Законодавство
Інституційний аудит закладу освіти може проводитися частково онлайн
Набрав чинності наказ Міністерства освіти і науки України «Деякі питання здійснення державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти» від 30 квітня 2021 р. № 493, яким Порядок проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти викладено у новій редакції.
«Враховуючи зовнішні обставини, зокрема пандемію, і, відповідно, перехід шкіл на дистанційне навчання, Державна служба якості освіти України вдосконалила процедуру проведення інституційного аудиту. Відтепер експерти зможуть вивчати діяльність закладу освіти з використанням онлайн-технологій. При цьому головна ідея зовнішнього оцінювання залишається незмінною – підтримка і допомога школам на шляху підвищення якості освіти», – прокоментував Голова Державної служби якості освіти України Руслан Гурак.
Так, дистанційно можуть застосовуватися такі методи збору інформації, як:
- опитування учнів, їхніх батьків та вчителів;
- спостереження за проведенням навчальних занять;
- вивчення документації.
Також доповнено критерії та індикатори оцінювання діяльності закладу освіти щодо рівня організації дистанційного навчання. Експертна група вивчатиме, наскільки ефективно вчителі застосовують:
- цифрові технології;
- електронні освітні платформи;
- форми організації освітнього процесу.
Водночас строк перебування експертів у закладі лишився незмінний: п’ять або десять робочих днів (залежно від штату педагогічних працівників). Обидві сторони під час інституційного аудиту мають право на аудіо-, фото- і відеофіксацію.
Крім цього, наказом затверджено Порядок проведення позапланових перевірок закладів загальної середньої освіти та визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства освіти і науки України від 5 серпня 2019 р. № 1071 «Про затвердження уніфікованої форми акта, що складається за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері загальної середньої освіти».