Тільки 10 % трудових договорів може бути з нефіксованим робочим часом - LexInform: Правові та юридичні новини, юридична практика, коментарі
Connect with us

Законодавство

Тільки 10 % трудових договорів може бути з нефіксованим робочим часом

Дата публікації:

Верховна Рада прийняла за основу проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання деяких нестандартних форм зайнятості» № 5161, яким передбачається ввести трудовий договір з нефіксованим робочим часомособливий вид трудового договору, умовами якого заздалегідь не встановлено конкретний час виконання роботи, обов’язок працівника виконувати яку виникає виключно у разі надання власником або уповноваженим ним органом передбаченої цим трудовим договором роботи без гарантування того, що така робота буде надаватися постійно.

Роботодавець самостійно визначає необхідність та час залучення працівника до роботи, обсяг роботи та в передбачений трудовим договором строк погоджує з працівником режим роботи та тривалість робочого часу, необхідного для виконання відповідної роботи. При цьому повинні бути дотримані вимоги законодавства щодо тривалості робочого часу та часу відпочинку.

Читайте також: Договір з нефіксованим робочим часом – нова особлива форма трудового договору

Кількість трудових договорів з нефіксованим робочим часом у одного роботодавця не може перевищувати 10 % загальної кількості трудових договорів.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

Зазначені обмеження не застосовуються для юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців, які використовують найману працю менше ніж 10 працівників, які можуть укладати не більше одного трудового договору з нефіксованим робочим часом.

Типова форма трудового договору з нефіксованим робочим часом затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері трудових відносин.

Читайте також: Поліція в підмогу. До перевірок бізнесу Держпраці залучатиме правоохоронців

Кількість базових годин, у які від працівника можуть вимагати працювати, не може перевищувати 40 годин на тиждень, а кількість базових днів не може перевищувати 6 днів на тиждень.

Працівник має право відмовитися від виконання роботи, якщо роботодавець вимагає виконання роботи поза межами базових днів та годин або якщо йому було повідомлено про наявність роботи із порушенням мінімальних строків, визначених трудовим договором з нефіксованим робочим часом.

Відмова працівника від виконання роботи у базові дні та години є підставою для притягнення його до дисциплінарної відповідальності, крім випадків відмови у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю чи виконанням державних або громадських обов’язків, а також повідомленням власником або уповноваженим ним органом працівнику про наявність роботи із порушенням мінімальних строків, визначених трудовим договором з нефіксованим робочим часом.

Читайте також: Трудове законодавство: реформування з тимчасовим результатом

Мінімальна тривалість робочого часу працівника, який виконує роботу на підставі трудового договору з нефіксованим робочим часом, протягом календарного місяця – 32 години. Якщо працівник протягом календарного місяця виконував роботу менше 32 годин, йому повинна бути виплачена заробітна плата не менше ніж за 32 години робочого часу відповідно до умов оплати праці, визначених трудовим договором.

Власник або уповноважений ним орган не може забороняти або перешкоджати працівникові, що виконує роботу на підставі трудового договору з нефіксованим робочим часом, виконувати роботу за іншими трудовими договорами. Виконання роботи на умовах нефіксованого робочого часу не тягне за собою будь-яких обмежень обсягу трудових прав працівників.

У трудовому договорі з нефіксованим робочим часом можуть встановлюватися додаткові підстави для його припинення.

Окрім того, передбачено удосконалення процедури нарахування ЄСВ для осіб, які використовують працю працівників на нерегулярній основі.

Законодавство

Збільшити обсяг освітньої субвенції просить Асоціація міст України

Опубліковано

on

От

Асоціація міст України звернулася до Голови Верховної Ради України Руслана Стефанчука та Голови Комітету з питань бюджету Юрія Арістова щодо  прискорення розгляду проекту Постанови «Про звернення Верховної Ради України до Кабінету Міністрів України щодо необхідності збільшення обсягу видатків на 2022 рік за бюджетною програмою 2211190 «Освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам» та внесення змін до формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами» № 6520 і включення її до порядку денного для ухвалення.

Читайте також: У разі відмови випускника від виконання умови відпрацювати за направленням заклад освіти може стягнути з нього всі витрати на освіту, зокрема і стипендію

«Питання вирішення проблеми дефіциту коштів місцевих бюджетів на оплату праці педагогічних працівників закладів середньої освіти у 2022 році потребує якнайшвидшого реагування», – кажуть в АМУ.

Нагадаємо, Міносвіти підготувало довідки по освітній субвенції на 2022 р.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram
Читати далі

Законодавство

Права дітей захищатиме новоутворена Державна служба

Опубліковано

on

От

Кабінет Міністрів прийняв постанову, якою утворено Державну службу України у справах дітей як центрального органу виконавчої влади зі спеціальним статусом, який забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері усиновлення та захисту прав дітей.

Читайте також: Збільшено допомогу на дітей з тяжкими хворобами, яким не встановлено інвалідність

«Відсутність єдиного центрального органу виконавчої влади, діяльність якого спрямовувалась би на врегулювання питань захисту прав дітей (наразі такими питаннями прямо чи опосередковано займаються шість міністерств), та відповідної єдиної державної політики призводить до виникнення системних проблем у цій сфері», – зауважили у Міністерстві соціальної політики.

Читати далі

Законодавство

Національний план дій з відновлюваної енергетики можна обговорити

Опубліковано

on

От

Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження опублікувало для обговорення проект Національного плану дій з розвитку відновлюваної енергетики на період до 2030 р., у якому визначено індикативну ціль споживання енергії з відновлюваних джерел у 2030 р. на рівні 27 %, у тому числі у секторах:

– електроенергетики – 25 %;

– опалення та охолодження – 35 %;

– транспорту – 14 %.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

Читайте також: У разі ліквідації або виведення з експлуатації підприємств проводитимуть екологічний аудит

Національним планом також передбачено заходи задля збалансованого розвитку відновлюваної електроенергетики, теплоенергетики та споживання відновлюваних джерел на транспорті, зокрема:

– забезпечення сталості генерації об’єктів відновлюваної генерації, підвищення надійності енергопостачання, перенесення сезонних змін попиту на електроенергію;

– стимулювання виробництва «чистої» електроенергії на ринкових засадах;

– удосконалення умов підтримки енергетичних кооперативів та приватних домогосподарств;

– запровадження механізму видачі гарантії походження електроенергії;

– стимулювання використання енергоносіїв з ВДЕ у транспортному секторі.

Зауваження та пропозиції до проекту приймаються до 20 лютого 2022 р. на електронну адресу: [email protected].

Нагадаємо, інформацію про стан довкілля зібрано на Єдиній екологічній платформі

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2022
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Вже йдете? Перш ніж Ви підете ...

Запрошуємо до нашого каналу Telegram

Не варто пропускати жодної актуальної новини ;)
close-link