Connect with us

Законодавство

Кредитний ризик можна зменшити за гарантіями рейтингового банку

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про внесення змін до Інструкції про порядок регулювання діяльності банків в Україні» від 15 серпня 2019 р. № 108.

За уточненням в абз. 5 пп. 1 п. 2.5 глави 2 розділу VI для використання права на зменшення загального обсягу кредитного ризику під час розрахунку нормативу максимального розміру кредитного ризику на одного контрагента (Н7), використовуватимуться гарантії / безвідкличні резервні акредитиви банків, які мають саме кредитний рейтинг АА або вище. При цьому рейтинг може бути підтвердженим окремо за шкалою Fitch IBCA, що є аналогією до Standard & Poor’s.

Новим абзацом у пп. 1 п. 2.5 визначено, що зменшення обсягу кредитного ризику також можливе з використанням гарантій / безвідкличних резервних акредитивів банку-гаранта, який э для банка материнською компанією або учасником міжнародної групи, до якої входить банк. Умовою є те, що банк-гарант повинен мати інвестиційний кредитний рейтинг згідно з міжнародною шкалою, підтверджений Standard & Poor’s, або аналогічний рейтинг Moody’s Investors Service або Fitch IBCA.

Нацбанк не застосовуватиме до банків заходи впливу за порушення ними економічних нормативів достатності регулятивного капіталу (Н2), основного капіталу (Н3), максимального розміру кредитного ризику на одного контрагента (Н7) чи кредитних ризиків (Н8), якщо вони були допущені в період з 2 липня 2019 р. до 19 серпня 2019 р.

При цьому, умовою незастосування заходів впливу є те, що порушення пов’язані з неврахуванням під час розрахунку економічних нормативів забезпечення у вигляді гарантії / безвідкличного резервного акредитиву банку-гаранта з числа описаних вище.

Законодавство

Змінено умови обов’язкового надання забезпечення сплати митних платежів

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення зміни до переліку товарів, ввезення яких на митну територію України та/або переміщення територією України прохідним та внутрішнім транзитом здійснюється за умови обов’язкового надання митним органам забезпечення сплати митних платежів» від 27 травня 2020 р. № 415.

Змінами до переліку товарів, ввезення яких на митну територію України та/або переміщення територією України прохідним та внутрішнім транзитом здійснюється за умови обов’язкового надання митним органам забезпечення сплати митних платежів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 р. № 461, викладено виноску «***» в новій редакції, відповідно до якої, забезпечення сплати митних платежів є обов’язковим під час переміщення товарів територією України внутрішнім транзитом у разі, коли:

декларантом у періодичній митній декларації на переміщення товарів трубопровідним транспортом заявляється кількість товарів, що перевищує сумарну кількість таких товарів, які оформлювалися протягом попередніх 365 днів за додатковими деклараціями до періодичних митних декларацій цього декларанта; та/або у декларанта на день подання періодичної митної декларації є заборгованість перед митними органами із сплати митних платежів.

Читати далі

Законодавство

Під час карантину молодших спеціалістів акредитують без експертної комісії

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2001 р. N 978» від 27 травня 2020 р. № 412.

Положення про акредитацію вищих навчальних закладів і спеціальностей у вищих навчальних закладах та вищих професійних училищах, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2001 р. № 978, доповнено пунктом 14-1, відповідно до якого, на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, акредитація напрямів підготовки, спеціальностей, освітньо-професійних програм за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодший спеціаліст проводитися без перевірки експертною комісією.

У такому разі МОН за результатами попередньої експертизи поданих матеріалів готує висновок про можливість акредитації напряму підготовки, спеціальності, освітньо-професійної програми за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодший спеціаліст і подає його до Акредитаційної комісії. Подальша процедура проводиться у порядку, передбаченому п.п. 12 і 13 цього Положення.

Новою редакцією абз. 4 п. 20 Положення встановлено, що за рахунок закладу освіти, який заявив про свою акредитацію, відповідно до законодавства здійснюється:

  • оплата послуг організаційного характеру, пов’язаних з проведенням акредитації напряму підготовки, спеціальності, освітньої програми та оформленням сертифіката про акредитацію напряму підготовки, спеціальності, освітньої програми, – у розмірі однієї мінімальної заробітної плати, а з переоформленням, видачею копії, дубліката сертифіката про акредитацію напряму підготовки, спеціальності, освітньої програми, виданого МОН, – у розмірі п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Крім цього, викладено у новій редакції пункти 21-1 і 21-2 Положення, якими визначено, що переоформлення сертифіката про акредитацію напряму підготовки, спеціальності, освітньої програми, виданого МОН, здійснюється МОН у разі:

  • зміни найменування закладу освіти або його місцезнаходження;
  • реорганізації юридичних осіб, що мають сертифікати про акредитацію, шляхом їх злиття або приєднання однієї юридичної особи до іншої;
  • ліквідації або реорганізації, а також зміни найменування (місцезнаходження) структурного підрозділу закладу освіти, що має сертифікат про акредитацію;
  • зміни назви напряму підготовки, спеціальності.

У разі втрати (пошкодження) сертифіката про акредитацію напряму підготовки, спеціальності, освітньої програми, виданого МОН, закладу освіти видається дублікат такого сертифіката.

Читати далі

Законодавство

ВРП підтримала реорганізацію Верховного Суду України та новий порядок формування ВККС

На офіційному веб-сайті Вищої ради правосуддя оприлюднено текст рішення ВРП № 1551/0/15-20 про надання консультативного висновку щодо проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та деяких законів України щодо діяльності Верховного Суду та органів суддівського врядування», який надійшов з Офісу Президента України.

Законопроектом, зокрема, врегульовуються нагальні питання щодо реорганізації Верховного Суду України та статусу суддів Верховного Суду України, визначення кількості суддів у суді, порядку формування Вищої кваліфікаційної комісії суддів України тощо.

У консультативному висновку ВРП зазначено, зокрема, що Конституційний Суд України, рекомендуючи Верховній Раді України невідкладно привести положення законодавства у відповідність до прийнятого рішення, фактично запропонував порядок його виконання через механізм законодавчого врегулювання, у тому числі й щодо припинення Верховного Суду України.

Крім того, ВРП підтримала норми законопроекту щодо формування Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, однак вважає за доцільне визначити принцип формування Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, де більшість її складу мають становити судді, відповідно до Висновку Венеційської комісії щодо змін до законодавчих актів, які регулюють статус Верховного Суду та органів суддівського врядування, прийнятого на її 121-му пленарному засіданні (Венеція, 6–7 грудня 2019 р.).

На думку ВРП, запропоновані законопроектом зміни дадуть змогу якнайшвидше сформувати Вищу кваліфікаційну комісію суддів України та, як наслідок, запустити процес добору, кваліфікаційного оцінювання суддів та вирішувати інші питання суддівської кар’єри.

З огляду на зазначене Вища рада правосуддя в цілому підтримує проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та деяких законів України щодо діяльності Верховного Суду та органів суддівського врядування» за умови доопрацювання його окремих положень.

Ознайомитись з повним текстом рішення ВРП № 1551/0/15-20 можна за цим посиланням.

Читати далі

В тренді

Про внесення змін до Інструкції про порядок регулювання діяльності банків в Україні
||
№ Документа: 108
Дата прийняття: 15.08.2019
Дата набрання чинності: 19.08.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Про внесення змін до Інструкції про порядок регулювання діяльності банків в Україні
||
№ Документа: 108
Дата прийняття: 15.08.2019
Дата набрання чинності: 19.08.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає