Законодавство
Діти, які постраждали внаслідок російської агресії, отримають соціальний захист і підтримку
Верховна Рада прийняла Закон (законопроект № 9042-1), який визначає правові та організаційні засади державної політики у сфері соціального захисту та підтримки дітей, які постраждали внаслідок збройної агресії російської федерації проти України, інструменти соціального захисту та підтримки таких дітей залежно від шкоди, завданої їм збройною агресією.
Зокрема передбачено створення Державного реєстру дітей, які постраждали внаслідок збройної агресії російської федерації проти України, основними завданнями якого є:
1) ведення обліку дітей, які постраждали або загинули внаслідок збройної агресії російської федерації проти України;
2) накопичення інформації про шкоду, завдану пораненням, каліцтвом, іншим ушкодженням здоров’я дітям, які постраждали або загинули внаслідок збройної агресії російської федерації проти України, а також про смерть таких дітей;
3) інформаційне забезпечення державних органів, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових осіб при здійсненні ними повноважень, визначених законом, у тому числі для забезпечення надання соціального захисту та інших гарантій, передбачених цим Законом та іншими актами законодавства;
4) облік інформації, необхідної для подання заяв та позовів до судових органів та до міжнародного Реєстру збитків, завданих агресією російської федерації проти України.
Також встановлюється, що система заходів соціального захисту та підтримки дітей, які постраждали внаслідок збройної агресії російської федерації проти України, зокрема включає:
1) надання компенсації за шкоду життю та здоров’ю дитини у зв’язку із збройною агресією російської федерації проти України;
2) надання невідкладної проміжної компенсації за шкоду життю та здоров’ю дитини у зв’язку із збройною агресією російської федерації проти України;
3) надання соціальних послуг відповідно до оцінювання потреб дитини/сім’ї у соціальних послугах згідно із Законом України «Про соціальні послуги»;
4) здійснення соціальної роботи відповідно до Закону України «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю»;
Читайте також: Саме лише заперечення одного з батьків проти позбавлення його батьківських прав не свідчить про його інтерес до дитини
5) надання медичної допомоги, реабілітаційної допомоги та забезпечення допоміжними засобами реабілітації відповідно до індивідуального реабілітаційного плану, що здійснюються в закладах охорони здоров’я відповідно до вимог законів України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» та «Про реабілітацію у сфері охорони здоров’я», забезпечення допоміжними засобами реабілітації і медичними виробами відповідно до вимог Закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні»;
6) надання психіатричної допомоги на підставах та в порядку, встановлених Законом України «Про психіатричну допомогу»;
7) надання психологічної допомоги, психолого-педагогічних, корекційних послуг та соціально-психологічної реабілітації відповідно до законів України «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», «Про охорону дитинства», «Про освіту»;
8) надання послуг з оздоровлення та відпочинку відповідно до Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей».
Дія цього Закону поширюється на правовідносини, що виникли з початку тимчасової окупації частини території України (20 лютого 2014 р.).
При цьому визначається, що:
– діти, які до набрання чинності цим Законом отримали статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, користуються правами і гарантіями, передбаченими цим Законом;
– особи, які до досягнення повноліття постраждали внаслідок збройної агресії російської федерації, але до набрання чинності цим Законом не отримали статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, мають право на компенсацію, передбачену цим Законом.
Також зверніть увагу на Правові позиції Верховного Суду щодо кримінальних правопорушень, пов’язаних з війною, та збірник Воєнний стан. Всі нормативні матеріали, алгоритми дій, роз’яснення, корисні ресурси.