Connect with us

Законодавство

Нові обов’язки адвокатів, які надають безоплатну допомогу

Дата публікації:

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку і умов укладення контрактів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на постійній основі, та договорів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на тимчасовій основі» від 23 жовтня 2019 р. № 881.

До Порядку та умов Постановою внесено зміни, якими передбачено, що адвокат, з яким укладається контракт (договір), має бути включений до Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу.

До обов’язкових кондицій контрактів з такими адвокатами віднесли умову, що вони мають негайно повідомляти центру БПД про:

– виникнення конфлікту інтересів під час надання безоплатної вторинної правової допомоги,

– наявність підстав для припинення надання безоплатної вторинної правової допомоги чи заміни адвоката,

– плановану тривалу відсутність та зміну своєї адреси проживання,

– зміну місця здійснення адвокатської діяльності, засобів зв’язку (номера телефону, адреси електронної пошти тощо).

Законодавство

ВРП вимагає чіткого порядку розгляду та врахування її консультативних висновків

Опубліковано

on

На офіційному веб-сайті Вищої ради правосуддя оприлюднено текст рішення ВРП № 3210/0/15-20 про надання консультативного висновку щодо проекту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо організаційно-правового регулювання взаємодії окремих органів державної влади» № 3588.

Проектом пропонується у Законі «Про Регламент Верховної Ради України» встановити, що кожен законопроект з питань утворення, реорганізації, ліквідації та функціонування судів, судоустрою і статусу суддів після його реєстрації не пізніше як у п’ятиденний строк, а визначений як невідкладний – у день його реєстрації направляється до Вищої ради правосуддя для надання консультативного висновку.

Також передбачається, що до висновку головного комітету, серед іншого, має додаватися консультативний висновок ВРП, якщо законопроект стосується вказаних питань. Головний комітет має розглядати такі законопроекти за обов’язковою участю представника ВРП, який доповідає наданий Радою консультативний висновок.

ВРП підтримує ідею нормативного закріплення порядку опрацювання законопроектів з питань утворення, реорганізації чи ліквідації судів, судоустрою і статусу суддів та обов’язкового врахування консультативних висновків.

Водночас ВРП вважає неприйнятною норму про створення спеціального органу для підготовки висновків – Комісії по взаємодії ВРП з органами державної влади із питань утворення, реорганізації, ліквідації та функціонування судів, судоустрою і статусу суддів.

У ст. 3 Закону України «Про Вищу раду правосуддя» закріплений обов’язок ВРП надавати обов’язкові до розгляду консультативні висновки щодо законопроектів з питань утворення, реорганізації чи ліквідації судів, судоустрою і статусу суддів. У структурі секретаріату Вищої ради правосуддя функціонує правове управління, одним із підрозділів якого є відділ нормативно-правової роботи та підготовки проектів консультативних висновків, який розробляє та здійснює експертизу проектів нормативно-правових актів, підготовку проектів консультативних висновків. Підготовлені правовим управлінням проекти консультативних висновків передаються на розгляд членам Ради, і вони ухвалюють відповідне рішення – затверджують консультативний висновок ВРП.

Рада наголошує, що Регламент Верховної Ради України та Закон України «Про комітети Верховної Ради України» має містити чіткий порядок розгляду та врахування консультативних висновків ВРП.

Ознайомитись з повним текстом рішення ВРП № 3210/0/15-20 можна за посиланням.

Читати далі

Законодавство

Фонд соцстрахування фінансуватиме допомогу, лікування та догляд під час карантину

Опубліковано

on

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до підпункту 2 пункту 5 розділу II “Прикінцеві положення” Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2020 рік”» від 3 листопада 2020 р. № 941-IX.

Змінами до пп. 2 п. 5 розд. II Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» усунуто обмеження щодо фінансування Фондом соціального страхування України на період дії карантину:

– страхових виплат втраченого заробітку (або відповідної його частини) залежно від ступеня втрати потерпілим професійної працездатності – потерпілим від нещасних випадків на виробництві та професійного захворювання, особам, які мають право на страхові виплати в разі смерті потерпілого, та інші витрати на відшкодування шкоди, а також витрати на доставку і переказ сум, що виплачуються потерпілим і особам, які мають право на страхові виплати в разі смерті потерпілого;

– страхових виплат в установлених випадках одноразової допомоги потерпілому (членам його сім’ї та особам, які перебували на утриманні померлого);

– страхових витрат на медичну та соціальну допомогу потерпілим від нещасних випадків на виробництві та професійного захворювання (крім витрат на забезпечення автомобілями);

– одноразової виплати допомоги по безробіттю для організації безробітним підприємницької діяльності;

– надання соціальних послуг та здійснення заходів сприяння зайнятості, передбачених законодавством про зайнятість населення та загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття;

– страхових виплат дитині, яка народилася з інвалідністю внаслідок травмування на виробництві або професійного захворювання її матері під час вагітності;

– оплати лікування в реабілітаційних відділеннях санаторно-курортного закладу після перенесених захворювань і травм.

Читати далі

Законодавство

Слідчих і прокурорів допускатимуть до району стримування збройної агресії РФ

Опубліковано

on

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України “Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях” щодо допуску дізнавачів, слідчих та прокурорів до району здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях» від 3 листопада 2020 р. № 948-IX.

Новим п. 3 ч. 1 ст. 8 Закону визначено, що в районі здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях забезпечується можливість здійснення уповноваженими особами органів досудового розслідування та прокуратури повноважень у кримінальних провадженнях щодо правопорушень, вчинених в районі здійснення зазначених заходів, зокрема через обов’язковість допуску дізнавачів, слідчих і прокурорів до цього району, а також надання їм відповідного сприяння.

Допуск дізнавачів, слідчих і прокурорів до району здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях здійснюється в порядку, визначеному Командувачем об’єднаних сил.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

Про внесення змін до Порядку і умов укладення контрактів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на постійній основі, та договорів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на тимчасовій основі
||
№ Документа: 881
Дата прийняття: 23.10.2019
Дата набрання чинності: 25.10.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram
Про внесення змін до Порядку і умов укладення контрактів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на постійній основі, та договорів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на тимчасовій основі
||
№ Документа: 881
Дата прийняття: 23.10.2019
Дата набрання чинності: 25.10.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає