Connect with us

Законодавство

Новонароджені діти проходитимуть перевірку слуху (скринінг)

Дата публікації:

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про захист дітей від виникнення та наслідків, спричинених втратою слуху» № 3134.

Як зазначає в пояснювальній записці ініціатор законопроекту народний депутат О. Юрченко, в Україні немає обов’язкової перевірки слуху, що призводить до пізнього виявлення порушень. Зокрема, у дітей пізнє виявлення сприяє затриманню розвитку слуху та мовлення. У ранньому віці батьки самостійно у домашніх умовах не можуть діагностувати втрату слуху. Втрата слуху призводить до розладів мовлення і слуху, затримки емоційного та психологічного розвитку.

За даними ВООЗ 60% випадків втрати слуху можна попередити вчасно діагностикою.

У зв’язку з цим, законопроектом пропонується на законодавчому рівні закріпити загальнообов’язкову перевірку слуху (скринінг). Передбачається, що скринінг в обов’язковому порядку проводитиметься для:

  • новонароджених дітей;
  • дітей, які зараховуються до дошкільних навчальних закладів або при досягненні 3 річного віку;
  • дітей, які зараховуються до першого класу закладів освіти або при досягненні 6 річного віку.

Батьки або законні представники дитини мають право відмовитися від проведення скринінгу слуху у дітей, незалежно від віку дитини за письмовою заявою.

Діти, які були обстежені з результатом «скринінг не пройшов» проходитимуть повторне обстеження.

Діти, яким не проводився скринінг слуху у перші дні життя повинні бути обстеженими не пізніше досягнення дитиною 1-місячного віку. Такий скринінг слуху проводиться в закладі охорони здоров’я за місцем спостереження дитини, в умовах дитячої поліклініки або вдома. У разі, якщо після проведення такого обстеження отримано результат «скринінг не пройшов», дитина направляється на повне аудіологічне обстеження не пізніше досягнення дитиною 3-місячного віку.

Діти, які досягли 3 річного і 6 річного віку та, які пройшли обстеження  слуху з результатом «скринінг не пройшов» перед зарахуванням до дошкільних закладів або до першого класу закладу повної загальної середньої освіти направляються на повне аудіологічне обстеження негайно.

Діти з втратою слуху мають право на слухопротезування. Дитина, якій за результатами повного аудіологічного обстеження слуху встановлено діагноз втрати слуху, вноситься до Єдиного реєстру дітей, що потребують слухопротезування.

Держава забезпечує належне фінансування слухопротезування дітей, гарантує безкоштовне обслуговування та заміну технічних та інших засобів слухопротезування.

Законодавство

Підвищено оклади працівникам центрів оцінювання якості освіти

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін в додатки 1 – 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 985» від 13 січня 2021 р. № 13.

Змінами до додатків 1 – 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 985 «Про упорядкування умов оплати праці працівників Українського центру оцінювання якості освіти та регіональних центрів оцінювання якості освіти» підвищено посадові оклади працівників УЦОЯО.

Як інформує МОН, місячні посадові оклади працівників УЦОЯО порівняно з минулим роком збільшаться в 1,2 рази, в регіональних центрах – в 1,5 рази. Найменування посад відповідатимуть нормам законодавства.

Якщо станом на 1 вересня 2020 р. місячний посадовий оклад спеціаліста 1 категорії УЦОЯО становив 9 605 грн, то з 1 січня 2021 р. становитиме 11 526 грн. У вересні минулого року місячний посадовий оклад методиста регіонального центру оцінювання якості освіти складав 5 388 грн, то з початку нового року – 8 082 грн.

Постанова застосовується з 1 січня 2021 р.

Читати далі

Законодавство

Зменшення кількості нардепів до трьохсот схвалено

Опубліковано

on

Комітет з питань правової політики рекомендував Верховній Раді прийняти в цілому законопроект «Про внесення змін до статей 76 та 77 Конституції України (щодо зменшення конституційного складу Верховної Ради України та закріплення пропорційної виборчої системи)» від 29 серпня 2019 р. № 1017, внесений Президентом України як невідкладний.

Змінами до ст.ст. 76 і 77 Конституції України пропонується:

– зменшити склад народних депутатів України до трьохсот;

– вилучити з тексту ст. 76 Конституції України принципи загального, рівного і прямого виборчого права, що здійснюється шляхом таємного голосування, оскільки має місце дублювання ст. 71 Конституції України;

– запровадити такий виборчий ценз, як володіння державною мовою;

– змінити виборчу систему та закріпити пропорційну виборчу систему на парламентських виборах.

Читати далі

Законодавство

Староста зможе надавати адмінпослуги, перелік яких визначить місцева рада

Опубліковано

on

Міністерством розвитку громад та територій України розроблено та подано до ВР законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку інституту старост» № 4535, який дозволить наділити селищних старост ефективними функціями та надасть змогу мешканцям громад впливати на вибір старост.

Зазначається, що починаючи з 2016 р., коли інститут старост був запроваджений в Україні, Мінрегіон отримує численні звернення від мешканців громад щодо статусу старост та умов їх призначення. Адже наразі старости призначаються радами за поданням голови громади, нерідко, без урахування думки людей. Подекуди, такі призначення не враховують професійні та особисті якості кандидатів, а пов’язані із «кумівством».

«Саме старости мають бути головною комунікаційною ланкою між мешканцями громади та її керівництвом. Тому дуже важливо, щоб люди мали змогу впливати на вибір кандидатури старости. У новому законопроекті Мінрегіон пропонує, щоб старост затверджувала місцева рада за поданням голови, але тільки після обов’язкового публічного обговорення усіх кандидатур у старостинському окрузі», – наголосив Міністр розвитку громад та територій Олексій Чернишов.

Змінами також передбачається, що староста не входитиме до виконавчого комітету ради, але буде мати багато повноважень, зокрема право дорадчого голосу, бути присутнім на засіданні виконкому, на сесії, представляти інтереси мешканців свого старостинського округу та брати участь у підготовці пропозицій до проекту бюджету громади.

До того ж староста звітуватиме не лише перед радою громади, а й перед жителями старостинського округу.

Староста також зможе надавати адміністративні послуги, перелік яких визначить місцева рада, що дозволить, зокрема мешканцям віддалених сіл не витрачати час та гроші на поїздку до центра громади.

Натомість, староста не матиме права працювати за сумісництвом, зокрема й на громадських засадах, займатись підприємницькою діяльністю та одержувати від цього прибуток. Проте йому не заборонятиметься викладацька, наукова або творча робота у позаробочий час.

Законопроектом також передбачено, що громади зможуть формувати старостинські округи, до складу яких входять села, селища та міста, що не є адміністративними центрами громад. Кількість населення округу має становити 1500 осіб, що співвідноситься з найменшою громадою в країні.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram