Connect with us

Законодавство

Рада скасувала кримінальне покарання за фіктивне підприємництво

Депутати ухвалили Закон «Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України про зменшення тиску на бізнес».

Законом, зокрема, декриміналізується відповідальність за фіктивне підприємництво. Тобто з Кримінального кодексу вилучається стаття 205, якою призначалося покарання за фіктивне підприємництво, тобто створення або придбання суб’єктів підприємницької діяльності (юридичних осіб) з метою прикриття незаконної діяльності або здійснення видів діяльності, щодо яких є заборона. В пояснювальній записці до законопроекту сказано, що склалася поширена практика використання контролюючими органами матеріалів досудових розслідувань і вироків судів у кримінальних проваджень за статтею 205 КК для обґрунтування донарахування грошових зобов’язань платників податків. При цьому наголошується, що негативні тенденції у вирішенні податкових спорів були спровоковані розповсюдженим хибним підходом судів до оцінки доказів, наданих контролюючими органами.

Згідно з прийнятим законом підвищено розміри сум фактичного ненадходження до бюджету податків, зборів та інших обов’язкових платежів для встановлення наявності ознак складів кримінальних злочинів, передбачених ст. 212 Кримінального кодексу України (ухилення від сплати податків, зборів (обов’язкових платежів).

Зокрема, пропонується встановити, що під значним розміром кош тів слід розуміти суми податків, зборів та інших обов’язкових платежів, які в три тисячі (зараз у тисячу) і більше разів перевищують встановлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян. Під великим розміром коштів слід розуміти суми податків, зборів та інших обов’язкових платежів, які в п’ять тисяч (зараз у три тисячі) і більше разів перевищують встановлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян. Під особливо великим розміром коштів слід розуміти суми податків, зборів, інших обов’язкових платежів, які в сім тисяч (зараз у 5 тисяч) і більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

Окрім того, збільшено розміри штрафу за ухилення від сплати податків, зборів (обов’язкових платежів). У пояснювальній записці також зазначається, що на сьогодні в Україні склалася практика використання кримінальних проваджень як засобу тиску на бізнес, зокрема в контексті проведення податкових перевірок. Така тенденція спотворює суть і мету кримінальної відповідальності. Згідно з гуманізацією кримінальної відповідальності за ухилення від сплати податків, зборів, інших обов’язкових платежів, відмова від карального характеру контролю за ухиленням від сплати податків дозволить створити сприятливе середовище для функціонування бізнесу в нашій країні.

Джерело: Юридичний вісник України

Законодавство

Два державних агентства у сфері мистецтва об’єднали

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання діяльності центральних органів виконавчої влади у сфері культури» від 27 травня 2020 р. № 434.

Уряд перейменував Державне агентство з питань мистецтв на Державне агентство з питань мистецтв та мистецької освіти та ліквідував Державне агентство з питань мистецької освіти.

Державне агентство України з питань мистецтв та мистецької освіти є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра культури та інформаційної політики і який реалізує державну політику у сфері мистецтв та спеціалізованої мистецької освіти.

Основними завданнями Держмистецтв є:

  • реалізація державної політики у сфері мистецтв та спеціалізованої мистецької освіти;
  • внесення на розгляд Міністра культури та інформаційної політики пропозицій щодо формування державної політики у сфері мистецтв та спеціалізованої мистецької освіти.

Читати далі

Законодавство

Затверджено нову Особову картку державного службовця

Набрав чинності наказ Національного агентства України з питань державної служби «Про затвердження форми Особової картки державного службовця» від 19 травня 2020 р. № 77-20.

Затверджено форму Особової картки державного службовця та встановлено, що:

  • Особова картка заповнюється в електронній формі українською мовою у називному відмінку без скорочень;
  • відомості, зазначені у пунктах 1 – 10 Особової картки, заповнює державний службовець, а відомості, зазначені у пунктах 11 – 18, – працівник служби управління персоналом;
  • до Особової картки та додатків до неї за потреби може додаватись необхідна кількість рядків та сторінок;
  • за наявності у державному органі інформаційної системи управління людськими ресурсами Особова картка зберігається в особовій справі у такій інформаційній системі (з проставленням кваліфікованого електронного підпису);
  • за відсутності у державному органі інформаційної системи управління людськими ресурсами заповнена Особова картка друкується та зберігається в особовій справі (з використанням власноручного підпису);
  • зміна відомостей в Особовій картці здійснюється шляхом їх оновлення в інформаційній системі управління людськими ресурсами або заміни відповідних сторінок в роздрукованій формі.

Також, наказом НАДС від 19 травня 2020 р. № 76-20, який набрав чинності 5 червня 2020 р., визнано таким, що втратив чинність, НАДС «Про затвердження форми Особової картки державного службовця та Інструкції щодо її заповнення» від 5 серпня 2016 р. № 156.

Читати далі

Законодавство

Законсервовані в’язниці продадуть

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» № 3591, який дозволить не тільки продавати законсервовані в’язниці, але й використовувати 70% надходжень від продажу на нове будівництво і реконструкцію старої в’язничної інфраструктури.

Пропонується внести зміни до ст.ст. 29, 30 Бюджетного кодексу України, якими   віднести до доходів загального фонду (30 %) та спеціального фонду (70 %) Державного бюджету України кошти, одержані від продажу відповідно до Закону України «Про управління об’єктами державної власності» нерухомого майна Державної кримінально-виконавчої служби України, що безпосередньо не забезпечує виконання встановлених законодавством завдань і функцій.

«На сьогодні у нас існує 27 законсервованих в’язниць, використовувати які, наприклад, для розвантаження слідчих ізоляторів, неможливо. Крім того, за останні три роки наповнення в’язниць скоротилось і стабілізувалось приблизно на рівні 35 тис осіб. Зважаючи на це, сьогодні ми вважаємо за доцільне закрити у 2020 році 9 установ виконання покарань і «донаповнити» відповідні по режиму тюрми, оптимізуючи таким чином видатки на тюремну систему», – пояснив Міністр юстиції України Денис Малюська.

Кошти, які надійдуть до спеціалізованого фонду бюджету, будуть спрямовані на проведення будівництва, реконструкції (реставрації) та капітального ремонту об’єктів Державної кримінальної-виконавчої служби України».

«Завдяки продажу законсервованих в’язниць, яких у нас надлишок, ми зможемо винести старі слідчі ізолятори за межі міст або у промзону, підвищити стандарти утримання ув’язнених та дотримання їхніх прав та зменшити витрати на поточне утримання СІЗО завдяки енергоефективності та відсутності потреби у постійних ремонтах», – каже Міністр юстиції.

Таким чином, реалізація цього законопроекту сприятиме поліпшенню умов тримання засуджених та осіб, узятих під варту, в установах виконання покарань без додаткового залучення коштів з державного бюджету та зменшить витрати на утримання закритих установ.

Ознайомитися з Проектом «Створення сучасних слідчих ізоляторів в Україні за рахунок закритих в’язниць» можна за посиланням.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.