Законодавство
Порядок подання скарги на податкове повідомлення нерезидентом – не платником ПДВ
Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку подання скарги на податкове повідомлення особі-нерезиденту, не зареєстрованій як платник податку на додану вартість, та надсилання рішення за результатами її розгляду» від 2 лютого 2022 р. № 73, дія якого не застосовується щодо подання скарги на податкове повідомлення та надсилання рішення за результатами її розгляду, якщо міжнародним договором України з країною особи-нерезидента визначено порядок подання таких скарг та надсилання рішення за результатами їх розгляду.
Читайте також: Іноземна компанія може самостійно визнати себе податковим резидентом України
Скарга подається особою-нерезидентом особисто або його представником до ДПС через компетентний орган іноземної держави у письмовій формі засобами поштового зв’язку протягом 90 календарних днів, що настають за днем отримання особою-нерезидентом податкового повідомлення.
Днем отримання особою-нерезидентом податкового повідомлення є дата інформування особи-нерезидента компетентним органом іноземної держави щодо виникнення у неї обов’язку зареєструватися платником податку на додану вартість та відповідальності, передбаченої у разі здійснення ним без реєстрації платником податку на додану вартість відповідно до ст. 208-1 Податкового кодексу України операцій з постачання на митній території України електронних послуг фізичним особам, не зареєстрованим платниками податку на додану вартість.
Також визначено перелік інформації, яку повинна включати скарга, та передбачено, що особа-нерезидент може додавати до скарги належним чином засвідчені копії документів, розрахунки та докази, які така особа-нерезидент вважає за необхідне надати. Скарга підписується особисто особою-нерезидентом, яка її подає, або її представником, уповноваженим на підписання скарги. Якщо скарга підписується представником особи-нерезидента, до неї додається оригінал або належним чином завірена копія документа, який засвідчує повноваження такого представника.
Читайте також: Скорочення строку мораторію на податкові перевірки визнано протиправним
ДПС зобов’язана прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 90 календарних днів, що настають за днем отримання скарги, особі-нерезиденту через компетентний орган іноземної держави засобами поштового зв’язку (рекомендованим листом з повідомленням про вручення). Рішення за результатами розгляду скарги вважається надісланим особі-нерезиденту, якщо його надіслано на адресу компетентного органу іноземної держави.
Особа-нерезидент, яка подала скаргу, має право до прийняття рішення щодо такої скарги відкликати її повністю або частково шляхом надсилання письмової заяви ДПС через компетентний орган іноземної держави.
Якщо вмотивоване рішення щодо скарги не надсилається особі-нерезиденту через компетентний орган іноземної держави протягом 90 календарних днів, така скарга вважається повністю задоволеною на користь особи-нерезидента з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку.
У разі коли компетентний орган іноземної держави не може вручити особі-нерезиденту рішення за результатами розгляду скарги, таке рішення вважається врученим особі-нерезиденту у день отримання ДПС повідомлення компетентного органу іноземної держави про неможливість вручення такого рішення із зазначенням причин невручення.
Нагадаємо, річну декларацію ФОПи можуть подати у «Дії»