Законодавство
Мобільні оператори можуть блокувати номери телефонних спамерів

Як ми раніше повідомляли, набрали чинності Правила надання та отримання е-комунікаційних послуг.
Міністерство цифрової трансформації України інформує, що нові Правила дозволяють оператором блокувати спам-номери.
Щоб позбутися рекламних дзвінків, на які ви не давали згоди, є кілька варіантів:
1) повідомте про спам-номер своєму оператору:
– Vodafone – у застосунку чи за номером: 111 або 0 800 400 111 в Україні, +38 050 400 111 у роумінгу;
– Kyivstar – у застосунку чи за номером: 466 або 0 800 300 466 в Україні, *105*466# у роумінгу;
– Lifecell – у застосунку чи за номером: 5433 або 0 800 20 5433 в Україні, +38 063 5433 111 у роумінгу;
2) надсилайте скарги на спам-дзвінки на гарячу лінію Уряду – 1545;
3) зверніться до Національної комісії з регулювання електронних комунікацій через форму на сайті.
Читайте також: Втручання в таємницю спілкування не відбувається, якщо абонент (учасник) спілкування добровільно розкриває її державним органам
Оператор перевірить номер, на який надійшла скарга, і заблокує, якщо він відповідає щонайменше двом критеріям:
– виклики здійснюють без комунікації;
– середня тривалість дзвінків за 7 днів – менш ніж 60 секунд;
– понад 50% дзвінків – на різні номери;
– на номер неможливо передзвонити;
– під час виклику відтворюється записане повідомлення;
– скарги від абонентів;
– кількість вхідних дзвінків, які не завершуються розмовою, на номер – менш як 5% від вхідних та вихідних викликів цього номера;
– номер лише для дзвінків, а не для SMS чи інтернету.
Також зверніть увагу на Правові позиції Верховного Суду щодо кримінальних правопорушень, пов’язаних з війною, та збірник Воєнний стан. Всі нормативні матеріали, алгоритми дій, роз’яснення, корисні ресурси.