Connect with us

Законодавство

Питання місцевого значення – тільки після публічних консультацій

Дата публікації:

Кабінет Міністрів погодив розроблений Мін’юстом проект Закону «Про публічні консультації».

«На сьогодні питання проведення публічних консультації в Україні унормовані фрагментарно. Крім того, порядок проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики має обов’язковий характер лише для органів виконавчої влади та не поширює свою дію на інші державні органи, а також має виключно рекомендаційний характер для органів місцевого самоврядування», – зазначив Міністр юстиції Денис Малюська.

Законопроектом пропонується проводити публічні консультації за участю усіх заінтересованих сторін, тобто осіб, на яких вплине прийняття рішення, прав, свобод, інтересів чи обов’язків яких воно стосується, а також інших осіб, які виявили бажання брати участь у публічних консультаціях.

Заінтересовані сторони під час проведення публічних консультацій матимуть право:

– подавати суб’єкту владних повноважень пропозиції з обговорюваних проектів актів відповідно до вимог, установлених цим Законом;

– отримувати від суб’єктів владних повноважень, посадових осіб суб’єктів владних повноважень відомості та інформацію, що необхідні для участі в публічних консультаціях (матеріали публічних консультацій), за винятком інформації з обмеженим доступом, а також звіт за результатами проведення публічних консультацій.

Суб’єкти владних повноважень будуть зобов’язані своєчасно оприлюднювати інформацію щодо підготовки проектів актів, забезпечувати інформування заінтересованих сторін про проведення публічних консультацій та звітувати про результати їх проведення.

Крім того, проектом передбачається:

– унормування прав та обов’язків суб’єктів владних повноважень і заінтересованих сторін у правовідносинах, пов’язаних з проведенням публічних консультацій;

– функціонування єдиного веб-порталу публічних консультацій;

– визначення особливостей проведення електронних, адресних консультацій та у формі публічного обговорення;

– встановлення строків проведення публічних консультацій;

– визначення порядку подання пропозицій під час проведення електронних і публічних консультацій;

– встановлення порядку підготовки звіту за результатами проведення публічних консультацій, здійснення моніторингу та координації процесу їх проведення тощо.

Законодавство

ВРП вимагає чіткого порядку розгляду та врахування її консультативних висновків

Опубліковано

on

На офіційному веб-сайті Вищої ради правосуддя оприлюднено текст рішення ВРП № 3210/0/15-20 про надання консультативного висновку щодо проекту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо організаційно-правового регулювання взаємодії окремих органів державної влади» № 3588.

Проектом пропонується у Законі «Про Регламент Верховної Ради України» встановити, що кожен законопроект з питань утворення, реорганізації, ліквідації та функціонування судів, судоустрою і статусу суддів після його реєстрації не пізніше як у п’ятиденний строк, а визначений як невідкладний – у день його реєстрації направляється до Вищої ради правосуддя для надання консультативного висновку.

Також передбачається, що до висновку головного комітету, серед іншого, має додаватися консультативний висновок ВРП, якщо законопроект стосується вказаних питань. Головний комітет має розглядати такі законопроекти за обов’язковою участю представника ВРП, який доповідає наданий Радою консультативний висновок.

ВРП підтримує ідею нормативного закріплення порядку опрацювання законопроектів з питань утворення, реорганізації чи ліквідації судів, судоустрою і статусу суддів та обов’язкового врахування консультативних висновків.

Водночас ВРП вважає неприйнятною норму про створення спеціального органу для підготовки висновків – Комісії по взаємодії ВРП з органами державної влади із питань утворення, реорганізації, ліквідації та функціонування судів, судоустрою і статусу суддів.

У ст. 3 Закону України «Про Вищу раду правосуддя» закріплений обов’язок ВРП надавати обов’язкові до розгляду консультативні висновки щодо законопроектів з питань утворення, реорганізації чи ліквідації судів, судоустрою і статусу суддів. У структурі секретаріату Вищої ради правосуддя функціонує правове управління, одним із підрозділів якого є відділ нормативно-правової роботи та підготовки проектів консультативних висновків, який розробляє та здійснює експертизу проектів нормативно-правових актів, підготовку проектів консультативних висновків. Підготовлені правовим управлінням проекти консультативних висновків передаються на розгляд членам Ради, і вони ухвалюють відповідне рішення – затверджують консультативний висновок ВРП.

Рада наголошує, що Регламент Верховної Ради України та Закон України «Про комітети Верховної Ради України» має містити чіткий порядок розгляду та врахування консультативних висновків ВРП.

Ознайомитись з повним текстом рішення ВРП № 3210/0/15-20 можна за посиланням.

Читати далі

Законодавство

Фонд соцстрахування фінансуватиме допомогу, лікування та догляд під час карантину

Опубліковано

on

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до підпункту 2 пункту 5 розділу II “Прикінцеві положення” Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2020 рік”» від 3 листопада 2020 р. № 941-IX.

Змінами до пп. 2 п. 5 розд. II Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» усунуто обмеження щодо фінансування Фондом соціального страхування України на період дії карантину:

– страхових виплат втраченого заробітку (або відповідної його частини) залежно від ступеня втрати потерпілим професійної працездатності – потерпілим від нещасних випадків на виробництві та професійного захворювання, особам, які мають право на страхові виплати в разі смерті потерпілого, та інші витрати на відшкодування шкоди, а також витрати на доставку і переказ сум, що виплачуються потерпілим і особам, які мають право на страхові виплати в разі смерті потерпілого;

– страхових виплат в установлених випадках одноразової допомоги потерпілому (членам його сім’ї та особам, які перебували на утриманні померлого);

– страхових витрат на медичну та соціальну допомогу потерпілим від нещасних випадків на виробництві та професійного захворювання (крім витрат на забезпечення автомобілями);

– одноразової виплати допомоги по безробіттю для організації безробітним підприємницької діяльності;

– надання соціальних послуг та здійснення заходів сприяння зайнятості, передбачених законодавством про зайнятість населення та загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття;

– страхових виплат дитині, яка народилася з інвалідністю внаслідок травмування на виробництві або професійного захворювання її матері під час вагітності;

– оплати лікування в реабілітаційних відділеннях санаторно-курортного закладу після перенесених захворювань і травм.

Читати далі

Законодавство

Слідчих і прокурорів допускатимуть до району стримування збройної агресії РФ

Опубліковано

on

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України “Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях” щодо допуску дізнавачів, слідчих та прокурорів до району здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях» від 3 листопада 2020 р. № 948-IX.

Новим п. 3 ч. 1 ст. 8 Закону визначено, що в районі здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях забезпечується можливість здійснення уповноваженими особами органів досудового розслідування та прокуратури повноважень у кримінальних провадженнях щодо правопорушень, вчинених в районі здійснення зазначених заходів, зокрема через обов’язковість допуску дізнавачів, слідчих і прокурорів до цього району, а також надання їм відповідного сприяння.

Допуск дізнавачів, слідчих і прокурорів до району здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях здійснюється в порядку, визначеному Командувачем об’єднаних сил.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram