Законодавство
Реєстрація приватної нотаріальної діяльності при зміні адміністративно-територіального поділу
Набрав чинності наказ Міністерства юстиції України «Про внесення змін до деяких наказів Міністерства юстиції України (щодо врегулювання питання реєстрації приватної нотаріальної діяльності нотаріуса при зміні адміністративно-територіального поділу України)» від 31 травня 2021 р. № 1911/5.
Зокрема доповненням до п. 1.2 розд. I Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності та заміщення приватного нотаріуса, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 22 березня 2011 р. № 871/5, встановлено, що у разі зміни адміністративно-територіального поділу України, в результаті якого розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса увійшло до іншого нотаріального округу, для реєстрації приватної нотаріальної діяльності у цьому нотаріальному окрузі нотаріус подає до відповідного територіального органу Міністерства юстиції заяву про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності, у якій зазначається назва утвореного нотаріального округу. До заяви додаються дві фотокартки розміром 3 х 4 см.
Реєстрація приватної нотаріальної діяльності у нотаріальному окрузі, утвореному в результаті зміни адміністративно-територіального поділу України, здійснюється без припинення приватної нотаріальної діяльності нотаріуса в нотаріальному окрузі, що існував до зміни адміністративно-територіального поділу України.
Заява про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності у нотаріальному окрузі, утвореному в результаті зміни адміністративно-територіального поділу України, та додані до неї документи подаються до відповідного територіального органу Міністерства юстиції в паперовій формі особисто, поштою або електронною поштою з накладенням кваліфікованого електронного підпису.
Доповненням до п. 2.1 розд. II Положення визначено, що реєстрація приватної нотаріальної діяльності у разі зміни адміністративно-територіального поділу України, в результаті якого розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса увійшло до іншого нотаріального округу, здійснюється без формування нової реєстраційної справи. Документи, подані для такої реєстрації, долучаються до реєстраційної справи приватного нотаріуса, яка велася відповідним територіальним органом Міністерства юстиції до зміни адміністративно-територіального поділу України.
Також доповненням до п. 6 Положення про вимоги до робочого місця (контори) приватного нотаріуса та здійснення контролю за організацією нотаріальної діяльності, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 23 березня 2011 р. № 888/5, передбачено, що сертифікація приміщення, в якому розташоване робоче місце (контора) приватного нотаріуса, та перевірка його відповідності вимогам Закону та цього Положення не проводиться при реєстрації нотаріусом приватної нотаріальної діяльності у нотаріальному окрузі, утвореному в результаті зміни адміністративно-територіального поділу України, в результаті якого розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса увійшло до такого нотаріального округу.
Окрім цього, доповненням до Порядку виготовлення та знищення печатки приватного нотаріуса, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 24 грудня 2012 р. № 1924/5, встановлено, що приватний нотаріус, що зареєстрував приватну нотаріальну діяльність у нотаріальному окрузі, утвореному в результаті зміни адміністративно-територіального поділу України, зобов’язаний виготовити печатку з додержанням вимог, встановлених цим Порядком (п. 2.1 розд. II).
Нотаріус зобов’язаний протягом одного місяця з дня реєстрації приватної нотаріальної діяльності у нотаріальному окрузі, утвореному в результаті зміни адміністративно-територіального поділу України, передати до відповідного територіального органу Міністерства юстиції печатку, яка містить найменування нотаріального округу, що існував до зміни адміністративно-територіального поділу України, про що складається відповідний акт про прийняття печатки, який зберігається в реєстраційній справі нотаріуса (новий п. 3.3 розд. III).