Connect with us

Законодавство

Нова Стратегія національної безпеки України

Набрав чинності Указ Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 14 вересня 2020 р. “Про Стратегію національної безпеки України”» від 14 вересня 2020 р. № 392/2020.

Президент ввів у дію рішення РНБО «Про Стратегію національної безпеки України» від 14 вересня 2020 р. та затвердив відповідну Стратегію.

Стратегія національної безпеки визначає основні напрями державної політики у сфері національної безпеки, зокрема, пріоритети національних інтересів України та забезпечення національної безпеки, цілі та основні напрями державної політики у сфері національної безпеки, поточні та прогнозовані загрози національній безпеці та національним інтересам України з урахуванням зовнішньополітичних та внутрішніх умов, основні напрями зовнішньополітичної діяльності держави для забезпечення її національних інтересів і безпеки, напрями та завдання реформування й розвитку сектору безпеки і оборони, ресурси, необхідні для її реалізації.

У Стратегії визначено, що Україна прагне миру, який є запорукою розвитку держави, а людина, її життя та здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека – найвища соціальна цінність.

Кінцевою метою реалізації Стратегії є утвердження вільної, заможної, безпечної України, у якій панує право, де кожен може реалізувати свої таланти та здібності, де люди дихають чистим повітрям, п’ють чисту воду та з якою пов’яжуть долю їхні діти й онуки.

Стратегія ґрунтується на трьох основних засадах державної політики у сфері національної безпеки:

  • стримування – розвиток оборонних і безпекових спроможностей для унеможливлення збройної агресії проти України;
  • стійкість – здатність суспільства та держави швидко адаптуватися до змін безпекового середовища й підтримувати стале функціонування, зокрема, шляхом мінімізації зовнішніх і внутрішніх уразливостей;
  • взаємодія – розвиток стратегічних відносин із ключовими іноземними партнерами, насамперед з Європейським Союзом і НАТО та їхніми державами-членами, США, прагматичне співробітництво з іншими державами та міжнародними організаціями на основі національних інтересів України.

Пріоритетами національних інтересів визначено відстоювання незалежності й державного суверенітету, відновлення територіальної цілісності у межах міжнародно визнаного державного кордону України, суспільний розвиток, насамперед розвиток людського капіталу, захист прав, свобод і законних інтересів громадян України, європейська та євроатлантична інтеграція.

Водночас визнано такою, що втратила чинність, ст. 2 Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 6 травня 2015 року “Про Стратегію національної безпеки України”» від 26 травня 2015 р. № 287.

Законодавство

Захист тварин чи заробіток на… котах і собаках?

У ВРУ вже підготували відповідний законопроект (щодо захисту тварин), який може перетворитися на корупційну касу.

Експерти вказують, що вже поскаржилися на пропоновану законодавчу ініціативу до Національного агентства з питань запобігання корупції та Антимонопольного комітету.

Нагадаємо, в липні цього року група з 27 народних депутатів (переважно «Слуги народу») зареєструвала у Верховній Раді законопроект (№ 3796) «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідального поводження з домашніми та дикими тваринами, які утримуються в неволі». Серед ініціаторів новацій значиться й Антон Яценко, якого пов’язують зі «схемами» відмивання грошей через електронні майданчики. За словами експертів, саме він інтегрував до проекту закону низку корупційно-небезпечних норм.

Так, вказаний законопроект значно розширює перелік тварин, які підлягають обов ’язковій ідентифікації та реєстрації. Якщо зараз до нього входять лише сільськогосподарські тварини – велика рогата худоба, коні, свині, вівці та кози, то в разі прийняття законопроекту № 3796 обов’язковій ідентифікації та реєстрації підлягатимуть також і домашні, дикі, безпритульні (бездоглядні) та лабораторні тварини.

Конкретний перелік таких тварин має затвердити Кабмін. При цьому до вказаного переліку тварин, які потрібно буде зареєструвати згідно з цим законопроектом, мають увійти і домашні улюбленці: коти, собаки, папуги та хом’ячки.

Водночас, законопроект передбачає й зміну порядку ідентифікації та реєстрації тварин, згідно з яким інформація про ідентифікованих тварин зможе вноситися до Єдиного державного реєстру тварин виключно «агентами з ідентифікації тварин» і лише за допомогою «авторизованих баз даних тварин». Тобто через приватних посередників, які навряд чи будуть займатися такою діяльністю безкоштовно, тож за обов’язкову реєстрацію потрібно буде цим «прокладкам» заплатити гроші.

Законопроект та пояснювальна записка до нього не дають відповіді на запитання, навіщо впроваджувати в діючу сьогодні систему ідентифікації та реєстрації тварин низку посередників. Як і у випадку з «оціночною схемою», зайві ланки у відносинах громадян з державною базою даних, яка створена та функціонує за рахунок бюджетних коштів, жодної практичної функції не виконують, а лише створюють високі корупційні ризики.

Оскільки документом не визначено, хто такі «агенти з ідентифікації», то хто, в якому порядку та на яких умовах отримає такі повноваження? Єдиним шляхом для внесення до Єдиного державного реєстру інформації про ідентифікованих тварин стане використання «авторизованих баз даних тварин». У законопроекті зазначено, що порядок їх авторизації визначається Кабміном. Однак жодних принципів здійснення такої авторизації, зокрема, недопущення при цьому обмежень конкуренції, не визначено.

Натомість законопроект передбачає можливість прийняття адміністратором Єдиного державного реєстру рішень про тимчасове блокування або анулювання окремим суб’єктам доступу до реєстру «у випадках, передбачених чинним законодавством». Однак, згідно з тим же чинним законодавством, інформація з реєстру тварин є відкритою, і будь-яких підстав для обмеження доступу до нього не передбачено.

Ще одне «але». Автори законопроекту № 3796 стверджують, що його прийняття не потребуватиме додаткових витрат з держбюджету, однак експерти це заперечують. Адже ідентифікація та реєстрація тварин — платні процедури, а ЗУ «Про ідентифікацію та реєстрацію тварин» передбачає обов’язкове відшкодування державою витрат власників тварин на їх ідентифікацію та реєстрацію.

Таким чином, очевидно, що законопроект № 3796 має стати предметом прискіпливої уваги як із боку АМКУ, так і НАЗК. Щось дуже вже на «схеми» не все схоже.

Підготував Максим БОНДАР,
спеціально для ЮВУ

Джерело: Юридичний вісник України

Читати далі

Законодавство

Схвалено Концепцію комунікації у сфері гендерної рівності

Набрало чинності розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції комунікації у сфері гендерної рівності» від 16 вересня 2020 р. № 1128-р.

Метою Концепції є покращення розуміння в суспільстві суті та завдань державної ґендерної політики та сприйняття її як невід’ємної складової демократичної та правової держави.

Необхідною умовою реалізації Концепції є доступність загальної стратегічної мети кампаній для сприйняття всіма основними заінтересованими сторонами, які працюють над просуванням ґендерної рівності та розширенням прав і можливостей жінок і чоловіків, в тому числі засобами масової інформації на національному, регіональному та місцевому рівні.

Досягнення мети Концепції здійснюється, зокрема, шляхом:

  • інформування цільових аудиторій та широкого загалу про ключові концепції гендерної рівності та механізм захисту прав жінок;
  • підвищення рівня розуміння українського та міжнародного законодавства, програм та політик, що сприяють гендерній рівності;
  • проведення інформаційно-просвітницьких та навчальних заходів, розроблення роз’яснень та рекомендацій для посадових осіб та інших суб’єктів щодо комунікації зі ЗМІ з питань гендерної рівності;
  • комунікаційної підтримки гендерного інтегрування в реформи;
  • активізації висвітлення тематики гендерної у ЗМІ та соціальних мережах;
  • обговорення тематики на публічних тематичних заходах;
  • висвітлення питань гендерної рівності на офіційних веб-сайтах органів державної влади тощо.

Реалізація Концепції розрахована на період до 2025 р. Конкретні заходи, їх виконавці та необхідні ресурси будуть розписані у Плані заходів з реалізації Концепції, який Міністерство культури та інформаційної політики має розробити та подати Уряду у тримісячний строк.

Читати далі

Законодавство

Україна приєднається до Міжнародної коаліції за рівну оплату праці

Набрало чинності розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення проекту листа Уряду України до секретаріату Міжнародної коаліції за рівну оплату праці (EPIC)» від 16 вересня 2020 р. № 1127-р.

Уряд схвалив проект листа Уряду України до секретаріату Міжнародної коаліції за рівну оплату праці (EPIC), започаткованої на 72-й сесії Генеральної Асамблеї ООН 18 вересня 2017 року в м. Нью-Йорку (США).

Коаліція – це міжнародна ініціатива, започаткована зацікавленими сторонами для зменшення розриву в оплаті праці жінок і чоловіків, дотримання принципу рівної оплати за рівноцінну працю в усіх країнах і галузях.

До Коаліції приєднуються центральні органи виконавчої влади (міністерства, відповідальні за формування та реалізацію політики у сфері праці та зайнятості, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, центральні органи виконавчої влади в галузі статистики), об’єднання роботодавців і профспілок, відповідні агенції ООН, громадські об’єднання та наукові установи.

Після отримання відповіді від секретаріату Міжнародної коаліції за рівну оплату праці Уряд України стане членом цієї коаліції разом з Конфедерацією роботодавців України, Спільним представницьким органом репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні, Київським інститутом гендерних досліджень.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 14 вересня 2020 року «Про Стратегію національної безпеки України»
||
№ Документа: 392/2020
Дата прийняття: 14.09.2020
Дата набрання чинності: 16.09.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає
Telegram
Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 14 вересня 2020 року «Про Стратегію національної безпеки України»
||
№ Документа: 392/2020
Дата прийняття: 14.09.2020
Дата набрання чинності: 16.09.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає