Connect with us

Законодавство

Мораторій на стягнення майна громадян за інвалютні кредити продовжено

Дата публікації:

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо мораторію на стягнення майна громадян України, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті» від 16 вересня 2020 р. № 895-IX.

Змінами до абз. 4 п. 2 розд. «Прикінцеві та перехідні положення» Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що Закон України «Про мораторій на стягнення майна громадян України, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті» втрачає чинність через вісімнадцять місяців (раніше – через один рік) з дня введення в дію цього Кодексу, тобто 21 квітня 2021 р.

Новою редакцією п. 1 Закону України «Про мораторій на стягнення майна громадян України, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті» встановлено, що протягом дії цього Закону:

1) не може бути примусово звернено стягнення (відчужене без згоди власника) на майно, що віднесене до об’єктів житлового фонду, об’єкт незавершеного житлового будівництва, майнові права на нього, що є предметом іпотеки згідно із ст. 5 Закону України «Про іпотеку», якщо таке майно/об’єкт незавершеного житлового будівництва/майнові права виступають як забезпечення виконання зобов’язань фізичної особи (позичальника або майнового поручителя) за кредитами, наданими йому кредитними установами – резидентами України в іноземній валюті, та за умови, що:

таке нерухоме житлове майно використовується як місце постійного проживання позичальника/майнового поручителя або є об’єктом незавершеного житлового будівництва, за умови, що у позичальника або майнового поручителя у власності немає іншого нерухомого житлового майна; або

таке нерухоме житлове майно придбавалося за кредитні кошти і при цьому умовами кредитного договору передбачена заборона реєстрації місця проживання позичальника або майнового поручителя за адресою знаходження нерухомого житлового майна, за умови, що у позичальника або майнового поручителя у власності немає іншого нерухомого житлового майна;

загальна площа такого нерухомого житлового майна (об’єкта незавершеного житлового будівництва) не перевищує 140 квадратних метрів для квартири та 250 квадратних метрів для житлового будинку;

2) не може бути примусово стягнуте (відчужене без згоди власника) інше майно (майнові права), яке відповідно до законодавства або кредитного договору підлягає стягненню з позичальника, зазначеного у підпункті 1 цього пункту, за недостатності коштів, одержаних стягувачем від реалізації (переоцінки) предмета застави (іпотеки);

3) кредитна установа не має права відступити (відчужити) на користь (у власність) іншої особи свої права вимоги до позичальників за кредитами, забезпеченням за якими виступає майно/майнові права, зазначені у підпункті 1 цього пункту.

Також новою редакцією п. 7 Закону визначено, що дія пп. 3 п. 1 цього Закону не поширюється на банки, щодо яких здійснюються процедури виведення з ринку відповідно до Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», у частині відступлення (відчуження) на користь (у власність) іншої особи (інших осіб) своїх прав вимоги до позичальників за кредитами, забезпеченням за якими виступає майно/майнові права, зазначені у пп. 1 п. 1 цього Закону. Після відступлення (відчуження) на користь (у власність) іншої особи (інших осіб) банком, щодо якого здійснюється процедура виведення з ринку відповідно до Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», прав вимоги до позичальників за кредитами, забезпеченням за якими виступає майно/майнові права, зазначені у пп. 1 п. 1 цього Закону, дія п. 1 цього Закону поширюється також на особу, що придбала (прийняла, отримала) таке право вимоги.

Законодавство

ВРП вимагає чіткого порядку розгляду та врахування її консультативних висновків

Опубліковано

on

На офіційному веб-сайті Вищої ради правосуддя оприлюднено текст рішення ВРП № 3210/0/15-20 про надання консультативного висновку щодо проекту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо організаційно-правового регулювання взаємодії окремих органів державної влади» № 3588.

Проектом пропонується у Законі «Про Регламент Верховної Ради України» встановити, що кожен законопроект з питань утворення, реорганізації, ліквідації та функціонування судів, судоустрою і статусу суддів після його реєстрації не пізніше як у п’ятиденний строк, а визначений як невідкладний – у день його реєстрації направляється до Вищої ради правосуддя для надання консультативного висновку.

Також передбачається, що до висновку головного комітету, серед іншого, має додаватися консультативний висновок ВРП, якщо законопроект стосується вказаних питань. Головний комітет має розглядати такі законопроекти за обов’язковою участю представника ВРП, який доповідає наданий Радою консультативний висновок.

ВРП підтримує ідею нормативного закріплення порядку опрацювання законопроектів з питань утворення, реорганізації чи ліквідації судів, судоустрою і статусу суддів та обов’язкового врахування консультативних висновків.

Водночас ВРП вважає неприйнятною норму про створення спеціального органу для підготовки висновків – Комісії по взаємодії ВРП з органами державної влади із питань утворення, реорганізації, ліквідації та функціонування судів, судоустрою і статусу суддів.

У ст. 3 Закону України «Про Вищу раду правосуддя» закріплений обов’язок ВРП надавати обов’язкові до розгляду консультативні висновки щодо законопроектів з питань утворення, реорганізації чи ліквідації судів, судоустрою і статусу суддів. У структурі секретаріату Вищої ради правосуддя функціонує правове управління, одним із підрозділів якого є відділ нормативно-правової роботи та підготовки проектів консультативних висновків, який розробляє та здійснює експертизу проектів нормативно-правових актів, підготовку проектів консультативних висновків. Підготовлені правовим управлінням проекти консультативних висновків передаються на розгляд членам Ради, і вони ухвалюють відповідне рішення – затверджують консультативний висновок ВРП.

Рада наголошує, що Регламент Верховної Ради України та Закон України «Про комітети Верховної Ради України» має містити чіткий порядок розгляду та врахування консультативних висновків ВРП.

Ознайомитись з повним текстом рішення ВРП № 3210/0/15-20 можна за посиланням.

Читати далі

Законодавство

Фонд соцстрахування фінансуватиме допомогу, лікування та догляд під час карантину

Опубліковано

on

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до підпункту 2 пункту 5 розділу II “Прикінцеві положення” Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2020 рік”» від 3 листопада 2020 р. № 941-IX.

Змінами до пп. 2 п. 5 розд. II Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» усунуто обмеження щодо фінансування Фондом соціального страхування України на період дії карантину:

– страхових виплат втраченого заробітку (або відповідної його частини) залежно від ступеня втрати потерпілим професійної працездатності – потерпілим від нещасних випадків на виробництві та професійного захворювання, особам, які мають право на страхові виплати в разі смерті потерпілого, та інші витрати на відшкодування шкоди, а також витрати на доставку і переказ сум, що виплачуються потерпілим і особам, які мають право на страхові виплати в разі смерті потерпілого;

– страхових виплат в установлених випадках одноразової допомоги потерпілому (членам його сім’ї та особам, які перебували на утриманні померлого);

– страхових витрат на медичну та соціальну допомогу потерпілим від нещасних випадків на виробництві та професійного захворювання (крім витрат на забезпечення автомобілями);

– одноразової виплати допомоги по безробіттю для організації безробітним підприємницької діяльності;

– надання соціальних послуг та здійснення заходів сприяння зайнятості, передбачених законодавством про зайнятість населення та загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття;

– страхових виплат дитині, яка народилася з інвалідністю внаслідок травмування на виробництві або професійного захворювання її матері під час вагітності;

– оплати лікування в реабілітаційних відділеннях санаторно-курортного закладу після перенесених захворювань і травм.

Читати далі

Законодавство

Слідчих і прокурорів допускатимуть до району стримування збройної агресії РФ

Опубліковано

on

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України “Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях” щодо допуску дізнавачів, слідчих та прокурорів до району здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях» від 3 листопада 2020 р. № 948-IX.

Новим п. 3 ч. 1 ст. 8 Закону визначено, що в районі здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях забезпечується можливість здійснення уповноваженими особами органів досудового розслідування та прокуратури повноважень у кримінальних провадженнях щодо правопорушень, вчинених в районі здійснення зазначених заходів, зокрема через обов’язковість допуску дізнавачів, слідчих і прокурорів до цього району, а також надання їм відповідного сприяння.

Допуск дізнавачів, слідчих і прокурорів до району здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях здійснюється в порядку, визначеному Командувачем об’єднаних сил.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо мораторію на стягнення майна громадян України, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті
||
№ Документа: 895-IX
Дата прийняття: 16.09.2020
Дата набрання чинності: 08.10.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо мораторію на стягнення майна громадян України, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті
||
№ Документа: 895-IX
Дата прийняття: 16.09.2020
Дата набрання чинності: 08.10.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає