Законодавство
Порівняльну рекламу дозволять тільки в певних випадках
До Верховної Ради України подано законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гармонізації законодавства у сфері порівняльної реклами із правом Європейського Союзу)» від 21 червня 2018 р. № 8515.
У разі прийняття законопроекту, змін зазнає низка законодавчих актів, які регулюють сферу реклами та регламентують захист прав споживачів, зокрема – деталізують ознаки нечесної підприємницької діяльності в частині надання потенційному споживачеві інформації про товар за формою та змістом.
В Законі «Про рекламу» буде змінено поняття порівняльної реклами: «реклама, яка містить порівняння з іншими особами та/або товарами (діяльністю) іншої особи» (абз. 9 ч. 1 ст. 1). Отже порівнюваною визнаватиметься також «діяльність» (цього слова зараз у дефініції немає).
Новим абзацом 7 ч. 1 ст. 8 Закону буде введено заборону:
«… наводити інформацію, що містить визначені законодавством про захист прав споживачів ознаки нечесної підприємницької практики та введення споживачів в оману або ознаки недобросовісної конкуренції, визначені законодавством про захист від недобросовісної конкуренції».
У новій редакції ч. 1 ст. 11 Закону перераховано випадки, коли порівняльна реклама дозволяється:
- вона не містить визначених законодавством про захист прав споживачів ознак нечесної підприємницької практики;
- вона порівнює однорідні (подібні) товари, які використовуються на одні й ті самі потреби чи порівнює діяльність, що охоплюється однією сферою чи видом діяльності;
- вона об’єктивно порівнює одну або кілька матеріальних, співставних та репрезентативних характеристик однорідного (подібного) товару, діяльності, включаючи ціну, суттєвих для споживача при здійсненні вибору;
- вона не дискредитує якість однорідних (подібних) товарів інших виробників та продавців чи не дискредитує діяльність інших осіб;
- вона не дискредитує репутації торговельних марок, комерційних (фірмових) найменувань, інші особливості конкурентів або місць походження товарів;
- вона не створює змішення між рекламодавцем і конкурентом, між товарами, торговельними марками, комерційним (фірмовим) найменуваннями рекламодавця та конкурентів;
- вона не містить імітації товарів, захищених торговельною маркою або найменуванням.
Пропонуються й інші новації, спрямовані на запобігання недобросовісній конкуренції засобами реклами.
You must be logged in to post a comment Login