Законодавство
Для дистанційного навчання учням не обов’язково мати високу успішність
Набрав чинності наказ Міністерства освіти і науки України «Деякі питання організації дистанційного навчання» від 8 вересня 2020 р. № 1115.
Затверджено Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, яке визначає механізм забезпечення здобуття повної загальної середньої освіти за дистанційною формою, а також використання технологій дистанційного навчання під час організації здобуття освіти за різними формами в закладах освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти.
Дистанційна форма здобуття освіти залишається виключно добровільною і потребує подання відповідної заяви про зарахування/переведення від батьків. Але відтепер для навчання за дистанційною формою учням не потрібно мати високу успішність – таку можливість має будь-який учень для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії.
Технології дистанційного навчання в різних формах здобуття освіти (денній, вечірній, педагогічному патронажі тощо) можуть використовуватися для проведення оцінювання, консультацій, вивчення окремих тем з предмета.
Також їх можна використовувати для надання додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг для осіб з особливими освітніми потребами, якщо в населеному пункті, де проживає учень, відсутні відповідні фахівці, що надають такі послуги.
Врегульовано можливість організації змішаного навчання. Заклад освіти може визначити такий режим роботи, за якого учні почергово відвідують класи для очних занять, решту часу навчаючись дистанційно.
Положення передбачає, що обов’язково мають враховуватися інтереси учнів під час дистанційного навчання:
– організація освітнього процесу має забезпечувати регулярну та змістовну взаємодію вчителів з учнями;
– під час дистанційного навчання мають створюватися умови для забезпечення повноцінної участі в освітньому процесі осіб з ООП з обов’язковим урахуванням індивідуальної програми розвитку;
– заклад освіти забезпечує регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також за потреби надання їм підтримки в освітньому процесі;
– для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин, заклад забезпечує використання інших засобів комунікації, доступних для учнів – телефонного, поштового зв’язку тощо;
– організація освітнього процесу обов’язково здійснюється з дотриманням вимог щодо захисту персональних даних, а також санітарних правил і норм щодо формування розкладу навчальних занять, вправ для очей та постави, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання, часу для виконання домашніх завдань тощо.
Організація освітнього процесу під час дистанційного навчання здійснюється у межах робочого часу педагогічних працівників.
Заклад освіти самостійно визначає механізм моніторингу і контролю якості дистанційного навчання в закладі освіти. Спосіб, у який керівник закладу здійснює контроль за виконанням освітніх програм учнями та педпрацівниками, схвалює педагогічна рада.