Законодавство
Інженерний захист критичної інфраструктури доручено новому Координаційному центру

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 18 жовтня 2025 р. № 1312, якою утворено Координаційний центр інженерного захисту критичної інфраструктури.
Координаційний центр є тимчасовим консультативно-дорадчим органом Кабінету Міністрів України, основними завданнями якого є:
1) сприяння забезпеченню взаємодії, координації діяльності органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, операторів критичної інфраструктури та інших підприємств, установ, організацій щодо нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту, ремонту та здійснення інших інженерно-технічних заходів із захисту об’єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору, підсектору залізничного транспорту сектору транспорту і пошти, а також інших об’єктів енергетики акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування та сектору систем життєзабезпечення критичної інфраструктури (заходи із захисту об’єктів критичної інфраструктури);
2) підготовка пропозицій та рекомендацій щодо переліку пріоритетних проектів із здійснення заходів із захисту об’єктів критичної інфраструктури, які підлягають першочерговому фінансуванню за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законодавством;
3) визначення шляхів, механізмів та способів вирішення питань щодо здійснення заходів із захисту об’єктів критичної інфраструктури;
4) проведення моніторингу ефективності здійснення заходів із захисту об’єктів критичної інфраструктури;
5) удосконалення нормативно-правової бази з питань здійснення заходів із захисту об’єктів критичної інфраструктури.
Координаційний центр відповідно до покладених на нього завдань:
1) проводить аналіз стану справ у сфері захисту об’єктів критичної інфраструктури та готує рекомендації, зокрема щодо:
– ефективності, своєчасності та повноти здійснення заходів із захисту об’єктів критичної інфраструктури;
– стану організації та забезпечення необхідними засобами та ресурсами функціонування об’єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору, підсектору залізничного транспорту сектору транспорту і пошти, а також інших об’єктів енергетики акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування та сектору систем життєзабезпечення критичної інфраструктури;
– матеріально-технічного, організаційного, фінансового забезпечення здійснення заходів із захисту об’єктів критичної інфраструктури;
– здійснення міжнародного співробітництва з питань здійснення заходів із захисту об’єктів критичної інфраструктури, організації взаємодії з іноземними державами та міжнародними організаціями у частині залучення міжнародної допомоги для забезпечення захисту об’єктів критичної інфраструктури;
– типових/індивідуальних рішень про захист критичних елементів об’єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору, підсектору залізничного транспорту сектору транспорту і пошти, а також інших об’єктів енергетики акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування та сектору систем життєзабезпечення критичної інфраструктури з урахуванням вимог Генерального штабу Збройних Сил щодо рівня та критичності наявних загроз;
2) вивчає результати діяльності органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, операторів критичної інфраструктури та інших підприємств, установ та організацій, Агентства відновлення з питань, що належать до його компетенції;
3) подає Кабінетові Міністрів України розроблені за результатами своєї роботи пропозиції та рекомендації.
Також зверніть увагу на Правові позиції Верховного Суду щодо кримінальних правопорушень, пов’язаних з війною, та збірник Воєнний стан. Всі нормативні матеріали, алгоритми дій, роз’яснення, корисні ресурси.