Connect with us

Законодавство

Сукупний дохід сім’ї для надання соціальних послуг розрахують за новою Методикою

Набрав чинності наказ Міністерства соціальної політики України «Про затвердження Методики обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї для надання соціальних послуг» від 16 червня 2020 р. № 419.

Відповідно до затвердженої Методики до складу сім’ї отримувача соціальних послуг належать особи, які спільно з ним проживають, поєднані з ним спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки і поєднані на підставі шлюбу/кровного споріднення/усиновлення або на інших підставах, які не заборонено законом і не суперечать моральним засадам суспільства.

До складу сім’ї отримувача соціальних послуг не враховуються особи, які перебувають на повному державному утриманні; діти, щодо яких отримувач соціальних послуг був позбавлений батьківських прав; особи, правовий статус яких визначено Законами України «Про правовий статус осіб, зниклих безвісти», «Про боротьбу з тероризмом», і непрацездатні особи.

При обчисленні сукупного доходу сім’ї враховуються доходи у грошовій формі, а також в іноземній валюті, отримані з будь-яких джерел як на території України, так і за її межами.

До сукупного доходу сім’ї, зокрема, входять:

  • нарахована заробітна плата (суддівська винагорода; грошове забезпечення; інші виплати, отримані відповідно до трудового договору), отримана як за основним місцем роботи, так і за сумісництвом;
  • гонорари та інші виплати згідно з цивільно-правовими договорами;
  • пенсія, щомісячне довічне грошове утримання суддів у відставці, державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю і державна соціальна допомога на догляд;
  • доходи від підприємницької діяльності та іншої незалежної професійної діяльності, у тому числі доходи адвокатів, приватних нотаріусів, приватних виконавців;
  • доходи від заняття літературною, художньою, музичною, артистичною та іншою творчою діяльністю, а також винагороди, які виплачуються за публічне виконання творів (роялті);
  • допомога по безробіттю, у тому числі одноразова її виплата для організації безробітним підприємницької діяльності відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»;
  • інші доходи, які підлягають оподаткуванню відповідно до законодавства.

Законодавство

Персональні дані на запит суб’єкта первинного фінмоніторингу оброблятимуть без згоди особи

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку надання державними органами, державними реєстраторами на запит суб’єкта первинного фінансового моніторингу інформації про клієнта» від 21 жовтня 2020 р. № 968.

Відповідно до затвердженого Порядку запит щодо надання необхідної інформації про клієнта надсилається суб’єктом державному органу (за місцезнаходженням такого органу) та/або державному реєстратору (незалежно від місцезнаходження такого державного реєстратора) у письмовій формі, підписується керівником суб’єкта або особою, яка його заміщує. Суб’єкт, який провадить свою діяльність одноособово, без утворення юридичної особи, підписує запит безпосередньо.

Запит може надсилатися також в електронній формі. Формат електронної взаємодії та форма надання інформації визначаються відповідними державними органами.

У запиті зазначаються підстави для надання державними органами, державними реєстраторами інформації про клієнта та її перелік, а також відомості, що дозволяють однозначно ідентифікувати клієнта.

Для підтвердження інформації щодо статусу суб’єкта державні органи, державні реєстратори звертаються до Держфінмоніторингу в електронній та/або паперовій формі.

Держфінмоніторинг надає інформацію протягом двох робочих днів з дня надходження звернення державного органу та/або державного реєстратора.

Державні органи, державні реєстратори безоплатно надають інформацію про клієнта протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Обробка персональних даних клієнта, інформація про якого запитується суб’єктом, здійснюється державними органами, державними реєстраторами без отримання згоди клієнта.

Суб’єкт веде реєстр запитів до державних органів та державних реєстраторів. А вони ведуть в установленому законодавством порядку облік запитів суб’єктів в окремому реєстрі, в якому зазначаються відомості про суб’єкта.

Запит суб’єкта та інформація, що надається державними органами, державними реєстраторами згідно з вимогами цього Порядку, є інформацією з обмеженим доступом, використовується виключно з метою та в порядку виконання вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення і не підлягає передачі третім особам, крім передбачених законом випадків.

Читати далі

Законодавство

Розширено комісію з експертизи прожиткового мінімуму

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку проведення науково-громадської експертизи набору продуктів харчування, набору непродовольчих товарів і набору послуг для встановлення прожиткового мінімуму» від 21 жовтня 2020 р. № 970.

Змінами до п. 2 Порядку проведення науково-громадської експертизи набору продуктів харчування, набору непродовольчих товарів і набору послуг для встановлення прожиткового мінімуму, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 1999 р. № 1767, встановлено, що експертиза проводиться експертною комісією у складі 16 осіб (раніше – 12), до якої входять по чотири представники центральних органів виконавчої влади, всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців і всеукраїнських профспілок та їх об’єднань і по два представники громадськості та наукових установ.

Члени експертної комісії від всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців і всеукраїнських профспілок та їх об’єднань визначаються кожною стороною окремо.

Представники громадськості визначаються Громадською радою при Мінсоцполітики.

Представники наукових установ визначаються Національною академією наук.

Також у тексті Порядку слово «Мінекономрозвитку» замінено словом «Мінекономіки».

Читати далі

Законодавство

Донорів крові внесуть до Національного реєстру

Набрав чинності Закон України «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові» від 30 вересня 2020 р. № 931-IX.

Закон визначає правові та організаційні засади державної політики щодо організації заготівлі, тестування, переробки, зберігання, розподілу, транспортування та реалізації донорської крові та компонентів крові, функціонування системи крові, визначає стандарти безпеки та якості донорської крові та компонентів крові з метою забезпечення рівного доступу населення України до якісних і безпечних компонентів донорської крові у необхідній кількості, організації обігу донорської крові та компонентів крові, забезпечення безпеки та здоров’я донорів крові та компонентів крові, а також їх реципієнтів, захисту їхніх прав та законних інтересів.

Також Закон адаптує законодавство України до acquis Європейського Союзу на виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.

Згідно з Законом державне управління у сфері донорства крові та компонентів крові, функціонування системи крові у межах своїх повноважень здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інші органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах їхніх повноважень, визначених законом.

Уряд має утворити уповноважений орган у сфері донорства крові та компонентів крові, функціонування системи крові, який, зокрема:

  • ліцензуватиме господарську діяльність суб’єктів системи крові;
  • здійснюватиме заходи контролю та інспектування діяльності суб’єктів системи крові;
  • збиратиме інформацію, яка стосується серйозних несприятливих випадків або реакцій, пов’язаних з операціями з донорською кров’ю та компонентами крові.

Передбачено створення Національного реєстру донорів крові, а також людей, що не можуть бути донорами, та його інтеграцію до eHealth.

Також установлено, що протягом трьох років з дня введення в дію цього Закону донор може отримувати за донацію крові та/або компонентів крові, призначених для трансфузії, грошову компенсацію, максимально допустимий розмір якої визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, крім заготівлі плазми для фракціонування.

Закон вводиться в дію через три місяці з дня набрання ним чинності.

З дня введення в дію цього Закону визнається таким, що втратив чинність Закон України «Про донорство крові та її компонентів».

Читати далі

В тренді

Про затвердження Методики обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї для надання соціальних послуг
||
№ Документа: 419
Дата прийняття: 16.06.2020
Дата набрання чинності: 14.07.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: 02.07.2020
Номер реєстрації в Мінюсті: 611/34894
Внутрішній номер документа: Немає
Telegram
Про затвердження Методики обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї для надання соціальних послуг
||
№ Документа: 419
Дата прийняття: 16.06.2020
Дата набрання чинності: 14.07.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: 02.07.2020
Номер реєстрації в Мінюсті: 611/34894
Внутрішній номер документа: Немає