Законодавство
Особливості передачі в оренду держмайна для перевантаження нафти з/на морський транспорт

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 травня 2022 р. № 634 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178» від 16 травня 2025 р. № 558.
Новим п. 13-3 постанови «Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану» від 27 травня 2022 р. № 634 визначено, що на період воєнного стану та протягом одного року після його припинення чи скасування з метою забезпечення енергетичної безпеки держави передача в оренду комплексу будівель, споруд, іншого окремого індивідуально визначеного державного майна, призначених для забезпечення прийняття та відвантаження нафти, нафтопродуктів з/на морський транспорт, здійснюється з урахуванням таких особливостей:
Читайте також: Знесення об’єкта нерухомості є належною вимогою для захисту прав власника земельної ділянки, на якій самочинно зведено об’єкт
1) потенційний орендар до заяви на участь в аукціоні, крім документів, визначених ч. 3 ст. 13 Закону, додає:
– інформацію та документи, які підтверджують наявність досвіду роботи не менше трьох років у сфері транспортування та/або переробки нафти, нафтопродуктів, у тому числі обсяг реалізованої продукції, робіт, послуг;
– інформацію щодо підтвердження можливості виконання потенційним орендарем додаткових умов, визначених пп. 2 цього пункту.
Перелік документів та зміст зазначеної в цьому підпункті інформації визначається орендодавцем за пропозицією уповноваженого органу управління майном, яке визначено в абзаці першому цього пункту, та зазначається в оголошенні про передачу майна в оренду на аукціоні;
2) додатковими умовами оренди майна, зазначеного в абзаці першому цього пункту, крім визначених п. 54 Порядку передачі майна в оренду, можуть бути вимоги щодо:
– обсягу реалізації продукції, робіт, послуг, які повинні бути забезпечені орендарем;
– цільового використання об’єкта оренди для прийняття та відвантаження нафти, нафтопродуктів з/на морський транспорт;
– забезпечення постачання нафти та надання послуг нафтопереробним заводам, розташованим на території України, за цінами не вище контрактних цін для інших отримувачів такої продукції (послуг) орендаря за аналогічний обсяг;
– додержання антимонопольного законодавства;
– працевлаштування орендарем визначеної кількості працівників балансоутримувача, які забезпечують обслуговування об’єкта оренди.
Орендодавець не затверджує протокол аукціону, не укладає договір оренди за результатами аукціону з потенційним орендарем, який не подав документи, визначені пп. 1 цього пункту.
Крім того, новим абзацом п. 9 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою від 12 жовтня 2022 р. № 1178, передбачено, що закупівля у господарського товариства, 100 відсотків акцій якого належить іншому господарському товариству, 100 відсотків акцій якого належать державі, послуг із забезпечення безперебійного функціонування, своєчасного обслуговування комплексу будівель, споруд, обладнання та устаткування державної власності, призначених для забезпечення прийняття та відвантаження нафти, нафтопродуктів з/на морський транспорт, здійснюється до 31 грудня 2025 р. без застосування процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених Законом та цими особливостями, державним підприємством, яке перебуває у сфері управління Міненерго.
Також зверніть увагу на Правові позиції Верховного Суду щодо кримінальних правопорушень, пов’язаних з війною, та збірник Воєнний стан. Всі нормативні матеріали, алгоритми дій, роз’яснення, корисні ресурси.