Connect with us

Законодавство

Гряде кінець безпідставного стягнення ЄСВ з підприємців та самозайнятих осіб

Дата публікації:

У Верховній Раді України зареєстровано законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (щодо справедливості справляння єдиного соціального внеску)» № 2190.

З текстами законів можна ознайомитися в системі LEX, замовивши тестовий доступ.

З метою припинення несправедливої сплати самозайнятими особами  та фізичними особами – підприємцями єдиного соціального внеску та штрафних санкцій за несплату єдиного соціального внеску, спричиненої постійними змінами законодавства України та неналежного інформування платників єдиного соціального внеску про наслідки змін, які вступають в силу, проектом пропонується:

  • надати самозайнятим особам (фізичним особам-підприємцям на загальній системі оподаткування та особам, які провадять незалежну професійну діяльність) 30-денний період з дня набрання законної сили Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (щодо справедливості справляння єдиного соціального внеску)» для проведення необхідних реєстраційних дій з припинення підприємницької діяльності чи зняття з обліку як самозайнятих осіб без застосування до них штрафних (фінансових) санкцій за несплату єдиного соціального внеску,
  • підставою для надання такого звільнення є для фізичних осіб – підприємців (крім тих, які обрали спрощену систему оподаткування), подання до державного реєстратора за місцем знаходження реєстраційної справи фізичної особи-підприємця, заяви про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності. Для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність – заяви про зняття з обліку до контролюючого органу за основним місцем обліку.

Враховуючи зазначене вище, проектом пропонується доповнити розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» пунктом 9-10 відповідно до якого:

  • Фізичні особи – підприємці (крім тих, які обрали спрощену систему оподаткування) та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, у разі якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб, у період з 1 січня 2017 р. до моменту набрання чинності цим Законом, звільняються від виконання своїх обов’язків, визначених ч. 2 ст. 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
  • Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов’язків платника єдиного внеску в період з 1 січня 2017 р. до моменту набрання чинності Закону, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.
  • Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому Податковим кодексом України для списання безнадійного податкового боргу.

Законодавство

Підвищено оклади працівникам центрів оцінювання якості освіти

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін в додатки 1 – 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 985» від 13 січня 2021 р. № 13.

Змінами до додатків 1 – 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 985 «Про упорядкування умов оплати праці працівників Українського центру оцінювання якості освіти та регіональних центрів оцінювання якості освіти» підвищено посадові оклади працівників УЦОЯО.

Як інформує МОН, місячні посадові оклади працівників УЦОЯО порівняно з минулим роком збільшаться в 1,2 рази, в регіональних центрах – в 1,5 рази. Найменування посад відповідатимуть нормам законодавства.

Якщо станом на 1 вересня 2020 р. місячний посадовий оклад спеціаліста 1 категорії УЦОЯО становив 9 605 грн, то з 1 січня 2021 р. становитиме 11 526 грн. У вересні минулого року місячний посадовий оклад методиста регіонального центру оцінювання якості освіти складав 5 388 грн, то з початку нового року – 8 082 грн.

Постанова застосовується з 1 січня 2021 р.

Читати далі

Законодавство

Зменшення кількості нардепів до трьохсот схвалено

Опубліковано

on

Комітет з питань правової політики рекомендував Верховній Раді прийняти в цілому законопроект «Про внесення змін до статей 76 та 77 Конституції України (щодо зменшення конституційного складу Верховної Ради України та закріплення пропорційної виборчої системи)» від 29 серпня 2019 р. № 1017, внесений Президентом України як невідкладний.

Змінами до ст.ст. 76 і 77 Конституції України пропонується:

– зменшити склад народних депутатів України до трьохсот;

– вилучити з тексту ст. 76 Конституції України принципи загального, рівного і прямого виборчого права, що здійснюється шляхом таємного голосування, оскільки має місце дублювання ст. 71 Конституції України;

– запровадити такий виборчий ценз, як володіння державною мовою;

– змінити виборчу систему та закріпити пропорційну виборчу систему на парламентських виборах.

Читати далі

Законодавство

Староста зможе надавати адмінпослуги, перелік яких визначить місцева рада

Опубліковано

on

Міністерством розвитку громад та територій України розроблено та подано до ВР законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку інституту старост» № 4535, який дозволить наділити селищних старост ефективними функціями та надасть змогу мешканцям громад впливати на вибір старост.

Зазначається, що починаючи з 2016 р., коли інститут старост був запроваджений в Україні, Мінрегіон отримує численні звернення від мешканців громад щодо статусу старост та умов їх призначення. Адже наразі старости призначаються радами за поданням голови громади, нерідко, без урахування думки людей. Подекуди, такі призначення не враховують професійні та особисті якості кандидатів, а пов’язані із «кумівством».

«Саме старости мають бути головною комунікаційною ланкою між мешканцями громади та її керівництвом. Тому дуже важливо, щоб люди мали змогу впливати на вибір кандидатури старости. У новому законопроекті Мінрегіон пропонує, щоб старост затверджувала місцева рада за поданням голови, але тільки після обов’язкового публічного обговорення усіх кандидатур у старостинському окрузі», – наголосив Міністр розвитку громад та територій Олексій Чернишов.

Змінами також передбачається, що староста не входитиме до виконавчого комітету ради, але буде мати багато повноважень, зокрема право дорадчого голосу, бути присутнім на засіданні виконкому, на сесії, представляти інтереси мешканців свого старостинського округу та брати участь у підготовці пропозицій до проекту бюджету громади.

До того ж староста звітуватиме не лише перед радою громади, а й перед жителями старостинського округу.

Староста також зможе надавати адміністративні послуги, перелік яких визначить місцева рада, що дозволить, зокрема мешканцям віддалених сіл не витрачати час та гроші на поїздку до центра громади.

Натомість, староста не матиме права працювати за сумісництвом, зокрема й на громадських засадах, займатись підприємницькою діяльністю та одержувати від цього прибуток. Проте йому не заборонятиметься викладацька, наукова або творча робота у позаробочий час.

Законопроектом також передбачено, що громади зможуть формувати старостинські округи, до складу яких входять села, селища та міста, що не є адміністративними центрами громад. Кількість населення округу має становити 1500 осіб, що співвідноситься з найменшою громадою в країні.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram