускати жодної актуальної новини ;)
close-link
Про розподіл резерву коштів освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам у 2020 році та перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству освіти і науки на 2020 рік
||
№ Документа: 1570-р
Дата прийняття: 16.12.2020
Дата набрання чинності: 16.12.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає