Connect with us

Законодавство

Проект закону про столицю: чому його не можна підтримувати в діючій редакції?

Дмитро Білоцерковець,
депутат ВРУ VIII скликання

То чому не можна підтримувати в діючій редакції проект закону про столицю, ухвалення якого в другому читанні так активно педалює депутат від «Слуги народу» Дмитро Гурін? Відповідь — нижче, це рекомендації наших європейських партнерів. 

На основі проведеного аналізу та з метою забезпечення відповідності законопроекту вимогам Хартії (Європейська Хартія місцевого самоврядування, 15.10.1985 р.), іншим стандартам Ради Європи й усталеній європейській практиці слід враховувати такі основні рекомендації:

1. Чітко юридично встановити, що виконання Київським магістратом рішень, прийнятих під час здійснення власних повноважень, наданих законом міській владі, не підлягає нагляду за належністю/ доцільністю з боку голови Київської міської державної адміністрації.

2. Передбачити чітку правову норму про те, що під час виконання делегованих повноважень міська влада повинна мати змогу «на власний розсуд пристосовувати свою діяльність до місцевих умов» (частина п’ята статті 4 Хартії).

3. Чітко встановити, що принцип домірності/ пропорційності є критерієм здійснення функції нагляду з боку голови Київської міської державної адміністрації за виконанням повноважень, що делеговані згідно з цим законом міській владі (частина третя статті 8 Хартії).

4. Передбачити, що всі акти, ухвалені головою Київської міської державної адміністрації (включаючи накази/приписи), які стосуються міської влади, можуть бути оскаржені в судовому порядку.

5. Прибрати положення, які є занадто детальними й надмірно обмежують повноваження міської влади, як зазначено в цьому висновку, включаючи положення про внутрішню структуру міської влади, про заступників міського голови й головного архітектора міста, про ратуші; переглянути положення, що ускладнюють загальні правові норми, а саме — про міжмуніципальне співробітництво (процедура погодження й підписання договорів про співробітництво територіальних громад), про просторове планування (регулярність внесення змін до стратегічних документів розвитку просторового планування міста Києва) тощо.

6. Прибрати право голови Київської міської державної адміністрації брати участь і виступати на засіданнях Київської міської ради.

7. Передбачити ефективні рішення, спрямовані на усунення тупикової ситуації в просторовому плануванні в межах Київської метрополійної (приміської) території та правові підстави для створення конкретних форм міжмуніципального співробітництва (звіт за результатами відповідного Фахового огляду Ради Європи міг би допомогти в цьому).

8. Особливу увагу слід приділити часовому графіку реформи і перехідному періоду для запровадження нових механізмів управління як на рівні міста, районів у місті, так і міської державної адміністрації.

Джерело: Юридичний вісник України

Законодавство

Небанківські фінансові установи можуть передавати повноваження з приймання готівки для переказу

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 12 лютого 2013 року N 42» від 19 жовтня 2020 р. № 143.

Новим абзацом п. 4 постанови Правління Національного банку України від 12 лютого 2013 р. № 42 «Про врегулювання питань щодо приймання готівки для подальшого її переказу» дозволено небанківським фінансовим установам та операторам поштового зв’язку передавати іншим таким же установам чи операторам свої повноваження щодо здійснення операцій з приймання готівки для подальшого її переказу, уклавши між собою відповідний договір.

Йдеться про небанківські фінансові установи та операторів поштового зв’язку, які мають ліцензію Національного банку на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунків і є платіжними організаціями та/або учасниками платіжної системи.

Також новою редакцією абз. 1 п. 1 визначено, що пункт надання фінансових послуг – це робоче місце працівника, облаштоване технічним пристроєм із відповідним програмним забезпеченням, який дає змогу працівникові сформувати електронний документ на переказ готівки та забезпечує оброблення і передавання інформації до банку / платіжної організації платіжної системи в режимі реального часу.

Читати далі

Законодавство

Переговори з МВФ координуватиме нова Міжвідомча робоча група

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про утворення Міжвідомчої робочої групи з питань координації переговорного процесу з Міжнародним валютним фондом» від 21 жовтня 2020 р. № 975.

Міжвідомча робоча група з питань координації переговорного процесу з МВФ є тимчасовим консультативно-дорадчим органом Кабінету Міністрів України, що утворений з метою виконання зобов’язань Української Сторони згідно з Листом про наміри Уряду України та Національного банку України до Міжнародного валютного фонду, Меморандумом про економічну та фінансову політику і Технічним меморандумом про взаєморозуміння, які додаються до Листа про наміри та складають спільну з МВФ програму «Стенд-бай», схвалену Радою Директорів МВФ 9 червня 2020 р., а також виконання зобов’язань згідно з підписаними за результатами переглядів виконання програми наступними Листами про наміри.

Основними завданнями Міжвідомчої робочої групи є:

1) сприяння забезпеченню координації діяльності органів виконавчої влади, пов’язаної з:

– виконанням зобов’язань Української Сторони згідно з Листом про наміри, Меморандумом та Технічним меморандумом;

– виробленням єдиної позиції Української Сторони для проведення переговорного процесу з МВФ;

2) підготовка пропозицій щодо:

– вирішення проблемних питань імплементації програми та положень Меморандуму;

– координації процесу переговорів з МВФ з питань проведення чергового перегляду програми;

– вироблення єдиних підходів Української Сторони до комунікації та взаємодії з МВФ.

Читати далі

Законодавство

30-у річницю незалежності України буде відзначено парадом

Набрав чинності Указ Президента України «Про відзначення 30-ї річниці незалежності України» від 21 жовтня 2020 р. № 459/2020.

Президент доручив Кабінету Міністрів України утворити у місячний строк Організаційний комітет з підготовки та відзначення 30-ї річниці незалежності України.

Уряд має розробити з урахуванням пропозицій Організаційного комітету, затвердити та забезпечити виконання плану заходів із відзначення 30-ї річниці незалежності України, передбачивши, зокрема:

– проведення 23 серпня 2021 р., у День Державного Прапора України, офіційної церемонії урочистого підняття Державного Прапора України;

– організацію і проведення 24 серпня 2021 р., у День Незалежності України, параду військ, урочистостей за участю представників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, іноземних держав, міжнародних організацій, духовенства, громадськості та церемоній покладання квітів до пам’ятників і пам’ятних знаків, місць поховань видатних діячів українського державотворення, борців за незалежність України, учасників операції об’єднаних сил, антитерористичної операції, заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях;

– проведення тематичних наукових, науково-практичних конференцій, круглих столів, присвячених 30-й річниці незалежності України, шляхам розвитку держави та її сьогоденню, консолідації суспільства у справі розбудови України як європейської держави;

– організацію медійних, виставкових, інших інформаційно-освітніх та патріотично-виховних заходів;

– забезпечення разом із Національним банком України виготовлення та випуску в обіг у встановленому порядку ювілейної монети на відзнаку 30-ї річниці незалежності України;

Уряду також доручено ужити разом з обласними, Київською міською державними адміністраціями додаткових заходів щодо вирішення проблемних питань соціального захисту учасників операції об’єднаних сил, антитерористичної операції, заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, сімей загиблих (померлих) захисників України, а також щодо надання підтримки борцям за незалежність України у XX столітті та громадянам, які сьогодні відстоюють суверенітет і територіальну цілісність України.

Обласним, Київській міській державним адміністраціям доручено забезпечити розроблення та реалізацію регіональних планів заходів із підготовки і відзначення у 2021 р. Дня Державного Прапора України та 30-ї річниці незалежності України.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

Telegram