Connect with us

Законодавство

Старости не матимуть права працювати за сумісництвом

Дата публікації:

Верховна Рада прийняла за основу проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку інституту старост» № 4535, яким врегульовується діяльність старост.

«Саме старости мають бути головною комунікаційною ланкою між мешканцями громади та її керівництвом. Тому дуже важливо, щоб люди мали змогу впливати на вибір кандидатури старости. У новому законопроекті ми пропонуємо, щоб старост затверджувала місцева рада за поданням голови, але тільки після обов’язкового публічного обговорення усіх кандидатур у старостинському окрузі», – зауважив Міністр розвитку громад та територій Олексій Чернишов.

Наразі старости призначаються радою громади за поданням голови. При цьому ігнорується думка мешканців сіл і селищ, оскільки за чинним законодавством ради та голови громад не зобов’язані узгоджувати ці призначення з громадськістю.

Проектом встановлюється, що староста залишається посадовою особою. При цьому перед внесенням кандидатури старости на розгляд ради громади, яка його затверджує і звільняє, пропонується проводити обов’язкове громадське обговорення з мешканцями.

Виключається обов’язковість входження старости до складу виконавчого комітету ради, але він матиме право дорадчого голосу, бути присутнім на засіданні виконкому, на сесії, представляти інтереси мешканців свого округу. Також староста зможе надавати певні адміністративні послуги, перелік яких має визначити місцева рада, завдяки чому мешканцям округу не потрібно буде їхати до центру громади.

Крім цього передбачено, що громади зможуть формувати старостинські округи, до складу яких входять села, селища та міста, що не є адміністративними центрами громад. Кількість населення округу має становити 1500 осіб. Для громад гірських територій або територій з низькою щільністю населення можуть бути винятки з цього правила і вони зможуть сформувати менші округи.

Староста не матиме права працювати за сумісництвом, зокрема й на громадських засадах, а також займатись підприємницькою діяльністю. Проте у позаробочий час може займатися викладацькою, науковою або творчою роботою.

Законодавство

Чорнобильці не платитимуть консульський збір за вчинення нотаріальних дій за кордоном

Опубліковано

on

Верховна Рада прийняла за основу проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо надання пільг окремим категоріям громадян України, що звертаються за вчиненням консульських дій» № 4539.

Доповненням до ст. 20 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» встановлено, що за оформлення в закордонних дипломатичних установах України паспорта громадянина України для виїзду за кордон особам, які не досягли шістнадцятирічного віку, особам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесеним до категорій 1 і 2, особам з інвалідністю І та ІІ груп та дітям з інвалідністю консульський збір не справляється.

Також доповненням до ст. 38 Закону України «Про нотаріат» визначено, що за вчинення нотаріальних дій за кордоном за зверненнями осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до категорій 1 і 2, осіб з інвалідністю І та ІІ груп та дітей з інвалідністю консульський збір не справляється.

Читати далі

Законодавство

До двох років позбавлення волі за декларування недостовірної інформації чи неподання декларації

Опубліковано

on

Верховна Рада прийняла у першому читанні проект Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України щодо вдосконалення відповідальності за декларування недостовірної інформації та неподання суб’єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» № 4651.

«Проектом Закону пропонується посилити кримінальну відповідальність за декларування недостовірної інформації та неподання декларації шляхом підвищення розмірів санкцій та введення такого виду покарання за вчинення певних кримінальних правопорушень, як обмеження чи позбавлення волі на строк до двох років», – прокоментував Міністр юстиції Денис Малюська.

За його словами, аби порушники не змогли уникнути кримінальної відповідальності через застосування інститутів звільнення від неї у зв’язку з дійовим каяттям, передачею особи на поруки, зміною обстановки, меншими строками давності, кримінальні правопорушення, передбачені ст.ст. 366-2 та 366-3, віднесено до корупційних кримінальних.

Окрім того, наразі суб’єктами адміністративної та кримінальної відповідальності за неправдиві відомості у декларації визначають лише осіб, які обіймають посади, пов’язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, чи прирівняних до них осіб на момент подання декларації. Натомість на осіб, які припиняють чи припинили виконання вказаних повноважень, обмеження Закону «Про запобігання корупції» не поширюються, адже на момент подання декларації вони не мають статусу особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Проектом ці положення врегульовано, а саме – внесено зміни до примітки ст. 172-6 КУпАП і примітки ст. 366-2 КК України задля уточнення хто є суб’єктом відповідних правопорушень.

При цьому суб’єктами правопорушень у частині неповідомлення або несвоєчасного повідомлення про суттєві зміни у майновому стані визнаються службові особи, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, а також суб’єкти декларування, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків.

Читати далі

Законодавство

Резиденти «Дія Сіті» – лише юридичні особи, зареєстровані в Україні

Опубліковано

on

Верховна Рада прийняла у першому читанні проект Закону «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» № 4303, яким визначаються організаційні, правові та фінансові засади функціонування правового режиму для ІТ-галузі – «Дія Сіті».

Так, пропонується запровадити низку заходів щодо стимулювання розвитку цифрової економіки, зокрема:

  • свобода діяльності (всі резиденти мають право самостійно здійснювати господарську діяльність, а також обирати форми її організації та форми співпраці з третіми особами);
  • невтручання держави;
  • презумпція правомірності діяльності резидентів;
  • стабільність – режим запроваджується на 15 років;
  • формальний характер процедури набуття статусу резидента;
  • нова форма співпраці між компаніями та фахівцями – гіг-контракти;
  • додаткові механізми захисту прав на інтелектуальну власність та інвестицій.

Як інформує Міністерство цифрової трансформації, участь у «Дія Сіті» буде добровільною, кожен учасник ринку матиме свободу вибору – режим «Дія City» чи звичайні умови праці.

Вплив держави на резидентів зведений до мінімуму, також визначені критерії вступу – резидентами можуть стати лише юридичні особи, зареєстровані за українським законодавством.

Читати далі


Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2021
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram