Законодавство
Компенсацію за неякісне електропостачання мають надати впродовж 45 днів
Вступила в дію постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг «Про затвердження Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання» від 12 червня 2018 р. № 375.
Порядок стосується суб’єктів господарювання, які отримали ліцензію на провадження діяльності з постачання електроенергії споживачу або розподілу такої енергії.
Порядок серед іншого містить стандарти якості наданні послуг операторів систем розподілення (далі – ОСР) та електропостачальника, порядок надання компенсації споживачам за недотримання гарантованих стандартів якості електропостачання.
Зокрема, до гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР віднесено:
- дотримання показників змінення напруги;
- усунення причин недотримання показників якості електричної енергії за результатами розгляду скарги (претензії) споживача (зокрема у строк 30 днів у разі можливості їх усунення оперативними діями персоналу ОСР та протягом 180 днів у разі необхідності проведення будівельних робіт або заміни елементів мережі);
- відновлення електропостачання після початку перерви в електропостачанні протягом 24 годин;
- перевірка лічильника у строк 20 днів з дати отримання від споживача відповідної заяви; тощо.
До гарантованих стандартів якості надання послуг електропостачальника належать:
- надання даних про споживання електричної енергії у строк 5 робочих днів з дня отримання запиту споживача;
- розгляд звернень споживачів щодо перевірки правильності рахунку на оплату у строк 5 робочих днів з дати отримання звернення;
- урахування суми компенсації за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР у кінцевому рахунку споживача за електроенергію у строк 30 днів з дня отримання повідомлення від ОСР щодо виплати компенсації.
Окрім гарантованих послуг, як зі сторони ОСР так і зі сторони постачальника, у Порядку зазначається також і загальні стандарти надання послуг (зокрема рівень сервіс кол-центру)
Компенсація за недотримання гарантованих послуг надається споживачу шляхом урахування суми відповідної компенсації у рахунку за спожиту електричну енергію чи рахунку за надання послуг з розподілу енергії (якщо оплату послуг з оператором з розподілу здійснює споживач) у строк не більше 45 днів з дня недотримання гарантованого стандарту якості надання послуг.
Окрім того у Положенні визначено й інші особливості компенсації та передбачено умови компенсації, якщо постачання електрики споживачу здійснюється постачальником універсальних послуг.
Відповідно, якщо сума компенсації перевищує суму рахунку за надання послуг, то здійснюватиметься урахування на розрахунки майбутніх періодів, чи навпаки компенсація може бути надана у рахунок зменшення заборгованості.
ОСР чи електропостачальник самостійно визначає факт недотримання гарантованих стандартів якості електропостачання, визначає споживачів, яким він має надати компенсацію за недотримання гарантованих стандартів, та надає таку компенсацію без додаткового звернення зі сторони споживача, проте повинен проінформувати про це споживача.
Водночас втратила чинність постанова Нацкомісії від 18 жовтня 2016 р. № 1841.
You must be logged in to post a comment Login