Connect with us

Законодавство

Народні обранці мають намір впровадити програмні реєстратори розрахункових операцій

Процес використання реєстраторів розрахункових операцій мають намір врегулювати на законодавчому рівні нардепи. З цією метою 10 вересня 2019 року на засіданні Верховної Ради, нардепи розглянули відразу два законопроекти, пов’язані між собою. За основу обидва законопроекти були прийняті після розгляду в першому читанні. У поданому групою народних обранців від «Слуги народу» законопроекті №1053-1, містяться норми, які передбачають закріплення положень:

  • Надання суб’єкту господарювання права вибору РРО за рахунок введення в практику експлуатації програмного варіанту, а не тільки класичного. Вибір суб’єкта господарювання буде залежати від його побажань і фінансових можливостей.
  • Вжити заходи, які дозволять спростити процедуру реєстрації електронних РРО.
  • Застосування реєстраторів розрахункових операцій повинно бути здешевлене. Зробити це можливо за рахунок усунення необхідності використання еквайрингових та інших послуг.

Список нововведень, запропонований вище, не є вичерпним. Повний перелік положень, передбачений до введення у зв’язку зі змінами, можна дізнатися, ознайомившись з повним офіційним текстом законопроекту. Проект був представлений Д. Володіною, яка пояснила, що при його складанні були враховані інтереси бізнесу.

Другий розглянутий законопроект зареєстровано за номером 1073. Його положення передбачають внесення змін до Податкового кодексу України. Цей законопроект поданий депутатами партії «Слуга народу».

На весь 2020 рік, згідно із законопроектом №1073 не застосовуватимуться норми, які зобов’язують використовувати РРО (класичні або програмні) підприємців, які відносяться до 2-4 груп платників єдиного податку. Вид діяльності при цьому не гратиме ролі, але при цьому дохід не повинен перевищувати 1 000 000 грн / рік. Винятком вважаються ФОП, які здійснюють такі види діяльності як:

  • Продаж товарів за допомогою використання Інтернету (продаж послуг теж входить в цю групу).
  • Реалізація товарів, які відносяться до категорії технічно складних і тих, що підлягають гарантійному ремонту.
  • Надання платних послуг в сфері охорони здоров’я, реалізація лікарських засобів і виробів медичного призначення.
  • Реалізація ювелірних виробів.
  • Реалізація товарів, що були в експлуатації та інші види діяльності, перераховані в положеннях законопроекту.

Крім винятків, наведених вище, існують ще умови, які передбачають обов’язкове використання РРО. Одним з таких є перевищення дохідної суми в 1 000 000 грн / рік. Початок використання РРО має настати першого числа, першого місяця звітного кварталу, наступного за місяцем, в якому перевищення суми мало місце. У разі перевищення порогу доходу 1 млн грн / рік, РРО в подальшому використовуються протягом усього часу існування ФОП.

Закони набудуть чинності в разі прийняття в цілому через пів року після їх офіційного опублікування.

Законодавство

Пільговий період для «євроблях» продовжено на 90 днів

Президент підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відтермінування застосування штрафних санкцій за порушення порядку ввезення транспортних засобів на митну територію України» від 12 вересня 2019 р. (Законопроект № 1030).

Основною метою проголошено створення передумов для комплексного врегулювання питання розмитнення автомобілів з іноземною реєстрацією в Україні, дотримання митних правил при переміщенні транспортних засобів у митних режимах тимчасового ввезення і транзиту, а також врахування інтересів усіх верств населення при вирішенні вказаного питання.

Законом продовжено на 90 днів строк набрання чинності окремими положеннями законодавчих актів України, якими передбачена посилена відповідальність за порушення при переміщенні транспортних засобів у митних режимах тимчасового ввезення і транзиту на території України, а саме

  • строк, протягом якого митне оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на митній території України, що класифікуються за кодом товарної позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД та ввезені на митну територію України в період з 1 січня 2015 р. до дня набрання чинності цим Законом і перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту, здійснюється з виконанням митних формальностей відповідно до тимчасового порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів, замінено на 360 днів, замість 270 (ст. 9-2, розділу XXІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України).
  • встановлено, що протягом 360 днів (раніше 270 днів) з дня набрання чинності Законом України “Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України” митне оформлення транспортного засобу, що класифікується за кодом товарної позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД та щодо якого не дотримані строки та умови (вимоги) митних режимів тимчасового ввезення або транзиту, здійснюється за умови сплати належних митних платежів та добровільної сплати до державного бюджету фізичною особою, яка є власником такого транспортного засобу або уповноважена розпоряджатися ним та декларує такий транспортний засіб для вільного обігу на митній території України, коштів у сумі, що дорівнює розміру п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (ст. 9-3, розділу XXІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України).

Також, відповідні зміни про продовження на 90 днів такого строку були внесені до п. 1 розд. II «Прикінцеві положення» Закону України “Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України”.

Читати далі

Законодавство

Оператор газотранспортної системи став незалежним

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про відокремлення діяльності з транспортування природного газу та забезпечення діяльності оператора газотранспортної системи» від 18 вересня 2019 р. № 840.

На виконання зобов’язань України в рамках Енергетичного Співтовариства Кабінет Міністрів України обрав модель відокремлення діяльності з транспортування природного газу – модель відокремлення для оператора газотранспортної системи, яка перебуває в державній власності та не підлягає приватизації.

Визначено, що товариство з обмеженою відповідальністю “Оператор газотранспортної системи України” має право подати до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, запит на сертифікацію оператора газотранспортної системи.

Затверджено план заходів з виконання вимог щодо відокремлення і забезпечення незалежності оператора газотранспортної системи.

Відтепер, дія «Положення про порядок передачі об’єктів права державної власності» також не поширюватиметься на об’єкти державної власності, що використовуються у процесі провадження діяльності з транспортування природного газу магістральними трубопроводами, у разі передачі таких об’єктів за рішенням Кабінету Міністрів України з метою виконання вимог щодо відокремлення і незалежності оператора газотранспортної системи. (Відповідні зміни внесені до п. 1 «Положення про порядок передачі об’єктів права державної власності»).

Водночас втратили чинність постанови Кабінету міністрів України:

  • Постанова Кабінету Міністрів України від 1 липня 2016 р. № 496 “Про відокремлення діяльності з транспортування та зберігання (закачування, відбору) природного газу”,
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 9 листопада 2016 р. № 800 “Про внесення змін до плану реструктуризації публічного акціонерного товариства “Національна акціонерна компанія “Нафтогаз України” з метою відокремлення діяльності з транспортування та зберігання (закачування, відбору) природного газу”,
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 5 червня 2019 р. № 484 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 1 липня 2016 р. № 496”.

Читати далі

Законодавство

Прийнято Закон, що регулює перезавантаження влади: важливі подробиці

Верховна Рада України більшістю голосів підтримала Закон, який охоплює питання перезавантаження влади. Норми закону орієнтовані на регулювання діяльності державної служби. Зокрема, мова йде про спрощення порядку, згідно з яким здійснюється прийом співробітників на державну службу. Порушуються питання звільнення працівників, які займають посади в державній службі. Закон передбачає збільшення рівня відповідальності держслужбовців щодо досягнення ними поставлених завдань в сфері реалізації повноважень і виконання функціональних обов’язків. Вказується порядок реалізації контрактної держслужби. Крім викладеного вище, зазначено механізми регулювання питань, пов’язаних з впровадженням на практиці цього Закону та ряд інших моментів.

Закон передбачає внесення суттєвих змін в такі Закони України як:

  1. «Про державну службу»;
  2. «Про Кабінет Міністрів України»;
  3. «Про центральні органи виконавчої влади».

Законом передбачено спрощення діючих обмежень, в наведених вище Законах, пов’язаних з регулюванням законодавства про працю та його правовим впливом на функціонування держслужби. Також передбачається спрощення процедури оскарження, шляхом усунення зайвих органів, що займаються такого роду питаннями. Не буде порушені умови судового оскарження, право на здійснення такого залишається безумовним.

До числа нововведень можна зарахувати і введення поняття контрактної держслужби. Поряд з цим поняттям додатково вводиться механізм, який дозволить ефективно регулювати зазначені суспільні відносини, доручивши реалізацію повноважень у даній сфері Кабінету Міністрів України.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.