Connect with us

Законодавство

Декларації суддів перед призначенням підлягатимуть спецперевірці

Комітет Верховної Ради України з питань антикорупційної політики розглянув низку законопроектів на предмет  антикорупційної експертизи — відповідності антикорупційному законодавству.

Комітет визнав таким, що відповідає антикорупційному законодавству, та рекомендував Верховній Раді ухвалити за основу проект Закону «Про внесення змін до Закону «Про судоустрій і статус суддів» у зв’язку з прийняттям ЗУ «Про запобігання корупції» (реєстр. № 3448), внесений Кабінетом Міністрів України. Як зазначила голова комітету Анастасія Радіна, цей законопроект є суто технічним і приводить чинний Закон «Про судоустрій і статус суддів» у відповідність з Законом «Про запобігання корупції» в частині антикорупційних обмежень.

У свою чергу, заступник міністра юстиції Олександр Банчук зазначив, що Закон «Про судоустрій і статус суддів» діє з 2016 року, відтоді виникають певні неузгодженості при призначенні кандидатів на посади суддів та членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів. Законопроект передбачає, що е-декларації кандидатів на посаду суддів та членів ВККСУ підлягатимуть спеціальній перевірці відповідно до Закону «Про запобігання корупції», а також містить положення, що кандидат на посаду судді чи члена Вищої кваліфкомісії суддів при призначенні на посаду має повідомити про роботу в цьому органі свого родича, якщо таке має місце.

Антикорупційний комітет також рекомендував комітету із питань правової політики, як головному, внести зміни в статтю 106 Закону «Про судоустрій і статус суддів», замінивши слова «суддя може бути притягнутий до дисциплінарної відповідальності» на «суддя підлягає притягненню до дисциплінарної відповідальності».

Під час розгляду ще одного законопроекту «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» (№ 2597) на предмет відповідності антикорупційному законодавству голова комітету Анастасія Радіна висловила думку, що в ньому є потенційні корупційні ризики. Зокрема, в нормі, яка передбачає можливість отримувати суддями державні винагороди. «Це сприймається як потенційна можливість тиску на суддів і надання їм певних невиправданих переваг, оскільки, згідно із законом про державні винагороди, особи, які отримують державні відзнаки, можуть отримувати також певні пільги», — сказала Радіна, зауваживши, що проти призначення державних винагород суддям також виступає Венеціанська комісія. Свою позицію висловив й один із співавторів законопроекту, народний депутат Сергій Демченко. У підсумку комітет ухвалив рішення визнати законопроект № 2597 таким, що відповідає вимогам антикорупційного законодавства, але містить корупційний чинник у частині можливості отримання суддями державних винагород, запропонувавши колегам з профільного комітету виключити цю норму із законопроекту.

Натомість антикорупційний комітет не побачив корупційних ризиків у законопроектах № 2353 (наголосивши на потребі чітко визначити механізм контролю за здійсненням органами місцевого самоврядування габаритно-вагового контролю), № 2779 (із зауваженням щодо врегулювання норм законопроекту із Бюджетним кодексом України), а також 3023 та 3023-1.

За пропозицією народної депутатки Олени Мошенець, антикорупційний комітет прийняв звернення до профільного комітету щодо проекту Закону «Про внутрішній водний транспорт» (№ 11821-д), запропонувавши при підготовці до другого читання встановити рівні умови для всіх компаній, які беруть участь у тендері на днопоглиблювальні роботи, а також запросити на засідання представників Державної служби геології та надр України.

Джерело: Юридичний вісник України

Законодавство

Перелік держав, що не виконують вимоги боротьби з легалізацією злочинних доходів, коригуватимуть щоденно

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку формування переліку держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення» від 5 серпня 2020 р. № 677.

Перелік (зміни, що вносяться до переліку) формується Держфінмоніторингом за погодженням з Мінфіном.

Держави (юрисдикції) включаються до переліку або виключаються з нього на основі висновків Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) щодо застосування посилених заходів належної перевірки та/або контрзаходів до держав (юрисдикцій) з високим рівнем ризику з метою захисту міжнародної фінансової системи від постійних та значних ризиків відмивання коштів та фінансування тероризму.

Держфінмоніторинг протягом п’яти робочих днів з дати опублікування на офіційному веб-сайті Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) відповідних висновків формує перелік (зміни, що вносяться до переліку) та подає його Мінфіну разом із своєю обґрунтованою позицією щодо нього для погодження Міністром фінансів.

Держфінмоніторинг з метою підтримання переліку в актуальному стані щодня здійснює моніторинг інформації офіційного веб-сайту Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF).

Перелік (зміни, що вносяться до переліку) доводиться до відома суб’єктів фінансового моніторингу шляхом його розміщення на офіційному веб-сайті Держфінмоніторингу протягом трьох робочих днів після погодження з Мінфіном.

Також визнано такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 17 липня 2015 р. № 510.

Читати далі

Законодавство

Уточнено джерела встановлення об’єму циліндрів двигуна автомобіля для визначення його вартості

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Методики визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів» від 5 серпня 2020 р. № 678.

Новим абзацом п. 4 Методики визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2016 р. № 66 визначено, що об’єм циліндрів двигуна автомобіля зазначається в куб. сантиметрах або в літрах з урахуванням інформації щодо об’єму циліндрів двигуна автомобіля, зазначеної в прайс-листах виробників (дилерів), зокрема, іноземних, спеціалізованих періодичних виданнях, комп’ютерних програмах для продажу автомобілів, Інтернеті або інших джерелах.

Читати далі

Законодавство

Встановлено норми втрат нафтопродуктів під час їх приймання, зберігання, відпуску, перевантаження та транспортування

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм втрат нафтопродуктів під час їх приймання, зберігання, відпуску, перевантаження та транспортування» від 5 серпня 2020 р. № 686.

Норми встановлюють максимально допустимі втрати нафтопродуктів під час їх приймання, зберігання, відпуску, перевантаження та транспортування автомобільним, залізничним, морським і річковим та трубопровідним транспортом.

До втрат нафтопродуктів не віднесено втрати, обумовлені порушенням вимог технічних регламентів, правил технічної експлуатації, зберігання.

Норми втрат поширюються на нафтопродукти, що класифікуються за кодами згідно з УКТЗЕД та встановлені для однієї кліматичної зони для всієї території України та двох періодів року, а саме:

  • осінньо-зимовий період – з 1 жовтня по 31 березня;
  • весняно-літній період – з 1 квітня по 30 вересня.

Норми втрат нафтопродуктів визначаються для таких операцій:

  • приймання;
  • відпуск;
  • перевантаження;
  • зберігання;
  • транспортування автомобільним, залізничним, суднами морського і річкового, трубопровідним транспортом.

Застосування норм втрат нафтопродуктів є обов’язковим для всіх суб’єктів господарювання (підприємств, установ, організацій та фізичних осіб – підприємців), що провадять хоча б один з таких видів економічної діяльності, як закупівля, транспортування, зберігання та реалізація нафтопродуктів на території України.

Норми втрат є граничними і застосовуються тільки у випадку встановлення фактичної нестачі нафтопродуктів.

Списання нафтопродуктів у межах норм втрат до встановлення факту нестачі забороняється.

Норми втрат нафтопродуктів не поширюються на нафтопродукти, які приймаються та здаються поштучно (фасована продукція, яка транспортується або зберігається в герметичній тарі, запаяна із застосуванням герметиків, ущільнювачів тощо), а також які зберігаються в резервуарах підвищеного тиску.

У частині зберігання норми втрат нафтопродуктів не поширюються на обсяги нафтопродуктів у резервуарах автозаправних станцій.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

Telegram