Connect with us

Законодавство

Народні обранці мають намір впровадити програмні реєстратори розрахункових операцій

Процес використання реєстраторів розрахункових операцій мають намір врегулювати на законодавчому рівні нардепи. З цією метою 10 вересня 2019 року на засіданні Верховної Ради, нардепи розглянули відразу два законопроекти, пов’язані між собою. За основу обидва законопроекти були прийняті після розгляду в першому читанні. У поданому групою народних обранців від «Слуги народу» законопроекті №1053-1, містяться норми, які передбачають закріплення положень:

  • Надання суб’єкту господарювання права вибору РРО за рахунок введення в практику експлуатації програмного варіанту, а не тільки класичного. Вибір суб’єкта господарювання буде залежати від його побажань і фінансових можливостей.
  • Вжити заходи, які дозволять спростити процедуру реєстрації електронних РРО.
  • Застосування реєстраторів розрахункових операцій повинно бути здешевлене. Зробити це можливо за рахунок усунення необхідності використання еквайрингових та інших послуг.

Список нововведень, запропонований вище, не є вичерпним. Повний перелік положень, передбачений до введення у зв’язку зі змінами, можна дізнатися, ознайомившись з повним офіційним текстом законопроекту. Проект був представлений Д. Володіною, яка пояснила, що при його складанні були враховані інтереси бізнесу.

Другий розглянутий законопроект зареєстровано за номером 1073. Його положення передбачають внесення змін до Податкового кодексу України. Цей законопроект поданий депутатами партії «Слуга народу».

На весь 2020 рік, згідно із законопроектом №1073 не застосовуватимуться норми, які зобов’язують використовувати РРО (класичні або програмні) підприємців, які відносяться до 2-4 груп платників єдиного податку. Вид діяльності при цьому не гратиме ролі, але при цьому дохід не повинен перевищувати 1 000 000 грн / рік. Винятком вважаються ФОП, які здійснюють такі види діяльності як:

  • Продаж товарів за допомогою використання Інтернету (продаж послуг теж входить в цю групу).
  • Реалізація товарів, які відносяться до категорії технічно складних і тих, що підлягають гарантійному ремонту.
  • Надання платних послуг в сфері охорони здоров’я, реалізація лікарських засобів і виробів медичного призначення.
  • Реалізація ювелірних виробів.
  • Реалізація товарів, що були в експлуатації та інші види діяльності, перераховані в положеннях законопроекту.

Крім винятків, наведених вище, існують ще умови, які передбачають обов’язкове використання РРО. Одним з таких є перевищення дохідної суми в 1 000 000 грн / рік. Початок використання РРО має настати першого числа, першого місяця звітного кварталу, наступного за місяцем, в якому перевищення суми мало місце. У разі перевищення порогу доходу 1 млн грн / рік, РРО в подальшому використовуються протягом усього часу існування ФОП.

Закони набудуть чинності в разі прийняття в цілому через пів року після їх офіційного опублікування.

Законодавство

Плата за оренду соціального житла включатиме утримання будинків і споруд та прибудинкових територій

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку визначення величини опосередкованої вартості наймання (оренди) житла в населеному пункті» від 19 лютого 2020 р. № 121.

Змінами до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації Закону України «Про житловий фонд соціального призначення» від 23 липня 2008 р. № 682 визначено, що величина опосередкованої вартості наймання (оренди) житла в населеному пункті визначається відповідним органом місцевого самоврядування на підставі щомісячних даних щодо мінімального розміру плати за наймання (оренду) одного квадратного метра загальної площі квартири чи житлового будинку (раніше – кімнати в гуртожитку).

Плата за наймання (оренду) житла визначається відповідним органом місцевого самоврядування на підставі даних організацій, що надають послуги із здавання житлових приміщень в найм (оренду), або на підставі оголошень у місцевих засобах масової інформації чи на підставі даних опитування населення.

Розмір плати за наймання (оренду) житла на одну особу розраховується шляхом множення мінімального розміру плати за наймання (оренду) одного квадратного метра загальної площі квартири чи житлового будинку на мінімальну норму забезпечення житлом.

За новою редакцією п. 4 Порядку до плати за наймання (оренду) житла не включається плата за житлово-комунальні послуги.  Раніше не включалася плата за комунальні послуги та послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

Читати далі

Законодавство

Затримки розрахунків за «зелену» енергію негативно вплинуть на інвестиційний клімат – АПУ

Комітет Асоціація правників України з питань енергетики, нафти та газу направив відкрите звернення Голові Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг щодо необхідності своєчасного затвердження розміру вартості послуги із забезпечення збільшення частки виробництва електроенергії відновлюваних джерел енергії (ВДЕ) та зазначення граничного терміну розрахунків з переможцями аукціонів за відпущену електроенергію.

Проаналізувавши Постанову «Про затвердження нормативно-правових актів, що регулюють діяльність гарантованого покупця та купівлі електричної енергії за «зеленим» тарифом» від 26 квітня 2019 р. № 641, в АПУ підкреслили, що норми законодавства не містять остаточної дати для затвердження Регулятором вартості послуг із забезпечення збільшення частки виробництва електроенергії з альтернативних джерел, що, у свою чергу, призведе до затримок остаточного розрахунку з виробниками ВДЕ.

У зв’язку з цим, на думку Комітету АПУ, для виконання вимог Закону України «Про альтернативні джерела енергії» потрібно зазначити граничний термін для розрахунків з переможцями аукціонів за відпущену електроенергію, – не пізніше 20 числа місяця, що настає за розрахунковим періодом.

Крім цього, будь-які затримки виплат справлятимуть негативний вплив на інвестиційний клімат в Україні, відносини з державами та партнерами. Вони також призведуть до порушень строків виплат за кредитними договорами, укладеними для фінансування проектів. Це викликає недовіру фінансових установ, які уклали відповідні кредитні договори, до сектору ВДЕ та енергетики в цілому, що ускладнює подальше фінансування енергетичних проектів, а також підвищує вартість такого фінансування.

Таким чином, необхідно внести зміни до Постанови НКРЕКП від 26 квітня 2019 р. № 641 та привести Порядок купівлі гарантованим покупцем електричної енергії, виробленої з альтернативних джерел енергії, Типовий договір з переможцем аукціону у відповідність до Закону України «Про альтернативні джерела енергії».

Ознайомитись детальніше зі зверненням Комітету АПУ можна за цим посиланням.

Читати далі

Законодавство

Прикордонників на пенсії лікуватимуть у медзакладах Держприкордонслужби

Набрав чинності наказ Міністерства внутрішніх справ України «Про внесення змін до Інструкції про порядок надання медичної допомоги у закладах охорони здоров’я Державної прикордонної служби України» від 30 січня 2020 р. № 82.

Тепер у закладах охорони здоров’я Держприкордонслужби на медичному обслуговуванні можуть перебувати, поміж інших, пенсіонери із числа військовослужбовців Держприкордонслужби, яким відповідно до законодавства надано пільгу щодо безоплатного користування закладами охорони здоров’я Держприкордонслужби.

У разі надання амбулаторно-поліклінічної допомоги лікарські засоби за рецептами лікарів закладів охорони здоров’я Держприкордонслужби відпускаються безоплатно чи на пільгових умовах згідно з постановою Кабінету Міністрів України «Про впорядкування безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань» від 17 серпня 1998 р. № 1303 та відповідно до Національного переліку основних лікарських засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2009 р. № 333.

Прикріплення особи на медичне обслуговування до закладу охорони здоров’я Держприкордонслужби проводиться за місцем проходження військової служби (роботи) або проживання (раніше – також з урахуванням Порядку вибору та зміни лікаря первинної медичної (медико-санітарної) допомоги та форм первинної облікової документації, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 4 листопада 2011 р. № 756).

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.