Законодавство
9 підстав для відмови у оформленні та обміні посвідчення члена авіаекіпажу

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про Державну авіаційну службу України і Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення посвідчення члена екіпажу» від 10 вересня 2025 р. № 1133.
Зокрема новою редакцією п. 39, а також новим п. 39-1 Порядку, затвердженого постановою від 12 листопада 2014 р. № 622, передбачено, що у разі виявлення недоліків у документах, поданих відповідно до вимог, визначених цим Порядком, Державіаслужба повідомляє експлуатанту про виявлені недоліки.
Виявлені недоліки повинні бути усунені протягом місяця з дня надсилання відповідного повідомлення.
Державіаслужба має право відмовити в оформленні чи видачі посвідчення у разі:
1) неналежності особи, на ім’я якої подано документи для оформлення посвідчення, до категорії осіб, визначених у п. 2 цього Порядку;
2) виявлення фактів недійсності поданих документів (у тому числі наявність виправлень, пошкоджень, які не дають змоги ідентифікувати особу, на ім’я якої оформляється посвідчення, наявність візуальних ознак підробки, закінчення строку дії (крім посвідчення, що підлягає обміну у зв’язку із закінченням строку дії);
3) відсутності документів, що підтверджують сплату адміністративного збору;
4) невстановлення тотожності особи, на ім’я якої оформляється посвідчення, із фотозображенням у документах, що посвідчують особу;
5) коли особа вже отримала посвідчення, яке є дійсним на день звернення (крім випадків, передбачених п. 30 цього Порядку);
6) подання документів та інформації, необхідних для оформлення і видачі посвідчення, не в повному обсязі та неусунення в установлений цим пунктом строк виявлених недоліків;
7) коли дані, отримані з баз даних Реєстру, наявних державних та єдиних реєстрів, інших інформаційних баз, що перебувають у власності держави або підприємств, установ чи організацій, не підтверджують інформацію, подану особою;
8) коли оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обмін, видача документа не належать до компетенції Державіаслужби;
9) у разі смерті особи, на ім’я якої подано документи, або оголошення її померлою.
При цьому новою редакцією п. 50 цього Порядку визначено, що рішення про відмову в оформленні, видачі посвідчення, його вилучення може бути оскаржено експлуатантом в адміністративному порядку відповідно до Закону України «Про адміністративну процедуру» з урахуванням особливостей, визначених Повітряним кодексом України, або до адміністративного суду.
Скарга в адміністративному порядку подається експлуатантом протягом 30 календарних днів з дня доведення до його відома рішення про відмову в оформленні чи видачі документа.
Зміни внесено й до Положення про Державну авіаційну службу України, затвердженого постановою від 8 жовтня 2014 р. № 520.
Також зверніть увагу на Правові позиції Верховного Суду щодо кримінальних правопорушень, пов’язаних з війною, та збірник Воєнний стан. Всі нормативні матеріали, алгоритми дій, роз’яснення, корисні ресурси.