Connect with us

Законодавство

Президентський законопроект про реформу прокуратури отримав підтримку народних обранців

Верховною Радою України був ухвалений законопроект, норми якого передбачають впровадження реформи Прокуратури. Законопроектом передбачене скорочення штату и запровадження процедури ліквідації військової прокуратури. Рішення було ухвалене в стінах ВРУ у другому читанні, що мало місце 19 вересня 2019 року. Голосами 259 нардепів законопроект №1032 був прийнятий в цілому.

Поряд із провадженням скасування військової прокуратури, передбачено виключити посаду заступника Генерального прокурора України (очільника скасованого органу). Змін зазнали і ті вимоги, що висуваються до Генерального прокурора. На цю посаду зможе претендувати особа, яка має вищу юридичну освіту. Щодо стажу роботи, то необхідний для кандидата поріг складає не менше ніж 10 років у галузі права.

Ухвалений Закон передбачає наявність двох посад перших заступників Генерального прокурора України. Кількість місць для інших заступників обмеженню не підлягає. Накази Генерального прокурора не будуть проходити держреєстрацію в Мінюсті.

Нова структура органів прокуратури передбачається до створення вищевказаним Законом. Ця умова необхідна до виконання після того, як буде реалізовано проведення атестації прокурорів. Місцеві прокурори будуть приведені до статусу Окружні. Щодо регіональних прокурорів, вони стануть Обласними.

На третину скорочується кількість співробітників органів прокуратури (з 15 000, по даним на теперішній час до 10 000). Дата набрання чинності ухваленим Законом визначена як наступний за його публікацією день. Виняток представляють собою лише окремі його положення.

Законодавство

На рецензування висновків судових експертів – до 30 календарних днів

Набрав чинності наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження Порядку проведення рецензування висновків судових експертів» від 3 лютого 2020 р. № 335/5.

Відповідно до Порядку метою рецензування висновків судових експертів є вдосконалення професійної майстерності експертів, поліпшення якості та обґрунтованості їх висновків.

Рецензування не проводиться з метою спростування чи підтвердження висновків.

Підставами для рецензування висновків судових експертів, проектів висновків є:

  • план рецензування висновків судових експертів науково-дослідних установ судових експертиз Міністерства юстиції України;
  • договір або план щодо підготовки (стажування) фахівця, який має намір отримати (підтвердити) кваліфікацію судового експерта.

План рецензування складається на рік, формується структурним підрозділом Міністерства юстиції України, на який покладено функції організаційно-управлінського та науково-методичного забезпечення судово-експертної діяльності, та затверджується заступником Міністра, який координує роботу цього структурного підрозділу.

На рецензування подаються якісні копії висновків та додатків до них.

Рецензування проводять співробітники науково-дослідних установ судових експертиз Міністерства юстиції України (НДУСЕ), які мають кваліфікацію судового експерта з тієї експертної спеціальності, за якою складено поданий на рецензування висновок, та не менше ніж трирічний стаж експертної роботи.

Рецензування здійснюється у строк:

  • до 30 календарних днів – щодо висновків, передбачених Планом рецензування;
  • до 14 календарних днів – щодо висновків, які подаються під час підготовки (стажування) фахівців, які мають намір отримати (підтвердити) кваліфікацію судового експерта.

Рецензія складається окремо на кожний висновок та містить розгорнуту характеристику висновку щодо його відповідності вимогам нормативно-правових актів з питань судово-експертної діяльності та методикам проведення судових експертиз.

Рецензії на висновки, передбачені Планом рецензування, надсилаються супровідним листом НДУСЕ до Міністерства юстиції України, а рецензії, складені під час підготовки (стажування) фахівців, – залишаються в НДУСЕ.

Зразок рецензії наведено у Додатку до Порядку.

Читати далі

Законодавство

Статус учасника бойових дій – за показаннями свідків

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 р. № 413» від 12 лютого 2020 р. № 76.

Змінами до п. 2 Порядку надання та позбавлення статусу учасника бойових дій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, що статус учасника бойових дій також надаватиметься:

особам, які у період до набрання чинності Законом України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях» у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, брали безпосередню участь в антитерористичній операції, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення не менше ніж 30 календарних днів, у тому числі за сукупністю днів перебування в районах її проведення, у взаємодії із Збройними Силами, МВС, Національною поліцією, Національною гвардією, СБУ та іншими утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями та правоохоронними органами.

Дія цього пункту не поширюється на працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися та брали безпосередню участь у забезпеченні проведення антитерористичній операції, а також на осіб, які добровільно забезпечували (або добровільно залучалися до забезпечення) проведення антитерористичної операції (у тому числі провадили волонтерську діяльність).

Змінами до п. 4 Порядку визначено, що підставою для надання статусу учасника бойових дій вищезазначеним особам є (але не виключно):

  • довідка органів, які згідно із Законом України «Про боротьбу з тероризмом» визначені суб’єктами, які безпосередньо здійснюють боротьбу з тероризмом;
  • витяг з наказу Антитерористичного центру при СБУ.

У разі відсутності зазначених документів підставою для надання статусу учасника бойових дій є свідчення (заява) свідків, які мають документальне підтвердження своєї участі в антитерористичній операції за період, за який вони свідчать, підпис на яких повинен бути засвідчений нотаріально, а також медичні документи, що підтверджують отримання особою поранення, контузії, каліцтва під час безпосереднього залучення до виконання завдань антитерористичної операції.

Читати далі

Законодавство

Регіональні сервісні центри МВС ліквідовано

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання територіальних органів Міністерства внутрішніх справ» від 12 лютого 2020 р. № 79.

Уряд скоротив кількість територіальних органів МВС, ліквідувавши регіональні сервісні центри.

«Реалізація цієї постанови дозволить зменшити адміністративні витрати, спростити процедуру забезпечення підрозділів, які безпосередньо надають послуги, спеціальною та бланковою продукцією», – зазначив міністр внутрішніх справ України Арсен Аваков.

Повний перелік територіальних органів з надання сервісних послуг МВС, що ліквідуються, зазначений у Додатку до Постанови.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.