Законодавство
Чи приносить освіта потрібні результати – визначать через моніторинг
Міністерство освіти і науки України оприлюднило до громадського обговорення, проект наказу «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти»
Моніторинг здійснюватиметься задля виявлення тенденцій якості освіти, або ж для встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності заявленим цілям, оцінювання ступеня і причин відхилень від цілей.
Об’єктами моніторингу можуть бути:
- знеособлені дані про учасників освітнього процесу, про результати їх навчання;
- процеси в системі освіти, характеристики її стану;
- освітні та управлінські процеси у закладах освіти;
- стан навчально-методичного, матеріально-технічного, та іншого забезпечення освітньої діяльності; тощо.
Учасники дослідження – здобувачі освіти, працівники закладів, батьки учнів/студентів, безпосередньо заклад освіти, тощо.
Моніторинг проводитиметься від локального до міжнародного рівня. На міжнародному рівні – за участю суб’єктів моніторингу (МОН, органи держвлади, центри оцінювання якості освіти) у міжнародних дослідженнях (наприклад TIMSS, PIRLS).
Внутрішній моніторинг проводитиметься безпосередньо в закладі освіти, а зовнішній:
- у закладі, здобувачі якого є безпосередніми учасниками дослідження;
- у закладі освіти, який визначено опорним для проведення моніторингу;
- в установі чи організації, на базі яких передбачено проведення моніторингу.
До методів проведення моніторингу віднесені опитування різних груп респондентів; тестування; аналіз документів закладів освіти, їх засновників; спостереження за освітнім процесом та освітньою діяльністю у закладах освіти; тощо.
Зауваження та пропозиції до проекту можна надсилати до 25 червня 2019 р. до МОН за адресою пр-т. Перемоги, 10, м. Київ, 01135; або на e-mail: [email protected].
You must be logged in to post a comment Login