Законодавство
Держреєстратори отримають доступ до «паперових» відомостей БТІ
Кабінет Міністрів затвердив постанову про реалізацію протягом 2021-2023 років експериментального проекту щодо отримання державними реєстраторами відомостей про держреєстрацію права власності на нерухоме майно, які перебувають у розпорядженні комунальних підприємств БТІ на паперових носіях.
«Незважаючи на те, що Державний реєстр речових прав містить великий обсяг інформації про зареєстровані речові права на нерухоме майно та на об’єкти незавершеного будівництва, про їх обтяження, про об’єкти та суб’єкти цих прав, водночас відомості цього реєстру є неповними, оскільки частина інформації перебуває у розпорядженні підприємств БТІ на паперових носіях, адже до 1 січня 2013 року вони мали право здійснювати державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно. Тому отримання органами державної реєстрації прав та нотаріусами інформації, яка зберігається у реєстрових книгах і реєстраційних справах, що формувалися підприємствами БТІ, є вкрай необхідним для цілей належного проведення державної реєстрації прав та надання в повному обсязі інформації про речові права на нерухоме майно», – прокоментував Міністр юстиції України Денис Малюська.
За його словами, отримання необхідних відомостей уможливлюється програмними засобами Державного реєстру прав.
Загалом зміни передбачають:
- удосконалення правових механізмів подання заяв та документів у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, обтяжень рухомого майна в електронній формі, забезпечення доступу до результатів надання адміністративних послуг у цих сферах та отримання відомостей з Державного реєстру прав та Реєстру обтяжень рухомого майна;
- впровадження інформаційної взаємодії з Порталом Дія під час надання адміністративних послуг, а саме формування Порталом платіжного документа та забезпечення сплати адміністративного збору; повідомлення власника нерухомого майна, користувача чи обтяжувача про проведені реєстраційні дії; перевірку наявності відповідного статусу заявника у разі звільнення останнього від сплати адміністративного збору на підставі відомостей інформаційних систем державних органів тощо;
- використання державним реєстратором необхідних відомостей про закінчений будівництвом об’єкт чи об’єкт незавершеного будівництва, зокрема про їх технічну інвентаризацію, про прийняття в експлуатацію чи про присвоєння адреси, одержаних виключно з Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва;
- автоматизацію та контроль процесів проведення реєстраційних дій, зокрема автоматичне внесення відомостей про нерухоме майно на підставі відомостей, отриманих з Державного земельного кадастру та Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, контроль за внесенням відомостей про речові права на нерухоме майно, обтяження таких прав.