Connect with us

Законодавство

НБУ зможе дистанційно перевіряти учасників платіжного ринку

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про внесення змін до Положення про порядок проведення перевірок щодо дотримання об’єктами нагляду (оверсайта) вимог законодавства України з питань діяльності платіжних систем в Україні» від 11 вересня 2020 р. № 134.

Новим абзацом п. 7 розд. III Положення про порядок проведення перевірок щодо дотримання об’єктами нагляду (оверсайта) вимог законодавства України з питань діяльності платіжних систем в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 9 грудня 2013 р. № 503, встановлено, що зміни до плану перевірок протягом року також можуть уноситися в разі запровадження на території України обмежувальних заходів відповідно до вимог законодавства України, що унеможливлюють проведення планових перевірок.

Новою редакцією п. 1 розд. XI визначено, що Національний банк за наявності обґрунтованих підстав, що можуть свідчити про недотримання об’єктом оверсайта вимог законодавства України, має право прийняти рішення про проведення безвиїзної перевірки такого об’єкта перевірки. Підставами для проведення безвиїзної перевірки є результати аналізу:

1) даних статистичної звітності об’єктів перевірки, що подається відповідно до визначених нормативно-правовими актами Національного банку вимог щодо організації статистичної звітності;

2) інформації, документів (їх копій та/або витягів із них), отриманих від об’єктів перевірки;

3) інформації та документів, отриманих від структурних підрозділів Національного банку, державних органів, а також іншої інформації та документів, отриманих Національним банком під час виконання ним своїх функцій, та інформації, отриманої із загальнодоступних джерел.

Проведення планових перевірок у разі запровадження на території України обмежувальних заходів, що унеможливлюють їх проведення, може здійснюватися у формі безвиїзних перевірок у порядку, передбаченому в розд. XI цього Положення.

Законодавство

Шкільний інтернет вартістю понад 100 тис. грн – за погодженням з Мінцифри

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення зміни до пункту 13 Положення про формування та виконання Національної програми інформатизації» від 21 жовтня 2020 р. № 987.

Новою редакцією абз. 1 п. 13 Положення про формування та виконання Національної програми інформатизації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 серпня 1998 р. № 1352, встановлено, що під час виконання завдань (проектів) Національної програми інформатизації державні замовники беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі за такими завданнями (проектами) після їх погодження з Генеральним державним замовником (тут – Мінцифри) у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 500 тис. гривень, а в разі закупівлі послуг з підключення до Інтернету та/або побудови локальних мереж для закладів загальної середньої освіти, – коли їх вартість перевищує 100 тис. гривень.

Читати далі

Законодавство

Персональні дані на запит суб’єкта первинного фінмоніторингу оброблятимуть без згоди особи

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку надання державними органами, державними реєстраторами на запит суб’єкта первинного фінансового моніторингу інформації про клієнта» від 21 жовтня 2020 р. № 968.

Відповідно до затвердженого Порядку запит щодо надання необхідної інформації про клієнта надсилається суб’єктом державному органу (за місцезнаходженням такого органу) та/або державному реєстратору (незалежно від місцезнаходження такого державного реєстратора) у письмовій формі, підписується керівником суб’єкта або особою, яка його заміщує. Суб’єкт, який провадить свою діяльність одноособово, без утворення юридичної особи, підписує запит безпосередньо.

Запит може надсилатися також в електронній формі. Формат електронної взаємодії та форма надання інформації визначаються відповідними державними органами.

У запиті зазначаються підстави для надання державними органами, державними реєстраторами інформації про клієнта та її перелік, а також відомості, що дозволяють однозначно ідентифікувати клієнта.

Для підтвердження інформації щодо статусу суб’єкта державні органи, державні реєстратори звертаються до Держфінмоніторингу в електронній та/або паперовій формі.

Держфінмоніторинг надає інформацію протягом двох робочих днів з дня надходження звернення державного органу та/або державного реєстратора.

Державні органи, державні реєстратори безоплатно надають інформацію про клієнта протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Обробка персональних даних клієнта, інформація про якого запитується суб’єктом, здійснюється державними органами, державними реєстраторами без отримання згоди клієнта.

Суб’єкт веде реєстр запитів до державних органів та державних реєстраторів. А вони ведуть в установленому законодавством порядку облік запитів суб’єктів в окремому реєстрі, в якому зазначаються відомості про суб’єкта.

Запит суб’єкта та інформація, що надається державними органами, державними реєстраторами згідно з вимогами цього Порядку, є інформацією з обмеженим доступом, використовується виключно з метою та в порядку виконання вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення і не підлягає передачі третім особам, крім передбачених законом випадків.

Читати далі

Законодавство

Розширено комісію з експертизи прожиткового мінімуму

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку проведення науково-громадської експертизи набору продуктів харчування, набору непродовольчих товарів і набору послуг для встановлення прожиткового мінімуму» від 21 жовтня 2020 р. № 970.

Змінами до п. 2 Порядку проведення науково-громадської експертизи набору продуктів харчування, набору непродовольчих товарів і набору послуг для встановлення прожиткового мінімуму, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 1999 р. № 1767, встановлено, що експертиза проводиться експертною комісією у складі 16 осіб (раніше – 12), до якої входять по чотири представники центральних органів виконавчої влади, всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців і всеукраїнських профспілок та їх об’єднань і по два представники громадськості та наукових установ.

Члени експертної комісії від всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців і всеукраїнських профспілок та їх об’єднань визначаються кожною стороною окремо.

Представники громадськості визначаються Громадською радою при Мінсоцполітики.

Представники наукових установ визначаються Національною академією наук.

Також у тексті Порядку слово «Мінекономрозвитку» замінено словом «Мінекономіки».

Читати далі

В тренді

Про внесення змін до Положення про порядок проведення перевірок щодо дотримання об’єктами нагляду (оверсайта) вимог законодавства України з питань діяльності платіжних систем в Україні
||
№ Документа: 134
Дата прийняття: 11.09.2020
Дата набрання чинності: 18.09.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає
Telegram
Про внесення змін до Положення про порядок проведення перевірок щодо дотримання об’єктами нагляду (оверсайта) вимог законодавства України з питань діяльності платіжних систем в Україні
||
№ Документа: 134
Дата прийняття: 11.09.2020
Дата набрання чинності: 18.09.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає