Connect with us

Законодавство

Підвідомче Мінфіну Бюро фінансових розслідувань планується створити найближчим часом

Представник фракції Слуга народу народний депутат Д. Гетманцев висунув пропозицію щодо створення нової цивільної служби при Мінфіні. На нову організацію пропонується покласти обов’язки розслідування злочинів проти держави, вчинених у сфері фінансів. Нова структура повинна буде замінити діючу податкову поліцію і перетворитися в ефективний механізм боротьби зі злочинами проти держави у фінансовій сфері. Пункти пропозиції відзначені в поданому законопроекті №1208, зареєстрованого у Верховній Раді України від 30 серпня 2019 року. З метою прискорення прийняття до розгляду нового законопроекту, 4 вересня 2019 року Президент України визначив його як невідкладний.
В даний час Гетманцев обіймає посаду голови Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики. Комітет є профільним і є визначеним як пріоритетний для запропонованого законопроекту. Нормами законопроекту запропоновано:

  1. Проведення ліквідації держоргану – податкової міліції.
  2. Провести поділ функцій в податковій службі на такі що носять правоохоронний і сервісний характер.
  3. Провести аналітику діяльності органів, в чиїх повноваженнях боротьба зі злочинністю в сфері фінансів з метою оптимізації їх роботи і усунення дублювання обов’язків.

Від народного депутата Гетьманської надійшла пропозиція створення Бюро фінансових розслідувань як центрального органу виконавчої влади, покликаного реалізовувати госполіттіку у напрямку запобігання, виявлення перешкоди, розкриття і розслідування кримінальних правопорушень, вчинених у сфері господарської діяльності. Основною ознакою таких злочинів, розслідування яких буде входити в обов’язки Бюро, є завдані збитки публічним громадським інтересам фінансової сфери.

Контролюючим діяльність нової структури органом буде призначений Кабінет міністрів України. Свою функцію нагляду і контролю за діями структури Кабмін буде здійснювати через Міністра фінансів. На базі Бюро, крім центрального апарату, буде створено ще сім територіальних управлінь. Їх статус буде визначений як юридичні особи публічного права. Відзначено можливість переходу працівників податкової міліції на посади в Бюро на конкурсній основі, в рівних умовах з іншими учасниками.

До законопроекту була додана пояснювальна записка, в якій мова йде про відсутність наміру проводити ліквідацію підрозділів структури СБУ або МВС. Але повноваження з розслідування економічних злочинів будуть належати Бюро фінансових розслідувань. Визначено також і статті Кримінального кодексу України, що підпадають під юрисдикцію розслідування ново створеним органом. Йдеться про основні 25 статей ККУ, що передбачають відповідальність за вчинення таких злочинів у фінансовій сфері як:

  1. Ведення фіктивної підприємницької діяльності.
  2. Проведення легалізації тих доходів, які отримані незаконним шляхом.
  3. Нецільове використання коштів, отриманих з бюджетного резерву.
  4. Вжиті дії, спрямовані на ухилення від сплати податків (повне або часткове).

Крім основних статей підслідності, відзначені ще 5 додаткових. Їх норми містять санкції за заподіяння майнової шкоди шляхом шахрайства (використовуючи довірчі відносини або ж обманним шляхом); дії, які пов’язані з документацією по грошовим переказам, платіжними картками та іншими банківським послугам і продуктам, які можуть відкрити незаконний доступ до банківських рахунків; підробка штампів, печаток чи бланків.

Проведення досудового слідства детективами Бюро фінансових розслідувань передбачено і в разі вчинення злочинів за статтею 222 Кримінального кодексу України. Додатково зазначено, що ця стаття буде підпадати під юрисдикцію нової служби тільки в тому випадку, якщо нанесені злочином збитки становитимуть 1500 і більше мінімумів доходу громадян. Примітною особливістю можна назвати і те, що розрахунки проводяться, спираючись на офіційно закріплений розмір мінімального доходу громадян в рік скоєння злочину.
Передбачено й ті дії, які допоможуть підтримувати законність роботи структури, запобігати корупції в Бюро. Для цього, 1 раз на рік передбачено проходження психофізіологічного опитування із застосуванням поліграфа. Така процедура буде обов’язковою для всіх співробітників Бюро, включаючи керівний склад, детективів, представників центрального та територіальних відділень. Іншими словами поліграф повинні будуть проходити щорічно все ті особи яким присвоєно спеціальні звання.

Advertisement

Законодавство

26 лютого – День спротиву окупації Автономної Республіки Крим та міста Севастополя

Набрав чинності Указ Президента України «Про День спротиву окупації Автономної Республіки Крим та міста Севастополя» від 26 лютого 2020 р. № 58/2020.

З метою вшанування мужності і героїзму громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території – в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі, у відстоюванні територіальної цілісності України, з нагоди відзначення річниці від проведення 26 лютого 2014 року в місті Сімферополі мітингу на підтримку територіальної цілісності України за участю кримських татар, українців та представників інших національностей встановлюється:

День спротиву окупації Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, який відзначатиметься щороку 26 лютого.

Також Кабінету Міністрів України доручено забезпечувати розроблення за участю представників державних органів, органів місцевого самоврядування, інститутів громадянського суспільства і затвердження планів заходів до Дня спротиву окупації Автономної Республіки Крим та міста Севастополя.

Читати далі

Законодавство

Плата за оренду соціального житла включатиме утримання будинків і споруд та прибудинкових територій

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку визначення величини опосередкованої вартості наймання (оренди) житла в населеному пункті» від 19 лютого 2020 р. № 121.

Змінами до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації Закону України «Про житловий фонд соціального призначення» від 23 липня 2008 р. № 682 визначено, що величина опосередкованої вартості наймання (оренди) житла в населеному пункті визначається відповідним органом місцевого самоврядування на підставі щомісячних даних щодо мінімального розміру плати за наймання (оренду) одного квадратного метра загальної площі квартири чи житлового будинку (раніше – кімнати в гуртожитку).

Плата за наймання (оренду) житла визначається відповідним органом місцевого самоврядування на підставі даних організацій, що надають послуги із здавання житлових приміщень в найм (оренду), або на підставі оголошень у місцевих засобах масової інформації чи на підставі даних опитування населення.

Розмір плати за наймання (оренду) житла на одну особу розраховується шляхом множення мінімального розміру плати за наймання (оренду) одного квадратного метра загальної площі квартири чи житлового будинку на мінімальну норму забезпечення житлом.

За новою редакцією п. 4 Порядку до плати за наймання (оренду) житла не включається плата за житлово-комунальні послуги.  Раніше не включалася плата за комунальні послуги та послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

Читати далі

Законодавство

Затримки розрахунків за «зелену» енергію негативно вплинуть на інвестиційний клімат – АПУ

Комітет Асоціація правників України з питань енергетики, нафти та газу направив відкрите звернення Голові Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг щодо необхідності своєчасного затвердження розміру вартості послуги із забезпечення збільшення частки виробництва електроенергії відновлюваних джерел енергії (ВДЕ) та зазначення граничного терміну розрахунків з переможцями аукціонів за відпущену електроенергію.

Проаналізувавши Постанову «Про затвердження нормативно-правових актів, що регулюють діяльність гарантованого покупця та купівлі електричної енергії за «зеленим» тарифом» від 26 квітня 2019 р. № 641, в АПУ підкреслили, що норми законодавства не містять остаточної дати для затвердження Регулятором вартості послуг із забезпечення збільшення частки виробництва електроенергії з альтернативних джерел, що, у свою чергу, призведе до затримок остаточного розрахунку з виробниками ВДЕ.

У зв’язку з цим, на думку Комітету АПУ, для виконання вимог Закону України «Про альтернативні джерела енергії» потрібно зазначити граничний термін для розрахунків з переможцями аукціонів за відпущену електроенергію, – не пізніше 20 числа місяця, що настає за розрахунковим періодом.

Крім цього, будь-які затримки виплат справлятимуть негативний вплив на інвестиційний клімат в Україні, відносини з державами та партнерами. Вони також призведуть до порушень строків виплат за кредитними договорами, укладеними для фінансування проектів. Це викликає недовіру фінансових установ, які уклали відповідні кредитні договори, до сектору ВДЕ та енергетики в цілому, що ускладнює подальше фінансування енергетичних проектів, а також підвищує вартість такого фінансування.

Таким чином, необхідно внести зміни до Постанови НКРЕКП від 26 квітня 2019 р. № 641 та привести Порядок купівлі гарантованим покупцем електричної енергії, виробленої з альтернативних джерел енергії, Типовий договір з переможцем аукціону у відповідність до Закону України «Про альтернативні джерела енергії».

Ознайомитись детальніше зі зверненням Комітету АПУ можна за цим посиланням.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.