Connect with us

Законодавство

Розподіл навчального навантаження початкової освіти – за новим Стандартом

Опубліковано

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Державного стандарту початкової освіти» від 24 липня 2019 р. № 688.

Державний стандарт початкової освіти викладено в новій редакції Він тепер визначає лише вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей здобувачів освіти, які визначені додатками 1 – 11, та загальний обсяг навчального навантаження у базовому навчальному плані початкової освіти, що встановлено додатком 12. Стара редакція  встановлювала ще вимогу до форми державної атестації.

Варто сказати, норми Держстандарту значно не змінилися, однак визначено, що навчальні програми розроблятимуться на основі освітніх програм та міститимуть:

  • зміст предмета або курсу відповідно до конкретних очікуваних результатів;
  • підходи до інтегрування предмета або курсу за певними темами, проблемами, тощо;
  • навчальну діяльність та умови її виконання; тощо.

Реалізація мети початкової освіти, якою є розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь, ґрунтуватиметься на таких орієнтирах:

  • визнання унікальності та обдарованості кожної дитини, що забезпечується рівним доступом до освіти;
  • радість пізнання, що обумовлюється використанням в освітньому процесі дослідницької та проектної діяльності;
  • розвиток вільної особистості шляхом підтримки самостійності, незалежного мислення, оптимізму та впевненості в собі;
  • формування активної громадянської позиції, відповідальності за своє життя, тощо.

Державний стандарт передбачив організацію освіти із застосуванням діяльнісного підходу на інтегрованій основі та з переважанням ігрових методів у 1 – 2 класах. У 3 – 4 класах навчання відбуватиметься на інтегровано-предметній основі.

Базовий навчальний план початкової освіти, який визначає загальний обсяг навчального навантаження та дає цілісне уявлення про зміст і структуру початкової освіти, розгалужуватиметься (додаток 12):

  • для класів з:
  • українською мовою навчання;
  • навчанням мовою відповідного корінного народу, національних меншин;
  • українською мовою навчання представників корінних народів, національних меншин;
  • для спеціальних закладів загальної середньої освіти з:
  • українською мовою навчання дітей з особливими освітніми потребами;
  • навчанням мовою відповідного корінного народу або національної меншини.

Відповідно, заклади з навчанням мовою корінного народу або національної меншини самостійно розподілятимуть навантаження між мовою корінного народу та іноземною мовою. Українська мова в таких закладах загальної середньої освіти вивчається за освітніми програмами, які враховуватимуть мовну підготовку здобувачів освіти та спорідненість між рідною і державною мовами.

Також новою редакцією Стандарту рекомендовано наприкінці навчального року проводити навчально-пізнавальну, пошуково-дослідницьку практику, яка передбачає активну діяльність учнів у школі та поза її межами, екологічні акції, тощо.

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Про внесення змін до Державного стандарту початкової освіти
||
№ Документа: 688
Дата прийняття: 24.07.2019
Дата набрання чинності: 16.08.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Про внесення змін до Державного стандарту початкової освіти
||
№ Документа: 688
Дата прийняття: 24.07.2019
Дата набрання чинності: 16.08.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає