Connect with us

Законодавство

Президент України хоче вдосконалити діяльність ДБР на законодавчому рівні

Опубліковано

10 вересня 2019 року до Верховної Ради України надійшов президентський законопроект №2116, який передбачає внесення змін до правового статусу ДБР. Законопроект надійшов з позначкою невідкладний і містить наступні пропозиції:

  • Змінити чинний правовий статус ДБР. Передбачається створити державний правоохоронний орган, головним напрямком діяльності якого будуть визначатися: попередження, виявлення, припинення, розкриття і розслідування злочинів. Йдеться про ті злочини, які підпадають під юрисдикцію ДБР. (В даний час Бюро має інший статус – центральний орган виконавчої влади. Втім цілі здійснюваної діяльності у правоохоронній сфері ідентичні запропонованим в законопроекті).
  • Внесення уточнень в систему ДБР. Йдеться про уточнення порядку затвердження організаційної структури Бюро, а також формування територіальних управлінь. Повноваження щодо затвердження структури покладено на Директора ДБР. Організаційний склад буде утворений: центральним апаратом, територіальними управліннями, навчальними заклади, спеціальними підрозділами і науково-дослідними установами.
  • Доручити визначення чисельності центрального апарату і територіальних управлінь Бюро Кабінетові міністрів України за поданням Директора ДБР.
  • Запропоновано змінити ст. 106 КУ, що у свою чергу наддасть Президенту України повноваження призначати і звільняти з посад Директора ДБР і Директора НАБУ. Крім цього, Президент України зможе (у разі внесення відповідних змін до Конституції України) призначати і утворювати контролюючі органи, в чиї функціональні обов’язки входитиме: моніторинг, контроль і державне регулювання, здійснюване щодо суб’єктів господарської діяльності у деяких сферах.
  • Законопроектом пропонується визначити підстави для притягання працівників ДБР до дисциплінарної відповідальності. Згідно з нормами законопроекту №2116, пропонується притягання до дисциплінарної відповідальності за: неналежне виконання або невиконання покладених на працівника службових обов’язків; поширення інформації, яка є секретною, але стала відомою працівникові ДБР в зв’язку із здійсненням ним службових повноважень; перевищення повноважень (винятком є скоєні злочини або правопорушення адміністративного характеру); вислів, що публічно озвучений, якщо він є порушенням презумпції невинуватості; в разі отримання негативних результатів, в ході здійснення перевірки на добропорядність або ж моніторингу способу життя працівника; деякі інші фактори, що визначаються нормами законопроекту.

Повний текст законопроекту буде доступний для публічного ознайомлення після офіційної публікації на сайті Верховної Ради України.

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.