Законодавство
Будівництво біля аеропортів обмежать згідно з картами шумового забруднення
Набрав чинності наказ Державної авіаційної служби України «Про затвердження Авіаційних правил України «Вимоги до експлуатанта аеродрому щодо просторового зонування території навколо аеропорту з умов впливу авіаційного шуму» від 26 березня 2019 р. № 381.
Авіаційні правила поширюються на експлуатантів аеродромів незалежно від форми власності та організаційно-правової форми.
В аеропорту (на аеродромі) та на території поблизу нього за наведеними у Правилах формулами визначається еквівалентний та максимальний рівень авіаційного шуму, що є оцінкою стану шумового забруднення.
Еквівалентний рівень шуму використовується для визначення межі зони впливу авіа шуму в аеропорту та на території поблизу нього, а значення максимального рівня шуму використовується для визначення переліку, направленості та пріоритетності шумозахисних заходів.
Вимірювання авіа шуму проводяться в періоди максимальної інтенсивності наземної та льотної експлуатації повітряних суден, під час польотів повітряних суден з максимальним розрахунковим індексом у регламентовані інтервали часу доби.
За результатами вимірювань авіаційного шуму складається протокол, у якому зазначається, зокрема, схема та опис розташування точок вимірювання авіаційного шуму, детальний опис місця вимірювань (покриття і стан поверхні землі, положення мікрофона та джерела шуму і т. ін.), опис метеорологічних умов, тощо.
Результати вимірювань шуму мають періодично оприлюднюватися на сайтах аеропорту (аеродрому) та можуть використовуватися як основа для контролю за виконанням заходів зі зниження авіаційного шуму.
Також на сайті має розміщуватися карта шуму, яка є топографічною картою розміщення аеропорту (аеродрому) з нанесенням на неї злітно-посадкових смуг, контурів авіаційного шуму для еквівалентних та максимальних рівнів авіа шуму. В межах цих контурів повинні зазначатися зони обмеження житлово-цивільного, культурно-побутового та промислового будівництва. Карти шуму переглядатимуть не рідше ніж 1 раз на 5 років.
У пояснювальні записці до карти необхідно вказувати, зокрема:
- опис аеропорту (аеродрому);
- опис маршрутів польоту в районі аеродрому;
- графічний матеріал з побудованими картами шуму;
- опис зон придатності до забудови з урахуванням населених пунктів, які потрапляють до цих зон;
- висновки та рекомендації щодо необхідності впровадження заходів збалансованого підходу до управління шумом, тощо.
You must be logged in to post a comment Login