Connect with us

Законодавство

5 завдань системи моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій

Опубліковано

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 17 вересня 2025 р. № 1171, якою визначено основні завдання системи моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій, порядок її функціонування для проведення моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій, перелік установ та організацій, що належать до суб’єктів моніторингу, спостереження, лабораторного контролю і прогнозування надзвичайних ситуацій, а також порядок організації взаємодії між ними.

Затвердженим Порядком, зокрема передбачено, що система моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій є складовою єдиної державної системи цивільного захисту і функціонує з метою проведення моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій, забезпечення здійснення заходів із запобігання їх виникненню, зокрема щодо оцінювання та управління ризиками їх виникнення, розроблення науково обґрунтованих рекомендацій для прийняття ефективних управлінських рішень під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.

Читайте також: Застосування різних механізмів компенсації за майно, зруйноване внаслідок агресії рф до і після початку повномасштабного вторгнення, не порушує принципу рівності громадян

Основними завданнями системи моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій є:

– збір, обробка та аналіз інформації про небезпечні чинники та рівні ризику виникнення надзвичайних ситуацій, розробка ймовірних сценаріїв виникнення і розвитку надзвичайних ситуацій;

– проведення спостережень і лабораторного контролю з метою виявлення, оцінки забруднення радіоактивними і хімічними речовинами, зараження збудниками інфекційних хвороб та іншими небезпечними біологічними агентами навколишнього природного середовища, харчових продуктів, продовольчої сировини, фуражу, води;

– формування інформаційного фонду про небезпечні чинники виникнення надзвичайних ситуацій на основі уніфікації та сумісності інформаційних, програмних та апаратних засобів;

– підготовка суб’єктами системи моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій пропозицій для покращення діяльності органів управління цивільного захисту з питань запобігання надзвичайним ситуаціям;

– координація діяльності суб’єктами системи моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій, а також організаційне, науково-технічне та методичне забезпечення підприємств, установ, організацій і закладів, що проводять моніторинг, спостереження, лабораторний контроль і прогнозування надзвичайних ситуацій.

Читайте також: Органи ДСНС не мають повноважень звертатися до суду з позовами про зобов’язання привести в належний стан та готовність укриття і споруди цивільного захисту

Об’єктами спостережень під час проведення моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій є небезпечні чинники, явища та процеси, що створюють загрозу для життя та/або здоров’я людини, навколишнього природного середовища і завдають значних матеріальних збитків, зокрема катастрофи, аварії, пожежі, вибухи, руйнування будівель і споруд, стихійні лиха, викиди небезпечних хімічних, радіоактивних та біологічно небезпечних речовин, забруднювальних речовин, що спричиняють шкідливий вплив на навколишнє природне середовище, забруднення харчових продуктів, продовольчої сировини, фуражу, води радіоактивними і хімічними речовинами, зараження збудниками інфекційних хвороб та іншими небезпечними біологічними агентами, епідемії, епізоотії, епіфітотії.

При цьому протягом шести місяців з дня припинення або скасування воєнного стану в Україні доручено:

1) Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям разом із органами місцевого самоврядування, суб’єктами господарювання визначити суб’єктів моніторингу, спостереження, лабораторного контролю і прогнозування надзвичайних ситуацій на регіональному, місцевому та об’єктовому рівні та поінформувати Державну службу з надзвичайних ситуацій відповідно до вимог Порядку, затвердженого цією постановою;

2) міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, що беруть участь у моніторингу і прогнозуванні надзвичайних ситуацій, забезпечити інформаційну взаємодію та обмін інформацією із системою моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій та приведення власних нормативно-правових актів у відповідність із цією постановою.

Також зверніть увагу на Правові позиції Верховного Суду щодо кримінальних правопорушень, пов’язаних з війною, та збірник Воєнний стан. Всі нормативні матеріали, алгоритми дій, роз’яснення, корисні ресурси.

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Про затвердження Порядку функціонування системи моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій, проведення моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій
||
№ Документа: 1171
Дата прийняття: 17.09.2025
Дата набрання чинності: 20.09.2025
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2025
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Про затвердження Порядку функціонування системи моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій, проведення моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій
||
№ Документа: 1171
Дата прийняття: 17.09.2025
Дата набрання чинності: 20.09.2025
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає