Connect with us

Законодавство

Підвідомче Мінфіну Бюро фінансових розслідувань планується створити найближчим часом

Представник фракції Слуга народу народний депутат Д. Гетманцев висунув пропозицію щодо створення нової цивільної служби при Мінфіні. На нову організацію пропонується покласти обов’язки розслідування злочинів проти держави, вчинених у сфері фінансів. Нова структура повинна буде замінити діючу податкову поліцію і перетворитися в ефективний механізм боротьби зі злочинами проти держави у фінансовій сфері. Пункти пропозиції відзначені в поданому законопроекті №1208, зареєстрованого у Верховній Раді України від 30 серпня 2019 року. З метою прискорення прийняття до розгляду нового законопроекту, 4 вересня 2019 року Президент України визначив його як невідкладний.
В даний час Гетманцев обіймає посаду голови Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики. Комітет є профільним і є визначеним як пріоритетний для запропонованого законопроекту. Нормами законопроекту запропоновано:

  1. Проведення ліквідації держоргану – податкової міліції.
  2. Провести поділ функцій в податковій службі на такі що носять правоохоронний і сервісний характер.
  3. Провести аналітику діяльності органів, в чиїх повноваженнях боротьба зі злочинністю в сфері фінансів з метою оптимізації їх роботи і усунення дублювання обов’язків.

Від народного депутата Гетьманської надійшла пропозиція створення Бюро фінансових розслідувань як центрального органу виконавчої влади, покликаного реалізовувати госполіттіку у напрямку запобігання, виявлення перешкоди, розкриття і розслідування кримінальних правопорушень, вчинених у сфері господарської діяльності. Основною ознакою таких злочинів, розслідування яких буде входити в обов’язки Бюро, є завдані збитки публічним громадським інтересам фінансової сфери.

Контролюючим діяльність нової структури органом буде призначений Кабінет міністрів України. Свою функцію нагляду і контролю за діями структури Кабмін буде здійснювати через Міністра фінансів. На базі Бюро, крім центрального апарату, буде створено ще сім територіальних управлінь. Їх статус буде визначений як юридичні особи публічного права. Відзначено можливість переходу працівників податкової міліції на посади в Бюро на конкурсній основі, в рівних умовах з іншими учасниками.

До законопроекту була додана пояснювальна записка, в якій мова йде про відсутність наміру проводити ліквідацію підрозділів структури СБУ або МВС. Але повноваження з розслідування економічних злочинів будуть належати Бюро фінансових розслідувань. Визначено також і статті Кримінального кодексу України, що підпадають під юрисдикцію розслідування ново створеним органом. Йдеться про основні 25 статей ККУ, що передбачають відповідальність за вчинення таких злочинів у фінансовій сфері як:

  1. Ведення фіктивної підприємницької діяльності.
  2. Проведення легалізації тих доходів, які отримані незаконним шляхом.
  3. Нецільове використання коштів, отриманих з бюджетного резерву.
  4. Вжиті дії, спрямовані на ухилення від сплати податків (повне або часткове).

Крім основних статей підслідності, відзначені ще 5 додаткових. Їх норми містять санкції за заподіяння майнової шкоди шляхом шахрайства (використовуючи довірчі відносини або ж обманним шляхом); дії, які пов’язані з документацією по грошовим переказам, платіжними картками та іншими банківським послугам і продуктам, які можуть відкрити незаконний доступ до банківських рахунків; підробка штампів, печаток чи бланків.

Проведення досудового слідства детективами Бюро фінансових розслідувань передбачено і в разі вчинення злочинів за статтею 222 Кримінального кодексу України. Додатково зазначено, що ця стаття буде підпадати під юрисдикцію нової служби тільки в тому випадку, якщо нанесені злочином збитки становитимуть 1500 і більше мінімумів доходу громадян. Примітною особливістю можна назвати і те, що розрахунки проводяться, спираючись на офіційно закріплений розмір мінімального доходу громадян в рік скоєння злочину.
Передбачено й ті дії, які допоможуть підтримувати законність роботи структури, запобігати корупції в Бюро. Для цього, 1 раз на рік передбачено проходження психофізіологічного опитування із застосуванням поліграфа. Така процедура буде обов’язковою для всіх співробітників Бюро, включаючи керівний склад, детективів, представників центрального та територіальних відділень. Іншими словами поліграф повинні будуть проходити щорічно все ті особи яким присвоєно спеціальні звання.

Advertisement

Законодавство

Пільговий період для «євроблях» продовжено на 90 днів

Президент підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відтермінування застосування штрафних санкцій за порушення порядку ввезення транспортних засобів на митну територію України» від 12 вересня 2019 р. (Законопроект № 1030).

Основною метою проголошено створення передумов для комплексного врегулювання питання розмитнення автомобілів з іноземною реєстрацією в Україні, дотримання митних правил при переміщенні транспортних засобів у митних режимах тимчасового ввезення і транзиту, а також врахування інтересів усіх верств населення при вирішенні вказаного питання.

Законом продовжено на 90 днів строк набрання чинності окремими положеннями законодавчих актів України, якими передбачена посилена відповідальність за порушення при переміщенні транспортних засобів у митних режимах тимчасового ввезення і транзиту на території України, а саме

  • строк, протягом якого митне оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на митній території України, що класифікуються за кодом товарної позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД та ввезені на митну територію України в період з 1 січня 2015 р. до дня набрання чинності цим Законом і перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту, здійснюється з виконанням митних формальностей відповідно до тимчасового порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів, замінено на 360 днів, замість 270 (ст. 9-2, розділу XXІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України).
  • встановлено, що протягом 360 днів (раніше 270 днів) з дня набрання чинності Законом України “Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України” митне оформлення транспортного засобу, що класифікується за кодом товарної позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД та щодо якого не дотримані строки та умови (вимоги) митних режимів тимчасового ввезення або транзиту, здійснюється за умови сплати належних митних платежів та добровільної сплати до державного бюджету фізичною особою, яка є власником такого транспортного засобу або уповноважена розпоряджатися ним та декларує такий транспортний засіб для вільного обігу на митній території України, коштів у сумі, що дорівнює розміру п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (ст. 9-3, розділу XXІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України).

Також, відповідні зміни про продовження на 90 днів такого строку були внесені до п. 1 розд. II «Прикінцеві положення» Закону України “Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України”.

Читати далі

Законодавство

Оператор газотранспортної системи став незалежним

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про відокремлення діяльності з транспортування природного газу та забезпечення діяльності оператора газотранспортної системи» від 18 вересня 2019 р. № 840.

На виконання зобов’язань України в рамках Енергетичного Співтовариства Кабінет Міністрів України обрав модель відокремлення діяльності з транспортування природного газу – модель відокремлення для оператора газотранспортної системи, яка перебуває в державній власності та не підлягає приватизації.

Визначено, що товариство з обмеженою відповідальністю “Оператор газотранспортної системи України” має право подати до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, запит на сертифікацію оператора газотранспортної системи.

Затверджено план заходів з виконання вимог щодо відокремлення і забезпечення незалежності оператора газотранспортної системи.

Відтепер, дія «Положення про порядок передачі об’єктів права державної власності» також не поширюватиметься на об’єкти державної власності, що використовуються у процесі провадження діяльності з транспортування природного газу магістральними трубопроводами, у разі передачі таких об’єктів за рішенням Кабінету Міністрів України з метою виконання вимог щодо відокремлення і незалежності оператора газотранспортної системи. (Відповідні зміни внесені до п. 1 «Положення про порядок передачі об’єктів права державної власності»).

Водночас втратили чинність постанови Кабінету міністрів України:

  • Постанова Кабінету Міністрів України від 1 липня 2016 р. № 496 “Про відокремлення діяльності з транспортування та зберігання (закачування, відбору) природного газу”,
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 9 листопада 2016 р. № 800 “Про внесення змін до плану реструктуризації публічного акціонерного товариства “Національна акціонерна компанія “Нафтогаз України” з метою відокремлення діяльності з транспортування та зберігання (закачування, відбору) природного газу”,
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 5 червня 2019 р. № 484 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 1 липня 2016 р. № 496”.

Читати далі

Законодавство

Прийнято Закон, що регулює перезавантаження влади: важливі подробиці

Верховна Рада України більшістю голосів підтримала Закон, який охоплює питання перезавантаження влади. Норми закону орієнтовані на регулювання діяльності державної служби. Зокрема, мова йде про спрощення порядку, згідно з яким здійснюється прийом співробітників на державну службу. Порушуються питання звільнення працівників, які займають посади в державній службі. Закон передбачає збільшення рівня відповідальності держслужбовців щодо досягнення ними поставлених завдань в сфері реалізації повноважень і виконання функціональних обов’язків. Вказується порядок реалізації контрактної держслужби. Крім викладеного вище, зазначено механізми регулювання питань, пов’язаних з впровадженням на практиці цього Закону та ряд інших моментів.

Закон передбачає внесення суттєвих змін в такі Закони України як:

  1. «Про державну службу»;
  2. «Про Кабінет Міністрів України»;
  3. «Про центральні органи виконавчої влади».

Законом передбачено спрощення діючих обмежень, в наведених вище Законах, пов’язаних з регулюванням законодавства про працю та його правовим впливом на функціонування держслужби. Також передбачається спрощення процедури оскарження, шляхом усунення зайвих органів, що займаються такого роду питаннями. Не буде порушені умови судового оскарження, право на здійснення такого залишається безумовним.

До числа нововведень можна зарахувати і введення поняття контрактної держслужби. Поряд з цим поняттям додатково вводиться механізм, який дозволить ефективно регулювати зазначені суспільні відносини, доручивши реалізацію повноважень у даній сфері Кабінету Міністрів України.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.