Законодавство
Оновлено перелік засобів для закупівлі дітям з особливими освітніми потребами
Набрав чинності наказ Міністерства освіти і науки України «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 23 квітня 2018 року № 414» від 16 жовтня 2020 р. № 1281.
Змінами до наказу МОН «Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів освіти» від 23 квітня 2018 р. № 414 розширено перелік закладів освіти, в яких можуть закуповуватися за кошти держави допоміжні засоби для навчання (спеціальні засоби корекції психофізичного розвитку) для осіб з особливими освітніми потребами.
«Ми працюємо над тим, щоб діти з особливими освітніми потребами отримували якісну сучасну освіту та використовували нові технології під час навчання. Один з практичних кроків – розширення переліку засобів, які можуть бути закуплені для дітей з особливими освітніми потребами. В оновлений перелік, який тепер діє як для інклюзивних класів, груп, так і для спецшкіл та навчально-реабілітаційних центрів, включено такі засоби, як 3D-принтер та сканер, комунікатори для дітей з розладами аутичного спектра та інші сучасні розробки», – повідомив т.в.о. Міністра освіти і науки Сергій Шкарлет.
Перелік доповнено такими засобами:
– ЗD принтером та ЗD сканером для створення наочних посібників для дітей з особливими освітніми потребами;
– комплектом обладнання для лінгафонного класу для забезпечення якісного двостороннього голосового зв’язку;
– інтерактивною LCD або LED панеллю, зокрема для корекційно-розвиткових занять і психологічного та емоційного розвантаження;
– мультимедійним проектором з короткофокусним об’єктивом та інтерактивними функціями (за необхідності – з маркерною дошкою або екраном) для збільшення візуальної інформації.
Також з-поміж спеціального обладнання може бути:
– зовнішня комп’ютерна кнопка – альтернатива вбудованій кнопці комп’ютерного джойстика для дітей з тяжкими порушеннями моторики рук;
– комп’ютерний ролер – альтернатива комп’ютерній мишці для осіб з порушеннями рухових функцій;
– клавіатура адаптована, з великими кнопками, для використання під час навчання осіб з порушеннями опорно-рухового апарату;
– комунікатор, мобільний комунікатор для альтернативної та додаткової комунікації.